מפרץ חיפה (צילום: רמי שלוש)
מפרץ חיפה (צילום: רמי שלוש)

"נדרשת בחינה מחודשת של כל מפרץ חיפה"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תדון ביישום המלצות דוח המעקב והבקרה על מימוש תוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 6). לפי הדוח, "הבחינה המחודשת תאפשר לאחד בין שני חלקי המטרופולין - חיפה ושכנותיה בדרום וערי הקריות בצפון - וליצור מרחב אורבני איכותי"

פורסם בתאריך: 25.6.19 13:35

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה תקיים ב-8 ביולי דיון ביישום המלצות דוח המעקב והבקרה שהכינה לשכת התכנון המחוזית בראשותה של מתכננת המחוז ליאת פלד על מימוש תוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 6).

הדוח שהכנתו הושלמה באוגוסט אשתקד המליץ לקיים בחינה תכנונית מחודשת של אזור מפרץ חיפה. בפרק בדוח שעוסק בהמלצות ובמסקנות לעתיד נכתב: "תמ"מ 6 לא קבעה מדיניות ברורה ומובחנת למפרץ חיפה, ולמעשה עיגנה בו את הקיים. עם השנים, לאחר אישור תוכניות בז"ן וקרקעות הצפון וקידום המערך הנמלי מחד, והמגמות שלפיהן מטרופולין חיפה לא מצליח למשוך אוכלוסייה מאידך (כאשר המפעלים הקיימים מהווים חסם סביבתי ופיזי לפיתוח), נדרשת בחינה מחודשת של כל מפרץ חיפה כחלק ממטרופולין חיפה – הליך שיאפשר לאחד בין שני חלקי המטרופולין שהיא דו גלעינית (חיפה ושכנותיה בדרום, ערי הקריות בצפון) וליצור מרחב אורבני איכותי שיביא לגידול אוכלוסייה במטרופולין ולחיזוק ערי המטרופולין לצד קיומן של תשתיות בעלות חשיבות לאומית ואזורית".

 

 

תמ"מ 6 שיזמה הוועדה המחוזית חלה על כל היישובים במחוז חיפה – מקרית מוצקין בצפון ועד לחדרה בדרום – והיא אושרה במועצה הארצית באוקטובר 2012.

דוח המעקב והבקרה ממליץ לבחון מחדש עדכון לתוכנית בכמה נושאים שמפרץ חיפה הוא רק אחד מהם. נושא מרכזי נוסף הוא אזורי תעסוקה. "התוכנית סימנה מספר מצומצם של אזורי תעסוקה ברמה על אזורית, ואין בה מדיניות ברורה להכוונת התעסוקה ברמה אזורית ומקומית", נכתב בדוח, "לנוכח קידומן של תוכניות המתאר הכוללניות, שנתנו מענה ברמה יישובית, והתפישות של תעסוקה ככלי לחיזוק כלכלי ולחוסן מוניציפלי, לעומת ההשלכות לעניין עודף שטחי תעסוקה במחוז, יש מקום לבחון את מדיניות התמ"מ בנוגע לתעסוקה ולהשלכותיה. בכלל זה יש לבחון עידוד אזורי תעסוקה משותפים, וכן פרישה גיאוגרפית ויצירת היררכיה של אזורי התעסוקה – אזוריים, מרחביים ומקומיים – כבסיס להמשך התכנון במחוז".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאיר מחיפה

    משפחת עופר ושאר מנהלי בז"ן חייבים כולם לעבור לגור במשך שנה בשכונות המסורטנות של קריית חיים מערב. או במגורים המפוארים שבתוך בז"ן שנה שלימה נראה אותם. או שיסגרו שערי בז"ן ומיד.

  2. תפסיקו לעבוד עלינו

    נדרשת נדרשת
    ככה הם משחקים איתנו כבר עשרות שנים. עוד תוכנית עוד דיון עוד מסמך עקרונות עוד דו"ח מבקר
    שום דבר לא משתנה הדבר היחיד שכן קורה זה שעוד מזהמים נכנסים למפרץ חיפה והקיימים דורשים להתרחב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר