פרויקט פינוי-בינוי במתחם רחוב העלייה השנייה (הדמיה: משרד קנפו כלימור אדריכלים)
פרויקט פינוי-בינוי במתחם רחוב העלייה השנייה (הדמיה: משרד קנפו כלימור אדריכלים)

ההקלות אושרו, תוכניות הפינוי-בינוי בבת גלים קודמו

הוועדה המחוזית אישרה שתי הקלות לתוכניות הפינוי-בינוי המתחמיות של בת גלים - במתחם העלייה השנייה ובמתחם חיל הים. הקלות אלה מהוות צעד חשוב לקראת אישורן של התוכניות, שלא הופקדו למרות שחלפו שנתיים ממועד ההחלטה להפקידן

פורסם בתאריך: 15.7.19 12:01

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה אישרה לשתי תוכניות הפינוי-בינוי המתחמיות שיזמה עיריית חיפה בשכונת בת גלים הקלות שיאפשרו את הפקדתן. שתי התוכניות, שהוכנו על ידי משרד קנפו כלימור אדריכלים, מציעות להרוס 294 דירות בשיכוני רכבת ישנים ונמוכים ולהקים במקומן 1,073 דירות חדשות במבנים מודרניים וגבוהים.

התוכנית הראשונה חלה על מתחם העלייה השנייה הכולל כיום 17 מבני מגורים בגובה של שלוש-ארבע קומות, ובהם 175 דירות קטנות ששטחן הממוצע הוא 60 מ"ר. הבניינים במתחם נמצאים ברחוב העלייה השנייה 29, 31, 31א', 33 ו-35 ובחלקו הדרומי של רחוב שרל לוץ. במקום המבנים הישנים מציעה התוכנית הקמה של 660 דירות בשטח ממוצע של 110 מ"ר ב-11 מבנים גבוהים, חלקם בגובה של שבע-שמונה קומות וחלקם בגובה של כ-30 קומות מעל לחניון תת קרקעי. התוכנית כוללת גם שטחי מסחר ושטחים למבני ציבור. המכפיל המוצע בתוכנית הוא 3.8 (כלומר 3.8 דירות חדשות במקום כל דירה קיימת).

התוכנית השנייה חלה על מתחם חיל הים הכולל כיום תשעה מבני מגורים בני ארבע קומות, ובהם 119 דירות קטנות ששטחן הממוצע הוא 60 מ"ר. כתובות הבניינים במתחם הן רחוב חיל הים 6-2 ורחוב העלייה השנייה 9, 11, 11א', 11ב', 13 ו-13א'. במקום המבנים הישנים שייהרסו מוצע בתוכנית להקים 413 דירות בשטח ממוצע של 110 מ"ר בחמישה מבנים שגובהם נע בין שמונה קומות ל-29 קומות. התוכנית כוללת גם חניונים תת קרקעיים, מבני ציבור ושטחים למסחר. המכפיל המוצע בתוכנית הוא 3.5 (כלומר 3.5 דירות חדשות במקום כל דירה קיימת).

ביוני 2017 אישרה הוועדה המקומית להפקיד את שתי התוכניות, והחלטתה אז שיקפה היענות של העירייה ללחץ הציבורי לשיפור תנאי הדיור בשיכוני הרכבת הישנים בשכונות החוף. כפי שחשף "כלבו – חיפה והצפון" לפני כחודש, שתי התוכניות טרם הופקדו בפועל למרות שחלפו כשנתיים מאז ההחלטה להפקידן.

 

פרויקט פינוי-בינוי במתחם רחוב חיל הים (הדמיה: משרד קנפו כלימור אדריכלים)

פרויקט פינוי-בינוי במתחם רחוב חיל הים (הדמיה: משרד קנפו כלימור אדריכלים)

 

 

ביום רביעי שעבר חזרו סוף סוף התוכניות לדיונים במוסדות התכנון, והוועדה המחוזית החליטה לאשר את קידומן. הסמכות לאישורן של שתי התוכניות היא של הוועדה המקומית, אך לצורך ביצוע ההפקדה דרוש אישור של הוועדה המחוזית לשתי הקלות מהוראות שנקבעו בשתי תוכניות מתאר ארציות – תוכנית המתאר הארצית המעודכנת למסילות ברזל שאושרה במרץ 2001 ותוכנית המתאר הארצית לחופי חיפה וטירת כרמל שאושרה באוגוסט 2007.

בתוכנית המתאר הארצית המעודכנת למסילות ברזל נקבע כי המרחק בין מסילת רכבת למבנים הסמוכים (קו הבניין) יהיה 120 מטר, אך הוועדה המחוזית רשאית לאשר בתוכנית מקומית מרחק קטן יותר. מכיוון שהמרחק בין הבנייה המוצעת בשתי תוכניות הפינוי-בינוי לבין המסילה הוא כ-60 מטר נדרש אישור הוועדה המחוזית לקו בניין הקטן מ-120 מטר.

ההקלה השנייה קשורה לתוכנית המתאר הארצית לחופי חיפה וטירת כרמל, המחולקת לשישה מקטעים. בתוכנית הארצית נקבע כי לא תופקד תוכנית מקומית אלא למקטע בשלמותו, אך עם זאת רשאית הוועדה המחוזית לאשר תוכנית לחלק ממקטע ובלבד ששוכנעה שאין בכך כדי לפגוע בעקרונות התוכנית הארצית. שתי תוכניות הפינוי-בינוי נמצאות במקטע השני בתוכנית הארצית אשר כולל את כל שטח שכונת בת גלים. מכיוון שהתוכניות מהוות חלק קטן מהמקטע, יש לקבל את אישור הוועדה המחוזית לפטור מהכנת תוכנית למקטע בשלמותו ולאפשר קידום תוכניות רק לחלק משטחו.

הוועדה המחוזית אישרה את שתי ההקלות המבוקשות לשתי התוכניות בהחלטה אשר מהווה צעד חשוב לקראת אישורן. בהחלטתה לאשר את ההקלה למרחק של כ-60 מטר בלבד בין הבנייה המוצעת לבין המסילה קבעה הוועדה כי יש להכין דוח אקוסטי לעניין הרעשים מהרכבת, להעבירו לאישור איגוד הערים האזורי להגנת הסביבה ולהטמיע את מסקנותיו במסמכי התוכנית טרם אישורה.

בהחלטתה לאשר גם את ההקלה הפוטרת מהכנת תוכנית לכל שטח שכונת בת גלים כתבה הוועדה כי הוצג בפניה מסמך עקרונות תכנון לשטחן של שתי התוכניות יחדיו וכי היא "השתכנעה כי המסמך והתוכניות שהוצגו בו שומרים על עקרונות תוכנית המתאר הארצית".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. כל הפינויי בינוי בשכונות החוף נכשלים

    למעט בנין יחיד ביציאת אירופה שלעירייה יהב(ראש העיר הקודם) היה אינטרס והיא קידמה בעצמה עד לשלב של בחירת יזם ע"י הדיירים.וגם זה לקח 17 שנה.
    עשרות בניינים חתומים עם 80% בשכונות החוף נווה דוד,שער עלייה,שפרינצק,עין הים,קרית אליעזר ואף אחד מהם לא ממשיך קדימה.
    אגב היזם ביציאת אירופה אחרי שנה של שיווק עדיין לא מכר חצי מהדירות לפי אתר מדלן.זו אחת הסיבות שיזמים נרתעים ממהפינוי בינוי בשכונות החוף בחיפה למרות שהעירייה הכריזה עליהם כאתרים מוכרזים.
    אין כדאיות כלכלית במילים פשוטות ליזמים לבנות בשכונות הללו.

  2. אבי גרין

    מה עם בתים לשימור? ומה עם לדרוש בנייה זולה למיעוטי יכולת?

  3. יונה

    אייל הנכבד …..
    לדירות בבת גלים לא יהיה ביקוש כלל כי הכול דיבורים בעלמא- ללא פיתוח נכון של המקום השכונה תישאר כפי שהיא , שכונה מנומנמת אשר הפוטנציאל שלה להיות אחת השכונות הנחשבות בעיר נהרסה כבר שנים

  4. ענן

    הדמייה מכוערת.. צפוף יותר-מידי.. סלאמ'ס.. גטו.

    ככה הורסים את בת-גלים.

    הלוואי שזה לעולם לא יתבצע.

    כנראה שלחברי וועדות התכנון והבניה – יש קשרים טובים עם קבלנים, יזמים ומעטפות מלאות……

    להשליך אותם לתנינים..!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר