המטרונית (צילום: רמי שלוש)
המטרונית (צילום: רמי שלוש)

לוחות זמנים להארכת המטרונית ליגור, לעכו ולטירת כרמל

סיום הביצוע של פרויקט המטרונית ליגור צפוי במרץ 2021. בשנה הבאה יפורסמו מכרזים ראשונים לביצוע של שני פרויקטי מטרונית חדשים - במרץ 2020 צפוי פרסום מכרז ראשון לביצוע פרויקט הארכת המטרונית לעכו, וביוני 2020 צפוי פרסום מכרז ראשון לביצוע מיזם הארכת המטרונית לטירת כרמל

פורסם בתאריך: 11.2.19 16:33

ספר תוכנית העבודה הממשלתית לשנת 2019 שהוצג היום (ראשון) לממשלה כולל פירוט של לוחות זמנים לקידום הארכת המטרונית לשלושה יעדים חדשים – יגור, עכו וטירת כרמל. הספר מציג את עיקרי תוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנה הנוכחית, אך הוא כולל יעדי ביצוע גם מעבר לשנת 2019 במסגרת מדדי תפוקה רב שנתיים.

בפרק הסוקר את תוכנית העבודה של משרד התחבורה מוצגים לוחות זמנים לסיום מהלכים הקשורים לקידום הארכת המטרונית ליגור דרך נשר (פרויקט שנמצא בשלבי ביצוע), לעכו ולטירת כרמל. לפי תוכנית העבודה, סיום הביצוע של פרויקט המטרונית ליגור צפוי במרץ 2021. מתוכנית העבודה עולה גם כי בשנה הבאה יפורסמו מכרזים ראשונים לביצוע של שני פרויקטי מטרונית חדשים – במרץ 2020 צפוי פרסום מכרז ראשון לביצוע פרויקט הארכת המטרונית לעכו, וביוני 2020 צפוי פרסום מכרז ראשון לביצוע מיזם הארכת המטרונית לטירת כרמל.

 

 

משמעות הדברים היא שמשרד התחבורה ממשיך לקדם את הארכת המטרונית ליעדים נוספים למרות שהוא עצמו מודה, כפי שחשף "כלבו – חיפה והצפון", כי קיים קושי בבחינת השפעתה בכל הקשור להפחתת נפחי התנועה בעורקי תנועה ראשיים. מתשובה שמסר משרד התחבורה לפני כחודש עולה כי כיום לא ניתן לדעת אם בזכות המטרונית הופחתו נפחי תנועה בעורקי תנועה ראשיים, וזאת מכיוון שבמרחב שבו נוסעים שלושת קוויה הנוכחיים בוצעו פרויקטי תחבורה משמעותיים נוספים, ובהם כביש עוקף קריות וציר נחל הגיבורים, שגם לזכותם ניתן לזקוף הפחתת תנועה בצירי המטרונית.

קושי זה אינו עולה בקנה אחד עם השאיפה לשרטט תמונה מלאה של השפעת המטרונית על סביבתה – שאיפה שנגזרת מהנחת יסוד שלפיה לקראת המשך פיתוח צירי העדפה לתחבורה ציבורית באזור חיפה ראוי לשקול, בהסתמך על נתונים עובדתיים, גם אפשרויות לקידום סוגים נוספים של תחבורה ציבורית, ובהם רכבת תחתית או עילית.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. יש במטרונית הרבה מסתננים

    כאלה שלא משלמים ותופסים מקום ישיבה גם לאלה שכן מתקפים/משלמים.דרך 4 דלתות הם נכנסים למטרונית לנוסעים בחינם החוצפה.מוטב שמשרד התחבורה יתפעל מבקרים סמויים ולא גלויים כי אלה לא מרתיעים ואיך שהם עולים לביקורת המסתננים יורדים.הפסדים גדולים וגם בעיקר חוסר מקומות ישיבה לאלה ששילמו

  2. ותיק פה

    למה לא אוטובוס דו קומתי? כסאות בודדים מכל צד. גם קל יותר לחניה בנסיעה בכביש

  3. ותיק פה

    מי ישלם המיליארדים… ממליצה על אוטובוס דו קומתי. בלי מסלול ניפרד במילארדים

  4. המטרונית היא סיפור הצלחה ולא כישלון

    קו 1 במטרונית יוצא על ציר ההגנה בחיפה עד קריון ביאליק 24/7 למעט יום כיפור וראש השנה עם תחבורה זמינה גם בשעות הקטנות של הלילה וגם בשבת זה נוחיות ושיפור בלתי רגיל לציבור הנוסעים וגם ביטחון להורים שלילדים בלילה ובמיוחד בשבתות יש תחבורה בטוחה וזולה בלי להסתמך על נהגי מוניות ספיישל ש"קורעים" במחיר ורק רוצים כבר לרוץ לנסיעה הבאה.המטרונית היא פתרון מעולה!!! עוצרת בכל תחנה,הנהגים הם נהגים של "דן" והשירות יחסית מדויק עם שעונים שמדווחים לנוסעים בתחנות בעוד כמה דקות המטרונית מגיעה.יש מספר בעיות שדורשות תיקון והבולטת היא ה"מתפלחים" למטרונית שלא משלמים וגוזלים לאלה שכן משלמים מקום ישיבה למשל.

  5. כשלון קולוסאלי של קונספציה שגויה וביצוע שערורייתי

    כשלון המטרונית ממשיך להכניס מאות מליוני שקלים ליצירת שבילי לבנים כושלים ומסוכנים בכבישים ראשיים, ותוך כדי כך לחרב את התחבורה הציבורית בכל מטרופולין חיפה לקווים איטיים ומסורבלים שמבריחים אוכלוסיות שבעבר השתמשו באוטובוס ככלי עיקרי לקנות לעצמן רכב פרטי בלית ברירה.
    גידול של 3000 רכבים בשנה בחיפה ומספר דומה בקריות אינו יכול להיראות אלא ככשלון מחפיר של התחבורה הציבורית שבה הושקעו סכומי עתק עבור אוטובוסים שלא קיצרו את זמן נסיעתם ובחלק מהקווים כמו קו 3 אפילו האריכו את הזמן לקריות, כי האוטובוס הזה נדרש לעצור בכל התחנות גם אם אף אחד לא עולה ולא יורד.
    המטרונית ליגור היא סיפור בפני עצמו, 60 מליון שקל לקילומטר של שבילי לבנים באמצע כביש שאין בו פקקים כלל. המטרונית גם לא תגיע לשכונות נשר ככה שהמעבר שלה בנשר סתמי לחלוטין. רוב תושבי נשר ימשיכו להגיע לחיפה היישר מביתם ברכב הפרטי. המטרונית תסע ריקה לישוב הגדול והחשוב "יגור" שבו אלף תושבים, כולם עם רכב פרטי. מי שכרגיל יעשו קופה עם דוחות חמורים של מבקר המדינה על מחדלי המטרונית (2014) והעלמת מליארד שקל הם מהנדסי יפה נוף, ששוב יעלימו מאות מליונים לא ברור על מה ולאן.
    העיקר – חיפה קיבלה תחבורה מתקדמת.. מה מתקדם בה? כלום. אוטובוסים לא נוחים ומסורבלים שנוסעים לאט.

  6. להפסיק להעמיד פנים שזה מוצלח

    המטרונית היא כשלון.
    מספר הרכבים הפרטיים בערי הקריות כמעט הוכפל מאז התחלת הפעלתה לפני 5 שנים.
    זה אבסורד שזועק לשמיים. תחבורה ציבורית טובה היא כזאת שמחליפה כלי רכב פרטיים.
    במקרה של המטרונית קרה הפוך. אחוז משתמשי התחבורה הציבורית בקריות ירד ב-15%.

  7. נראה שהמגיב הקודם לא עלה מימיו למטרונית

    המטרונית מפוצצת ברוב שעות היממה במיוחד בין קריון ביאליק למרכזית המפרץ(קו 1)
    בניגוד אליך אני 5 פעמים בשבוע נוסע בה לפחות.
    התחושה שהיא ריקה לפעמים היא זמני יציאה ותדירות גבוהים מדי בשעות שאין צורך(למשל בין 9 ל12 ביום חול) שלפעמים יש מטרונית כל 4 דקות שלא לצורך ולחילופין בשבתות הקיץ עם תדירות של 30 דקות בין מטרונית אחת לשניה אנשים עומדים שם כמו סרדינים וזה באמת הפקרות.
    המטרונית היא הצלחה ענקית אבל דורשת 2 שיפורים חשובים:1)העלאת מבקרים סמויים ולא גלויים
    2)תוכנית מחודשת שתבדוק מתי יש צורך עומסים ולפיהם לתזמן נסיעות ולחילופין לבטל נסיעות שלא לצורך כמו שהוזכר מעלה

  8. אבנר בן נר

    רבים ממכריי וידידי משתמשים במטרונית באופן קבוע ומרוצים. כמובן שיש תומכים פנאטיים של קליש שיעשו הכל לכלכך על כל פרוייקט שנעשה בתקופתו של יהב. כל כך שקוף..

  9. חיפאי

    מה לגבי מטרונית נו"ש וכרמל? מתי הר הכרמל סוף סוף יקבל את התחבורה הציבורית שהוא צריך?

  10. 4 שנים 400 מליון שקל נזרקים לפח על 6 קילומטר

    הבנתם את הבדיחה?
    לוקח 4 שנים 2018-2021 כדי לעבוד על מסלול של 6 ק"מ של מטרונית ליגור לאורך כביש קיים ???
    זה הפרויקט הכי בזבזני ומושחת עלי אדמות לא פלא שהגרעון הקודם הלא מוסבר היה 1 מליארד
    הם ממשיכים את החגיגה וגזירת הקופון על כספי הציבור

  11. המטרונית הוסיפה 10 דקות לכל נסיעה מחיפה לקריות

    למי שטוען שהמטרונית מפוצצת מאנשים בודאי שהיא מפוצצת כמו סרדינים דוחסים אתכם כי ביטלו את כל שאר הקווים המהירים שהיו לקריות. קו אקספרס של אגד לקריות שעבר במסלול המטרונית לקח 17 דקות מדוד על השעון. המטרונית לוקחת 27 דקות.
    אז אתה רוצה לנסוע סתם כל נסיעה עוד 10 דקות בגלל עצירות מיותרות סבבה, רק אל תגיד לי שזאת הצלחה.

  12. שאלות

    המטרונית תבוא על חשבון איזה קוים לנשר?
    כמו בקריות גם בנשר כולם יעברו לקנות רכב מהייאוש מהקו שלא מגיע לאף שכונה?

  13. ותיק פה

    סיכול הקמתן של רשויות תחבורה מטרופוליניות: בלחץ שר התחבורה ישראל כ"ץ, שהתנגד להפקעת סמכויותיו, אף שהמבקר נזהר ומייחס את אי הקמתן ל"סיבות לא ענייניות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר