מגדלי חוף הכרמל (צילום: איציק בן מלכי)
מגדלי חוף הכרמל (צילום: איציק בן מלכי)

התנגדות גורפת לבקשת הארכה לעתירת מגדלי חוף הכרמל

ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, הוועדה המחוזית, עיריית חיפה והוועדה המקומית הודיעו לבית המשפט המחוזי בחיפה שהן מתנגדות לבקשת חברת חוף הכרמל, יוזמת פרויקט המגדלים, לקבל ארכה של חצי שנה להגשת עתירה מינהלית נגד עצירת הפרויקט

פורסם בתאריך: 2.4.19 14:39

כל המשיבות בהליך המשפטי בנושא האפשרות להמשך בנייתו של פרויקט מגדלי חוף הכרמל הודיעו כי הן מתנגדות לבקשת חברת חוף הכרמל נופש ותיירות 89 בע"מ, יוזמת התוכנית להשלמת הפרויקט, לאישור ארכה של חצי שנה להגשת עתירה מינהלית נגד עצירת הפרויקט. המשיבות – ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה, עיריית חיפה והוועדה המקומית שלה – הציגו בהודעתן לבית המשפט המחוזי בחיפה עמדה שלפיה אם החברה חולקת על ההחלטה לעצור את הפרויקט מוטב שתעתור נגדה ללא דיחוי.

העירייה והוועדה המקומית כתבו בהודעתן באמצעות עו"ד קרן גולדשמידט: "מדובר בהחלטה אשר עצם תקיפתה בבית המשפט, לכשעצמה, אינה מצריכה או מצדיקה ארכה בת שישה חודשים כמבוקש, אם בכלל. על כן, ככל שהמבקשת סבורה שאכן נפלו פגמים בהחלטה, באפשרותה לפעול להבאתה בפני בית המשפט ולהעבירה תחת שבט ביקורתו. אם אכן זו עמדתה, הרי ניתן לפעול כן ללא שהות".

ועדת המשנה לעררים והוועדה המחוזית כתבו בהודעתן באמצעות מנהל המחלקה המינהלית בפרקליטות מחוז חיפה – אזרחי עו"ד עמית קורן: "אם בכוונת החברה להימנע מקבלת עקרונות תכנון שנקבעו בהחלטת ועדת המשנה, בצד כוונתה לפתח את מקרקעיה לשם מיצוי זכויותיה, עליה להקדים ולברר את טענותיה כנגד ההחלטה. להקדים ולא לעכב".

כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון", לפני כשלושה שבועות הגישה החברה את הבקשה לבית המשפט המחוזי ביחס להחלטת ועדת המשנה לעררים ב-6 בפברואר לדחות את התוכנית שיזמה החברה לייבוש שטחי ים לצורך השלמת הפרויקט, וזאת לאחר שהוועדה המחוזית כבר דחתה את התוכנית בספטמבר 2013.

 

 

עד כה נבנו בפרויקט השנוי במחלוקת שני מגדלים, אך התוכנית המאושרת אשר חלה על המתחם משנת 1977 מאפשרת בנייה של כ-60,000 מ"ר בארבעה מגדלים נוספים. המשך הבינוי הותנה בייבוש שטח ים כדי ליצור רצועת חוף של 100 מטר שתפריד בין הבנייה לקו המים. לצורך יצירת רצועת חוף כזו נדרש ייבוש ים בהיקף משמעותי, ולפיכך הגישה החברה את התוכנית לייבוש שטחי הים. בהחלטתה לדחות את התוכנית כתבה ועדת המשנה לעררים כי "לא מצאנו מה התכלית המצדיקה את ייבוש הים".

בבקשה להארכת מועד להגשת עתירה ציינה החברה כי לפי תקנות בתי המשפט, היא רשאית להגיש עתירה נגד החלטת ועדת המשנה לעררים עד 23 במרץ, אך בשל הנסיבות המיוחדות של המקרה, ובהן הצורך במיצוי הליכי המשא ומתן בינה לבין עיריית חיפה ביחס להעתקת זכויות הבנייה ממקרקעי החברה למקום אחר, היא מגישה בקשה לקבלת ארכה של חצי שנה, עד לסוף חודש ספטמבר, כפי שמאפשרות התקנות.

בהתייחס לניוד הזכויות כתבה גולדשמידט בתגובה לבקשה כי הקרקע האלטרנטיבית המוצעת שייכת למדינה, ולכן כל משא ומתן בנושא צריך להתנהל בראש ובראשונה מול רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). קורן כתב בהתייחסו לניוד הזכויות כי "מוטל על מבקשת בקשת ארכה להצביע על מאמץ ממשי לקיים בשקידה ראויה הידברות מקדימה הנחוצה לבחינת היתכנות רעיונה התכנוני, בעיקר מול גורמי רמ"י, אך אין בבקשת החברה כל רמז לכך".

על הצורך בהכרעה סופית בסוגיית המשך הפרויקט כתב קורן: "נשוא הבקשה הוא תהליך תכנוני רב שנים ביותר, שכבר נקטע לפרק זמן בין שנים אחדות, לצורך אפשור משא ומתן בין החברה לבין גורמי חיפה. חלוף השנים לא הועיל, כמוכח, למציאת פתרונות עוקפי תכנון. חלוף השנים מעמיק את אי הוודאות התכנונית החל במקום, ומצדיק כשלעצמו סיום סופי (סגירה, או לחלופין קידום והשלמה) של מהלכי התכנון שננקטו עד כה, יהא סיומם כזה או אחר. יתרה מכך, חלוף הזמן נושא עמו כשלעצמו תמורות תכנון, כמעט כעניין שבהגדרה, וממילא אין בכוחו לקדם את המבקשת לקראת הבהרה או חידוד של עקרונות תכנון המעוגנים לשיטתה שלה בתוכנית התקפה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר