שדרות בן גוריון (צילום: עדי אביקזר)
שדרות בן גוריון (צילום: עדי אביקזר)

אושרה תוכנית לשימור מבנים ולתיירות במושבה הגרמנית

תוכנית שמשלבת שימור מבנים עם תיירות ועם התחדשות עירונית במתחם הגנים במושבה הגרמנית אושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - חיפה. התוכנית כוללת אזור מלונאות ותיירות, אזור מגורים מעורב עם עסקים, אתרים לבניין ציבורי ושטחים ציבוריים פתוחים

פורסם בתאריך: 17.10.18 10:22

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה אישרה תוכנית המשלבת שימור מבנים עם תיירות ועם התחדשות עירונית במתחם הגנים במושבה הגרמנית. התוכנית שאותה יזמו עיריית חיפה ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) משתרעת על שטח של 32 דונם בחלקה המרכזי של המושבה הגרמנית, ואת גבולותיה תוחמים הרחובות אלנבי בדרום, שדרות המגינים בצפון, שדרות בן גוריון במזרח ורחוב הגנים במערב.

מדובר במתחם בנוי שהתוכנית מציעה לייעד חלק ניכר ממבניו, שגובהם הוא שתיים-שלוש קומות, לשימור בדרגות שונות. ברוב המבנים מגבילה התוכנית את גובה הבנייה לשלוש קומות, אך יתאפשרו מכוחה הרחבות בנייה ותוספת יחידות דיור חדשות לצורך פיתוחו של המתחם.

התוכנית כוללת חמישה ייעודי קרקע – אזור מלונאות ותיירות, אזור מגורים מעורב עם עסקים, אתרים לבניין ציבורי, שטחים ציבוריים פתוחים ודרכים. בתוכנית הושם דגש על ייעוד המלונאות והתיירות, והיא מאפשרת בחלק ניכר משטחה שימושים מסוג זה הכוללים מלונות, פנסיונים, מוטלים, בתי קפה ומסעדות. בהחלטת הוועדה המחוזית צוין כי התוכנית מאפשרת תוספת של עד 80 יחידות דיור חדשות.

 

 

אישור התוכנית הוא חלק ממהלך כולל של העירייה, שמתפרש על פני שנים ארוכות, לתרגום החזון התיירותי למושבה הגרמנית לתוכניות מתאר מעודכנות. בשנת 1996 אושרה תוכנית של העירייה להרחבת המדרכות וליצירת טיילת לאורך שדרות בן גוריון על חשבון השטחים הפרטיים הגובלים בהן, אך היא לא כללה את הבניינים עצמם. בשנת 1999 פתחה העירייה במהלך לתכנון כוללני יותר של המושבה הגרמנית במסגרת תוכנית שנועדה ליצור מרכז תיירותי במושבה, אלא שבנובמבר 2007 בוטלה התוכנית מכיוון שהעירייה פיצלה אותה לשמונה תוכניות מפורטות במקטעים שונים.

תוכנית מתחם הגנים היא התוכנית המפורטת השלישית שאושרה עד היום, וקדמו לה התוכנית למתחם הפרסים שאושרה בספטמבר 2015 והתוכנית לשטח הדרום-מערבי של המושבה (מתחם מעלה המושבה) שאושרה במאי 2010.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר