התוכנית להרחבת שכונת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)
התוכנית להרחבת שכונת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)

עמותת שומרים על דניה תילחם בתוכנית להרחבת השכונה

יו"ר עמותת שומרים על דניה עו"ד הלן דורפמן טוענת כי התוכנית להרחבת השכונה היא "תלושה מהמציאות ומהסביבה כולה", לדבריה, העמותה תגיש לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה התנגדות לתוכנית בשם מאות מתושבי דניה

פורסם בתאריך: 24.9.19 09:55

בעקבות הפקדתה של התוכנית להרחבת שכונת דניה באמצעות מתחם מגורים חדש בדרום השכונה, עמותת שומרים על דניה הודיעה כי היא נערכת להגשת התנגדות נחרצת לתוכנית. בהודעתה של העמותה, שפועלת לבלימתה של תוכנית ההרחבה, צוין כי קיימת התנגדות רחבת היקף לתוכנית מצד תושבי דניה לתוכנית וכי היא תפעל למניעת אישורה.

הטענה המרכזית של העמותה היא שהתוכנית משתרעת על שטח שכולו כיום חורש טבעי: "התושבים מבקשים לעצור מיידית את התוכנית אשר יוצרת הרס בשטחים הירוקים הפתוחים שגובלים בשכונה".

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון", התוכנית שיוזמת חברת דניה הירוקה על שטח של 107 דונם, אשר משתרע על קרקעות מדרום לרחובות שבדיה, האג ונורווגיה, מאפשרת הקמה של 226 דירות חדשות במגרשים דו משפחתיים ובמגרשים המיועדים להקמתן של ארבע דירות. בתוכנית הוקצו שטחים למבני ציבור, למסחר, לגנים שכונתיים ולמלון בוטיק של 50 חדרים, וכ-35 דונם משטח התוכנית מיועדים לשטח ציבורי פתוח.

בהחלטתה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה בחודש פברואר להפקיד את התוכנית צוין כי הצפיפות המוצעת בה – 5.4 יחידות דיור לדונם – היא מספקת, בין השאר מכיוון שתוכנית קודמת בשטח זה, שנדחתה על ידי הוועדה במרץ 2017, כללה צפיפות של שתיים וחצי יחידות דיור לדונם בלבד. את ההודעה על הפקדתה בפועל של התוכנית פרסם יו"ר הוועדה המחוזית איתמר בן דוד, וצוין בה כי להגשת התנגדויות לקביעותיה של התוכנית הוקצו חודשיים.

 

 

יו"ר עמותת שומרים על דניה עו"ד הלן דורפמן: "התוכנית שהופקדה תלושה מהמציאות ומהסביבה כולה. זוהי תוכנית בנייה מסיבית שתשנה את צביונה של שכונת דניה. העמותה תגיש לוועדה המחוזית התנגדות לתוכנית בשם מאות מתושבי השכונה. להתנגדות תהיה חשיבות רבה לפניה של העיר ולמרקם העירוני שלה".

יצוין כי יזמי התוכנית סבורים כי התוכנית תשמר את אופיה של השכונה ותתרום לביסוסה בצמרת שכונות המגורים היוקרתיות בישראל. בדברי ההסבר לתוכנית צוין כי "כחלק מהתאמת המתחם החדש לטופוגרפיה ועל מנת להימנע מהפרעה נופית לשכונה הקיימת תוכנן בינוי מדורג על רכס ההר ונרקמו הוראות פיתוח נופיות וסביבתיות, תוך הנגשת פארק הכרמל לתושבי השכונה ולאורחיה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איש

    מה הבעייה , כביש מדנייה למבואות הדרומיים יפתור את הבעייה ויפתור לנו את בעיית הפקקים ועוד יציאת חירום מהשכונה כפי שנחוץ

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עשירים סנובים תוציאו את המקל מהתחת , בסוף יבנו אצלכם אם תרצו או לא תרצו, כולל כביש גישה למישור החוף שיציל את התחת שלכם בזמן שריפה חלילה וימנע פקקים מיותרים בצמתים המרכזיים הקרובים.

  3. דור

    סתם חבורה של קשקשנים.
    עם זאת ביצוע התכנית ללא פתיחת גישה לכוון מערב תהיה טעות. עיון בתשריט מראה שהכנה לחיבור כביש עתידי נלקחה בחשבון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר