מגדלי חוף הכרמל (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
מגדלי חוף הכרמל (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

מגדלי חוף הכרמל: שלושה שבועות לתגובות על הבקשה לאשר ארכה לעתירה

בית המשפט המחוזי בחיפה הקצה לוועדת המשנה לעררים, לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, לעיריית חיפה ולוועדה המקומית שלושה שבועות להגיש את תגובותיהן לבקשתה של חברת חוף הכרמל נופש ותיירות 89, יוזמת התוכנית להשלמת פרויקט מגדלי חוף הכרמל, לאישור ארכה של חצי שנה להגשת עתירה מינהלית נגד עצירת הפרויקט

פורסם בתאריך: 17.3.19 09:55

בעקבות בקשתה של חברת חוף הכרמל נופש ותיירות 89 בע"מ, יוזמת התוכנית להשלמת פרויקט מגדלי חוף הכרמל, לאישור ארכה של חצי שנה להגשת עתירה מינהלית נגד עצירת הפרויקט, הקצה בית המשפט המחוזי בחיפה למשיבות בהליך שלושה שבועות להגשת תגובותיהן.

כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון", ביום שני הגישה החברה את הבקשה לבית המשפט המחוזי ביחס להחלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה ב-6 בפברואר לדחות את התוכנית שיזמה החברה לייבוש שטחי ים לצורך השלמת הפרויקט.

עד כה נבנו בפרויקט השנוי במחלוקת שני מגדלים, אך התוכנית המאושרת אשר חלה על המתחם משנת 1977 מאפשרת בניית כ-60,000 מ"ר בארבעה מגדלים נוספים. המשך הבינוי הותנה בייבוש שטח ים כדי ליצור רצועת חוף של 100 מטר שתפריד בין הבנייה לקו המים. לצורך יצירת רצועת חוף כזו נדרש ייבוש ים בהיקף משמעותי, ולפיכך הגישה החברה את התוכנית. בהחלטת הדחייה כתבה ועדת המשנה לעררים כי "לא מצאנו מה התכלית המצדיקה את ייבוש הים".

 

 

בבקשה להארכת מועד להגשת עתירה ציינה החברה כי לפי תקנות בתי המשפט היא רשאית להגיש עתירה נגד החלטת ועדת המשנה לעררים עד 23 במרץ, אך בשל הנסיבות המיוחדות של המקרה, ובהן הצורך במיצוי הליכי המשא ומתן בינה לבין עיריית חיפה ביחס להעתקת זכויות הבנייה ממקרקעי החברה למקום אחר, היא מגישה בקשה לקבלת ארכה של חצי שנה, עד לסוף חודש ספטמבר, כפי שמאפשרות התקנות. בתקנות נקבע כי בית המשפט רשאי להאריך את המועד להגשת עתירה לאחר שנתן למשיבים הזדמנות להגיב לבקשת ההארכה, אם ראה הצדקה לכך. המשיבות לבקשת החברה הן ועדת המשנה לעררים, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה שדחתה את התוכנית בספטמבר 2013, העירייה והוועדה המקומית שלה. ביום שבו הוגשה לו הבקשה הורה בית המשפט המחוזי למשיבות להגיב לה תוך שלושה שבועות, עד 31 במרץ, ובהחלטתו צוין כי "בשלב זה ועד למתן החלטה בבקשה ניתנת הארכת מועד".

יצוין כי בבקשתה כתבה החברה כי ככל שתידחה בקשתה להארכת המועד עד לסוף ספטמבר, היא מבקשת מבית המשפט לאפשר לה להגיש עתירה תוך חודש וחצי מיום דחייתה של בקשתה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיפאים לא רוצים מלונות על חוף הים!!!

    להלחם בכל הדרכים החוקיות למנוע מהיזמים לבנות על החוף ולהרוס לנו את הדבר הכי מוצלח שיש היום בחיפה חופי הים.
    מלונות על החוף יפגעו בתושבים,יצמצמו מקומות חנייה,יביאו מקומות עבודה בשכר מינימום בעיקר וינציחו אבטלה ועוני שגם ככה שלא חסר בהם בחיפה.
    מי שרוצה מלונות,הימורים,לכלוך,רעש,הפרעה לנוף,צמצום חנייה,הפרעה לרוחצים ולהולכים בטיילת שייסע לנפוש בת"א.בחיפה יש מספיק מלונות לא מאוכלסים גם ככה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר