הרכבת הקלה מחיפה לנצרת (הדמיה: RDV Systems)
הרכבת הקלה מחיפה לנצרת (הדמיה: RDV Systems)

תוכנית להקמת תחנת משנה לחשמל להפעלת הרכבת הקלה לנצרת

הוועדה לתשתיות לאומיות העבירה את התוכנית שיוזמת חברת החשמל להערותיהן של הוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה, והוועדה המחוזית - חיפה החליטה להמליץ בפני הוות"ל על אישורה

פורסם בתאריך: 22.11.18 16:47

תוכנית להקמת תחנת משנה לחשמל (תחמ"ש), שתיתן מענה לתשתית החשמל הדרושה להפעלת פרויקט הרכבת הקלה מחיפה לנצרת, מקודמת בימים אלה במוסדות התכנון. הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) העבירה את התוכנית שיוזמת חברת החשמל להערותיהן של הוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה, ובישיבתה האחרונה החליטה הוועדה המחוזית – חיפה להמליץ בפני הוות"ל על אישורה של התוכנית.

לפי התוכנית, התחמ"ש תוקם על שטח של כעשרה דונם סמוך לצומת אבליים בתחום מרחב התכנון של קרית אתא, ותהווה גם חלק מתשתית החשמל הנדרשת עבור גידול האוכלוסייה הצפוי של הקריה. בהוראות התוכנית צוין כי התחמ"ש תשמש להורדת מתח החשמל ממתח עליון למתח גבוה.

 

 

בהחלטתה של הוועדה המחוזית צוין: "התוכנית היא בעלת חשיבות גבוהה למחוז חיפה בכל הנוגע להספקת מתח החשמל הנדרש לשכונות החדשות במרחב קרית אתא, לאזורי התעשייה העתידיים ולקו הרכבת הקלה חיפה-נצרת. התחמ"ש מוצעת בשטח מופר שאינו פוגע ברציפות השטחים הפתוחים או בשטח חקלאי מעובד".

מסלול הנסיעה של הרכבת הקלה, שיוזם משרד התחבורה, יתחיל במרכזית המפרץ בחיפה ויסתיים בתחנת תופיק זיאד בנצרת. אורך קו הרכבת הקלה יהיה כ-41 ק"מ והוא יכלול 19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם תחזוקה ומרכז בקרה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר