חיפה (צילום: מוטי מילרוד)
חיפה (צילום: מוטי מילרוד)

עד 2040: 310,000 דירות יתווספו במחוז חיפה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - חיפה דנה בתוכנית האסטרטגית האינטגרטיבית "ישראל 2040". בדיון נחשף כי בשני העשורים הקרובים 40.8 אחוז מכלל הדירות שיתוכננו ויאושרו במחוז חיפה יהיו דירות הכלולות במתווים של התחדשות עירונית

פורסם בתאריך: 18.7.19 07:59

פרוטוקול דיון שקיימה בשבוע שעבר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה בתוכנית האסטרטגית האינטגרטיבית "ישראל 2040" מלמד כי בשני העשורים הקרובים 40.8 אחוז מכלל הדירות שיתוכננו ויאושרו במחוז חיפה יהיו דירות הכלולות במתווי ההתחדשות העירונית. המשמעות היא שיעור גבוה מאוד של דירות שיתווספו למרקמים הבנויים הקיימים, וזאת במסגרת פרויקטים של פינוי-בינוי ושל עיבוי בינוי.

בחודש פברואר 2017 אישרה ועדת השרים לענייני תכנון, בנייה, מקרקעין ודיור את התוכנית האסטרטגית לדיור 2040, שבה נדרש אישורן של 2,612,500 דירות חדשות עד לשנת 2040, כאשר 309,916 דירות מהן יהיו במחוז חיפה. בהחלטה צוין כי מטרת התוכנית היא "לספק את המענה הנדרש לצורכי הדיור העתידיים של האוכלוסייה בישראל בראייה אסטרטגית ארוכת טווח, וזאת בתנאי דיור נאותים, תוך נגישות לתשתיות וברמת מחירים סבירה".

 

 

בישיבת המועצה הארצית בחודש אפריל השנה דווח כי תוכנית הדיור תהפוך לתוכנית אינטגרטיבית ביוזמת מינהל התכנון הכוללת ארבעה פרקים – מגורים, תעסוקה, תשתיות הנדסיות ותחבורה ושטחים פתוחים. לקראת דיון נוסף שיתקיים במועצה הארצית קיימה בשבוע שעבר הוועדה המחוזית דיון בתוכנית האינטגרטיבית, ובמהלכה הוצגה העבודה שנעשתה במחוז חיפה בנושאי המגורים, התעסוקה והשטחים הפתוחים. בפרוטוקול הדיון הוצגה טבלה המפרטת את יעדי התכנון שנקבעו לפני כשנתיים וחצי בוועדת השרים, ולפיה מתוך 309,916 הדירות שיש להוסיף למאגר התכנוני המאושר במחוז חיפה עד לשנת 2040, 183,441 דירות ייכללו בתוכניות לשכונות חדשות ו-126,476 דירות ייכללו במתווי התחדשות עירונית.

יצוין כי בחיפה, שהיא העיר הגדולה במחוז, הסתכם בסוף שנת 2017 מספר הדירות ב-119,642, וזאת לפי השנתון הסטטיסטי האחרון של עיריית חיפה.

עוד צוין בפרוטוקול ישיבת הוועדה המחוזית כי מאז החלטתה של ועדת השרים פעלה לשכת התכנון המחוזית להגדרת מתחמי מגורים חדשים בהתאם ליעדים וסימנה ביישובי המחוז מתחמים לפיתוח חדש ומתחמים להתחדשות עירונית.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אפשר להרגע, ההגירה השלילית מחיפה צפויה להתגבר לאור התנהלות ראש העיר

    החזון שלה היא חיפה כעיר תיירותית.

    פחחח…..אני מת לשמוע מה יש לתיירים עשות בעיר יותר משעתיים.

  2. הארנונה דלנו מממנת את הבבל"ת הזה

    מספרים סתמיים, מופרכים לחלוטין וחסרי כל בסיס במציאות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר