התוכנית להרחבת שכונת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)
התוכנית להרחבת שכונת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)

כ-150 משתתפים בכנס מחאה נגד הרחבת דניה

מטרת הכנס נגד הרחבתה של שכונת דניה היתה הגדלת מעגל המתנגדים לתוכנית לבנייתן של 226 דירות חדשות בשכונה ולהציג חזית רחבה של פעילים לבלימת אישורה. עמותת שומרים על דניה נערכת להגשת התנגדות לתוכנית שמציעה בנייה בשטח שכולו חורש טבעי

פורסם בתאריך: 27.10.19 15:46

לכנס מחאה שיזמה עמותת שומרים על דניה נגד התוכנית להרחבת השכונה הגיעו השבוע כ-150 איש. הכנס, שהתקיים במועדון הספורט דניה, נועד להרחיב את מעגל המתנגדים לתוכנית ולהציג חזית רחבה של פעילים בשכונה לבלימת אישור התוכנית.

הכנס התקיים בעקבות הפקדתה של התוכנית להרחבת דניה באמצעות מתחם מגורים חדש בדרום השכונה. כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון", התוכנית שיוזמת חברת דניה הירוקה על שטח של 107 דונם, אשר משתרע על קרקעות שמדרום לרחובות שבדיה, האג ונורווגיה, מאפשרת הקמה של 226 דירות חדשות במגרשים דו משפחתיים ובמגרשים המיועדים להקמת ארבע דירות.

בתוכנית הוקצו שטחים למבני ציבור, למסחר, לגנים שכונתיים ולמלון בוטיק של 50 חדרים. כ-35 דונם משטח התוכנית מיועדים לשטח ציבורי פתוח. בהחלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה בחודש פברואר לאשר את הפקדתה של התוכנית צוין כי הצפיפות המוצעת בה – 5.4 יחידות דיור לדונם – היא מספקת, בין השאר מכיוון שתוכנית קודמת בשטחה, שנדחתה על ידי הוועדה במרץ 2017, כללה צפיפות של שתיים וחצי יחידות דיור לדונם בלבד.

 

 

עמותת שומרים על דניה, המורכבת מתושבי השכונה, נערכת להגשת התנגדות לתוכנית המציעה בנייה בשטח שכולו כיום חורש טבעי. יו"ר העמותה עו"ד הלן דורפמן אמרה בכנס: "כנס החירום הוא רק חלק מהתארגנות של תושבי דניה נגד תוכנית הבנייה המאסיבית. אנחנו נלחמים על הבית שלנו. הבנו שרק במאבק ציבורי נוכל לקבל מענה ולהסיר את האיום מעל לראשנו. בניית שכונת מגורים צפופה תפגע באינטרס הציבורי".

יצוין כי יזמי התוכנית סבורים כי התוכנית תשמר את אופיה של השכונה ותתרום לביסוסה בצמרת שכונות המגורים היוקרתיות בישראל. בדברי ההסבר לתוכנית צוין כי "כחלק מהתאמת המתחם החדש לטופוגרפיה ועל מנת להימנע מהפרעה נופית לשכונה הקיימת תוכנן בינוי מדורג על רכס ההר ונרקמו הוראות פיתוח נופיות וסביבתיות תוך הנגשת פארק הכרמל לתושבי השכונה ולאורחיה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הצביעות חוגגת

    לחבר את דניה לטירת כרמל
    עמותת שומרים על אחוזה דורשת שתושבי דניה יפסיקו לעבור דרכה לכביש החוף!!
    נמאסתם כבר צבועים מלמטה עד למעלה.
    תומכים בציפוף שאר העיר בתמא 38 ההרסנית ולא מוכנים שיבנו לידם 150 בתים.
    באחוזה הוסיפו עוד 500 דירות לא ראיתי שיונה יהב ונציגי דניה שלו התגייסו לשמור על אחוזה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר