המטרונית (צילום: רמי שלוש)
המטרונית (צילום: רמי שלוש)

מכרז להפעלת הקווים הקיימים והקווים החדשים של המטרונית

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסמה מכרז חדש להפעלת קווי המטרונית: שלושת הקווים המופעלים כיום על ידי דן בצפון ושני קווים חדשים - קו המנהרות שיחבר את הקריות עם מרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל והקו לנשר וליגור

פורסם בתאריך: 18.3.19 15:18

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פרסמה היום (שני) מכרז חדש להפעלת קווי התחבורה הציבורית של המטרונית במטרופולין חיפה – שלושת הקווים המופעלים כיום על ידי דן בצפון (חברת בת של חברת דן) ושני קווים נוספים.

באוגוסט 2013 החלה ביוזמת משרד התחבורה הפעלתו של פרויקט המטרונית אשר כולל שלושה קווי נסיעה בין חיפה לקריות שזוכים לנתיב נסיעה בלעדי במסלול מופרד לאורך רוב נתיבי נסיעתם. בקווים אלה, שאורכם הכולל הוא כ-40 ק"מ, מופעלות כיום כ-100 מטרוניות.

ממשרד התחבורה נמסר כי המפעיל שיזכה במכרז החדש להפעלת המטרונית יגדיל את מספר המטרוניות בשלושת הקווים ביותר ב-20 אחוז ויפעיל 50 מטרוניות חשמליות שיאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. המטרוניות החשמליות ייהוו כ-40 אחוז מצי המטרוניות של הזכיין.

 

 

נוסף על תגבור תדירות הנסיעות בקווים הקיימים יפעיל הזוכה במכרז שני קווי מטרונית חדשים. הראשון הוא קו המנהרות שיחבר את הקריות עם מרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל. קו זה צפוי להתחיל לפעול בתוך כשנה וחצי. בחודשים הקרובים יחלו העבודות על קו המנהרות, שיעבור בשדרות ההסתדרות, ומשם ימשיך דרך מנהרות הכרמל למרכזית חוף הכרמל.

הקו השני הוא קו המטרונית לנשר ולקיבוץ יגור שיחבר בין צומת יגור לשכונת הדר בחיפה דרך ציר בר יהודה בנשר ובחיפה. הקו יאפשר חיבור מהיר לחיפה במסלול מיוחד לתחבורה ציבורית באורך של שבעה ק"מ. המטרונית בקו זה תפעל בתדירות גבוהה של נסיעה כל שבע וחצי דקות בשעות השיא. להערכת משרד התחבורה, בקו זה ישתמשו כמיליון נוסעים בשנה. פרויקט המטרונית מחיפה לנשר ויגור כולל הקמת חניון חנה וסע ומסוף תחבורה ציבורית בתחנת הקצה של הקו בכניסה ליגור, וכן חניונים נוספים לאורך הציר. עלות הפרויקט נאמדת ב-450 מיליון שקל.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. הכשלונית

    יש לי תחושה שאף חברה לא בדיוק תקפוץ על הכשלון הזה או יציעו הצעות נמוכות מאד

  2. חיפאי

    אני מקווה שהחשמליות הללו יפוצלו לשתי קבוצות א,ב בכל קו, כשא' עוצרת ב' אוספת ולהיפך.

    וכן ליצור קוים מהירים.

    אם הנוסע ממהר, הוא עולה על המהירה המקומית. אם המקום שהוא צריך נמצא במהירה האחרת. הוא יורד תחנה קודם ומחכה למאספת.

    וככה חצי מהתחנות בדרך יורדות מהנסיעה.

  3. אנטולי

    מי איפה מטרונית חשמאלית מקבל חשמל – מי למלאה חוטים אל עמודים, או רון חשמלי עם סוללה? מי שהוא יודעה?

  4. די לאוטובוסים רועשים

    להחליף את האוטובוסים בטראם חשמלי.
    האוטובוסים הם מטרד רעש וזיהום
    יש מסלולים לחשמל ולעשות כמ בירושלים רכבת קלה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דן בצפון מפעילת המטרונית זכתה במכרז ל 12 שנה. מדוע אם כן מתחדש המכרז ? ניהול לוקה בחסר של אנשי דן שהיא קואופרטיב פוליטי עם מפלגות ו "כדאיניקים". בראשם "סמנכ"ל" תפעול שהביא עימו הוצאות שוטפות בלתי מתקבלות על הדעת. החברה מפעילה כ 100 מטרוניות אך באופן קבוע לפחות 10 מהן מושתבתות שלא לדבר על 6 מטרוניות היברידיות המושבתות זה 3 שנים ….
    די להביט מתחת למטרונית, אין ולו אחת שוילון החיבור בין הקרונות אינו קרוע ומרוט , שאמור למנוע חדירת גזים רעילים לתא הנוסעים.
    נסיעה ללא כיסוי לגלגלים אמצעיים ואחוריים המהווה סיכון לממתינים על הרציף ועוד ועוד.
    ידוע שיש כבר זוכה במכרז, מדוע אינכם מפרסמים ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר