פרויקט תמ"א 38 (צילום: חברת גבי בן גלים)
פרויקט תמ"א 38 (צילום: חברת גבי בן גלים)

גורל תמ"א 38 יוכרע ב-5 בנובמבר

המועצה הארצית תדון בעוד שבוע וחצי בסוגיית תוקפה של תמ"א 38. זאת לאחר שהוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים המליצה להאריך את תוקף התוכנית בשנתיים וחצי בלבד, כך שהיא תפקע באוקטובר 2022

פורסם בתאריך: 25.10.19 07:54

נקבע מועד להכרעת המועצה הארצית לתכנון ובנייה במינהל התכנון של משרד האוצר בשאלה אם להאריך את תוקפה של תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה (תמ"א 38), שאמורה לפוג בחודש מאי 2020.

בסדר היום של ישיבת המועצה הארצית שזומנה ל-5 בנובמבר נקבע כי במועד זה תידון סוגיית תוקף התמ"א על פי סעיף 29 לתוכנית, שבו נכתב כי "תוקף התוכנית הוא לחמש שנים מיום אישורה אלא אם החליטה המועצה הארצית להאריך את תוקפה לתקופה או לתקופות נוספות מפעם לפעם, ובלבד שמשך ההארכה לא יעלה על חמש שנים".

כזכור, ביום שלישי המליצה ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) במינהל התכנון להאריך את תוקפה של התוכנית בשנתיים וחצי בלבד, עד 1 באוקטובר 2022, ובכך למעשה לבטל את התוכנית בעוד כשלוש שנים.

 

 

עם זאת, הוולנת"ע המליצה לקבוע הוראת מעבר לביטול התוכנית, ולפיה ניתן יהיה לאשר בקשות חדשות להיתרי בנייה מכוח התמ"א גם אם הן יוגשו במהלך שלוש השנים שנותרו עד לפקיעת התוכנית. משמעותה של הוראת המעבר היא שניתן יהיה לאשר היתרי בנייה מכוח התמ"א ולנפקם גם לאחר פקיעתה, וזאת תוך השלמת הליכים שיחלו עד 1 באוקטובר 2022.

החלטת הוולנת"ע מהווה המלצה בלבד למועצה הארצית, המורכבת מ-35 חברים, ובהם ראש העיר חיפה עינת קליש רותם.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרסני

    אסון להאריך אפילו ביום.
    תוכנית גרועה כושלת הרסנית התוצאות הנוראיות כבר מורגשות עם בתים בודדים בכל רחוב בכרמל. הרס גינות בנייה צפופה מכוערת ועומס מטורף על השכונות שלא תכננו אותן לשאת בכמות כזו של תוספת אנשים תשתיות ורכבים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר