המקטע החדש של כביש 6 (צילום: חברת כביש חוצה ישראל)
המקטע החדש של כביש 6 (צילום: חברת כביש חוצה ישראל)

המקטע החדש של כביש 6 לצפון ייפתח בשבוע הבא

המקטע בין יקנעם למחלף תל קשיש, שאורכו הוא חמישה ק"מ, ייפתח לתנועה ב-14 בנובמבר. זהו המקטע הראשון בפרויקט הארכתו של כביש 6 לכיוון צפון, והנסיעה בו תחויב בתשלום אגרה

פורסם בתאריך: 7.11.18 08:00

המקטע בין יקנעם למחלף תל קשיש, שהוא חלק מפרויקט הארכתו של כביש 6 לכיוון צפון, ייפתח לתנועה ביום רביעי הבא, 14 בנובמבר. המקטע החדש נסלל לאורך של חמישה ק"מ והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם (מנהרה שאורכה הוא 1.7 ק"מ עם שלושה נתיבים בכל כיוון), מעבר במחלף התלת מפלסי של תל קשיש ונסיעה על גשר באורך של כ-700 מטר לכיוון צפון-מזרח.

מקטע זה הוא חלק מפרויקט ענק להארכת כביש 6 צפונה אשר מורכב משני מקטעים וכולל סלילה של כביש מהיר לאורך 21 ק"מ, כריית שלוש מנהרות כפולות – יקנעם, רכסים ואיבטין – ובניית שני מחלפים מערכתיים.

עם פתיחתו של המקטע השני – ממחלף תל קשיש למחלף סומך – יושלם הפרויקט ותתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 ק"מ – מבאר שבע ועד לצומת סומך – ללא רמזורים. הפתיחה של המקטע השני צפויה ברבעון הראשון של שנת 2019.

 

 

חברת כביש חוצה ישראל היא זרוע הביצוע של הממשלה לסלילת כביש 6, ומקטע יקנעם-תל קשיש מנוהל על ידי הזכיין חברת 6 חוצה צפון. מיום פתיחתו לתנועה תחויב הנסיעה במקטע בתשלום אגרה, ואילו עורקי התנועה הוותיקים באזור יקנעם יישארו ללא תשלום על מנת לאפשר לתושבים גישה תחבורתית ליישוביהם ללא עלות כספית.

מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל דני שנבך: "הכביש ייפתח לתנועה לפני המועד החוזי, כשהוא עומד בכל מבחני הבטיחות והאיכות הנדרשים. אנו ממשיכים במרץ את הקמתו של המקטע השני שיאפשר בקרוב הגעה עד לצומת סומך. שני המקטעים יחדיו יקצרו את זמני הנסיעה למרכז, יקלו את הפקקים וישפרו את איכות החיים של תושבי הצפון".

יו"ר דירקטוריון חברת כביש חוצה ישראל חוסאם בשארה: "החברה ממשיכה ומפתחת את המיזם הלאומי לחיבור קצוות הארץ. הפרויקט מתאפיין באיכות ביצועית ובטיחותית לרווחת משתמשי הדרך".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הזוי לגמרה

    אין יותר טבע פתוח אבל העיקר שנייבא פקקים וזיהום רכבים לעוד חלק במדינה המזערית שלנו על חשבון שדות וגבעות פרחים ויערות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר