השטח השעליו מתוכננת שכונת מורדות לינקולן (צילום: רמי שלוש)
השטח שעליו מתוכננת שכונת מורדות לינקולן (צילום: רמי שלוש)

המלצה לבחון מחדש את צפיפות המגורים בחיפה

במסגרת השינוי לתוכנית המתאר הארצית לבנייה מציעה הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים לבחון מחדש את צפיפות המגורים ביוזמות בנייה חדשות. בחיפה יש לכך משמעות רבה בגלל עתודות הקרקע המשמעותיות לבנייה, אך לא ברור אם התכנון המחודש יוביל לבנייה צפופה יותר או פחות

פורסם בתאריך: 16.6.19 10:48

הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) במינהל התכנון המליצה למועצה הארצית לתכנון ובנייה לבחון מחדש את צפיפות המגורים המוצעת ביוזמות בנייה חדשות בכל היישובים בארץ. להחלטה יש משמעות רבה באשר להמשך הבנייה למגורים בחיפה – עיר המתאפיינת בעתודות קרקע משמעותיות למגורים, בעיקר במורדות הר הכרמל.

הבחינה המחודשת מוצעת במסגרת שינוי לתוכנית המתאר הארצית לבנייה, לפיתוח ולשימור שאושרה בדצמבר 2005 ואשר מתנה את קידומן של תוכניות בנייה חדשות למגורים בחיפה, בכך שתוצע בהן צפיפות שלא תפחת מ-11 יחידות דיור לדונם. עם זאת מאפשרת התוכנית הארצית למוסדות התכנון לקדם בתחומה של חיפה גם תוכנית שהצפיפות בה היא נמוכה מצפיפות המינימום, וזאת בתנאי שהצפיפות הממוצעת בעיר (הדירות הקיימות והדירות המאושרות בתוכניות שטרם מומשו) אינה נמוכה מצפיפות המינימום.

 

 

בשלב זה לא ידוע אם המוצר התכנוני החדש יוביל לבנייה חדשה פחות צפופה או יותר צפופה בחיפה, אך נוסח החלטת הוולנת"ע מלמד על הצורך הרב בביצוע השינוי: "הוועדה, לאחר שהוצגו בפניה עיקרי כיווני החשיבה והשאלות העומדות בבסיס הבחינה, התרשמה כי מדובר בנושא הנמצא בלב העשייה היומיומית של מערכת התכנון ואשר השיח בעניינו ראוי כי יורחב ויתייחס למרחב החיים המלא של התושב – בעיר או בכפר, בלב המטרופולין או בפריפריה. על הבחינה לעסוק בהיבטים של איכות תכנון – צפיפות נטו מול ברוטו, נפחי בנייה, עירוב שימושים בסביבת החיים, מרחקי הליכה והתניידות ועוד, והכל במטרה להתכנס לכדי מערכת עקרונות והנחיות תכנון אשר תכוון לתוצר תכנוני המשקף צפיפות ואינטנסיביות נכונה ומיטבית. לפיכך, הוולנת"ע ממליצה למועצה הארצית על עריכת בחינה לעדכון הוראות הצפיפות בתמ"א 35. בחינה זו תיעשה גם אל מול גופים אשר יש ברגולציה שלהם כדי להשפיע על הצפיפות של המגורים ומבני הציבור".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מיכאל

    תכניות מי 1938 עדיין לא יצאו לפועל
    כנראה לא תהיה שם בניה רק דיבורים
    ומשיכת כסף מאנשים שנפלו למלכודת של העירייה היזמית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר