פרויקט תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש (צילום: חברת גבי בן גלים)
פרויקט תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש (צילום: חברת גבי בן גלים)

היפוך מגמה: רוב היתרי תמ"א 38 – במסלול הריסה ובנייה מחדש

בשנת 2018 רוב היתרי הבנייה לפרויקטי תמ"א 38 בחיפה ניתנו לפרויקטים במסלול של הריסה ובנייה מחדש, בניגוד למגמה הקודמת שבה רוב היתרי הבנייה ניתנו לפרויקטים במסלול של עיבוי בנייה

פורסם בתאריך: 12.4.19 07:52

היפוך מגמה במסלולי היישום של תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה (תמ"א 38) בחיפה. נתונים חדשים של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מלמדים כי בשנת 2018 רוב היתרי הבנייה לפרויקטי תמ"א 38 בעיר ניתנו לפרויקטים במסלול של הריסה ובנייה מחדש, וזאת בניגוד למגמה ששורטטה בשנת 2017, שבה רוב היתרי הבנייה לפרויקטי תמ"א 38 בחיפה ניתנו לפרויקטים במסלול של תוספת דירות בבניין קיים (עיבוי בנייה).

תמ"א 38 היא תוכנית מתאר ארצית שיזמה הממשלה ואשר מאפשרת תוספת דירות בבניין קיים בתמורה לחיזוקו מפני רעידות אדמה, ונקבע בה כי תוספת הזכויות תינתן גם במקרים שבהם הורסים היזמים בניין ישן ומקימים במקומו בניין חדש.

 

 

לפי נתוני הרשות, בחיפה ניתנו אשתקד 59 היתרי בנייה לפרויקטי תמ"א 38, ומתוכם 32 היתרים ניתנו לפרויקטים במסלול הריסה ובנייה מחדש ו-27 היתרים ניתנו לפרויקטים במסלול עיבוי בנייה. לעומת זאת, למרות שבשנת 2017 הונפק בעיר לפרויקטי תמ"א 38 מספר דומה של היתרי בנייה – 60 היתרים – רובם ניתנו לפרויקטים במסלול של עיבוי בנייה: 35 היתרים לפרויקטים שבהם מתווספות דירות בבניין קיים לעומת 25 היתרים לפרויקטים של הריסה ובנייה מחדש.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פינוי בינוי זה תהליך ארוך ומסובך

    הוא מצריך חתימות,תכנונים,התנגדויות,ועדות,הסכמות,כדאיות קבלנית,חישוב שטחים ציבוריים אין ספור בעיות.
    הפינוי בינוי היחידי שהצליח בשכונות החוף בחיפה הוא ביציאת אירופה 4 בשפרינצק שלמעשה העירייה דחפה את הכל ולדיירים רק נשאר לבחור יזם.הדירות שם יהיו מוכנות לפחות עוד שנתיים והתהליך ארך 18 שנה(חשוב,בזכות העירייה)
    עיבוי מבנים זה תהליך שאפשר לסיומו בטווח הנראה לעין תוך 5,4 שנים אבל הוא כדאי ליזם רק בשכונות השוות למעלה בחיפה

  2. Dr No

    האן מסיעת הירוקים מתגאה שדחה ב 7 שנים (!) קבלת אישור להריסה/בניה של חורבה בשד' יצחק. קליש כינתה אותו כ"עושה נזקים" ופועלת להרחיקו מוועדת שימור מבנים. אבל מאז הבחירות טרם התכנסה הוועדה, מה שגורם לכעס רב בציבור. פרויקטים רבים מתעכבים בשל חוסר אישור של ועדת השימור. קליש — נא פעלי בנידון.

  3. ועדת השימור חשובה מאין כמוה!! אין בעיה לאשר הריסת מבנים היסטוריים בעיר בלי חשבון... אבל לא זו הדרך. בטח שלא במדינת ישראל!!

    כאן מקפידים לשמר את המורשת ואת העבר.
    הכי קל להרוס.
    אבל לשמר ולשחזר את ההיסטוריה עבור הדורות הבאים – זו המטרה של הועדה !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר