דיון בנושא שדה התעופה בחיפה (צילום: ראובן כהן)
דיון בנושא שדה התעופה בחיפה (צילום: ראובן כהן)

"מרמים את קליש רותם. שיקרו לכולם"

במסגרת פורום ערי ישראל לנדל"ן, שנערך ביוזמת עיתון "כלבו" ואתר "כלבו - חיפה והצפון" ובחסות בנק הפועלים וחברת נקסט אורבן, התקיים דיון על שדה התעופה בחיפה. אדר' מיכה רטנר הסתייג מההסכם בין עיריית חיפה למשרד התחבורה ותמך בהארכה משמעותית של מסלול שדה התעופה, ואילו חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו שמתנגד לפיתוח המתוכנן אמר: "אין היתכנות לשדה כזה"

פורסם בתאריך: 25.9.19 12:09

במסגרת פורום ערי ישראל לנדל"ן, שנערך אתמול (שלישי) בחיפה ביוזמת עיתון "כלבו" ואתר "כלבו – חיפה והצפון" ובחסות בנק הפועלים וחברת נקסט אורבן, התקיים דיון שעסק בשדה התעופה בהשתתפותם של האדריכל ומתכנן הערים הוותיק מיכה רטנר שמצדד בפיתוחו של השדה החיפאי וחבר מועצת העיר מסיעת הירוקים ותושב קרית חיים מוטי בליצבלאו שמתנגד לכך.

בליצבלאו הציג בפתח דבריו את בעיית הרעש שגורם שדה התעופה כבר עתה, וטען כי הוא לא יתרום לתיירות המקומית: "חסרות תשתיות תרבותיות שיגרמו לכך שחיפה תהיה אטרקטיבית לתיירים. אם השדה יהיה קטן או שהוא לא יהיה קיים כלל, לא ייגרם נזק גדול".

רטנר הסביר את תפישתו שלפיה לחיפה אין כיום מרכז: "איפה היה צריך להיות המרכז? בעיר התחתית. זה פספוס מטורף. דרך העיר התחתית עוברים ארבעה פסי רכבת, והלך המרכז". לדבריו, שדה התעופה היה אורגני עם תוכנית העיר מראשיתה: "בחיפה היה השדה הבין לאומי הראשון בארץ שקם כבר בשנת 1934. בהמשך, בכל תוכנית של העיר הופיע שדה תעופה. אבל אז הבינו שזה חייב להיות חלק מתוכנית הנמל המסחרי, וכך זה הלך. בשנות ה-80 תוכנן שדה בין לאומי כחלק מהנמל. אחר כך הגיעה תוכנית אב לתיירות, שאחד מהתנאים הראשונים בה היה קיום של שדה בין לאומי שיעיר את התיירות בחיפה. אחרי כן הגיעה תוכנית של רשות הנמלים שהשקיעה בשנת 1995 שני מיליון דולר בתוכנית של שדה תעופה בחיפה והביאה אליו מומחים בין לאומיים מהרמה הראשונה".

 

 

עם זאת, רטנר אינו שבע רצון מהתוכנית הנוכחית של השדה ומההסכם בין עיריית חיפה למשרד התחבורה ולברת נמלי ישראל. "מרמים את עינת קליש רותם, פשוט שיקרו לכולם", אמר רטנר, "קצהו של השדה יכול להיות במרחק של 900 מטר מגשר 22. כעת המשמעות היא שאין שדה בחיפה. יש רק 1,400 מטר של שדה שיכול לעבוד בשני הכיוונים. אם רוצים שיהיה שדה בחיפה, זה מתחיל בכך שישמרו על מה שנקבע בתמ"א 15, שבה מופיע שדה בדרגה 2, כלומר מסלול של 2,400 מטר. צריך פשוט לעשות את מה שמופיע בתוכניות הארציות".

בליצבלאו מצדו הסביר שאין היתכנות לסוג כזה של שדה בגלל סוג המטוסים שיכולים לעבור בו ובשל הכמות הרבה של החומרים המסוכנים שנמצאים במרחב: "המשרד להגנת הסביבה הכריז על 26 מפעלים בדרגה A שמכילים מאות טונות של חומרים מסוכנים. אתה רוצה להגיד ששדה תעופה לא יעמיד את זה בסיכון? אתה רוצה לומר שהארובות של בז"ן, הלפידים הבוערים, לא מסכנים את המטוסים שעוברים שם?".

לעניין זה טען רטנר שהמועצה האזורית עמק יזרעאל שכרה חברה ספרדית שהכינה דוח מפורט כיצד אפשר להקים בחיפה שדה תעופה בין לאומי של ממש, עם תעבורה של 20 מיליון נוסעים בשנה במטוסי סילון גדולים. בליצבלאו טען שסוג כזה של שדה תעופה יגרום לרעש רב ושהנוכחות של שכונת מגורים סמוכה לא תאפשר פעילות תעופתית. אלא שלדבריו של רטנר, נחיתה של מטוס נוסעים מודרני היא שקטה מאוד, ונוסף על כך יתבצעו ההמראות לכיוון הים. לדבריו, המצב שנוצר כיום, עם העברת פעילות התעופה האזרחית מהרצליה לחיפה, הוא גרוע יותר.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. מתי גולני

    רטנר אינו מבין מהחיים שלו.

    אם מטוס ממריא לכיוון מערב (לים), אז הוא נוחת מכיוון מזרח (יבשה), ולהיפך תלוי כיוון רוח.
    כלומר בכל מקרה מטוסים יבצעו יעף נמוך מעל בתי תושבים.

  2. חיפאית

    אז חיפה תהיה הפרירית שיטוסו לנו מטוסים מעל הראש?
    יש מקום נהדר כיום של שדה תעופה -שיפתחו שם הרי בין כה וכה עומדים לפרר את הטכני

  3. עוקבת

    אז חיפה תהיה הפרירית שיטוסו לנו מטוסים מעל הראש?
    יש מקום נהדר כיום של שדה תעופה -שיפתחו שם הרי בין כה וכה עומדים לפרר את הטכני

  4. רמי חן

    שיקרו, רימו… רק את מי שאפשר, את התם ואת זה דאינו יודע… או שלא מבין!!!
    מצב עגום של עיר במצב קשה מאד עם ראש עיר כזו.

  5. רפי.ג

    תבדקו את הקשרים שיש לנקסט אורבן באגף לרישוי על הבניה עם מנהל המחלקה לקידום ומעקב.
    צריך לבדוק את זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר