התוכנית להרחבת שכונת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)
התוכנית להרחבת שכונת דניה (הדמיה: אנדו סטודיו)

העירייה הגישה התנגדות לתוכנית "דניה הירוקה"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תחליט בקרוב אם לקבל או לדחות את ההתנגדות של עיריית חיפה לתוכנית "דניה הירוקה", שבה נטען כי נפח הבנייה של מבני המגורים בתוכנית הוא חריג ביחס למבנים הקיימים בשכונה. עם זאת, העירייה לא הציגה בקשה לדחיית התוכנית אלא בקשות להטמעת שינויים בה

פורסם בתאריך: 21.12.19 17:40

עיריית חיפה הגישה התנגדות לתוכנית "דניה הירוקה" להרחבת שכונת דניה. בהתנגדות טענה העירייה כי נפח הבנייה של מבני המגורים המוצעים בתוכנית הוא חריג ביחס למבנים הקיימים בשכונה. עם זאת, בהתנגדות לא הוצגה בקשה לדחיית התוכנית על הסף אלא הוצגו בקשות להטמעת שינויים בה, בין השאר בקשר לשטחים בתחום התוכנית המיועדים לצורכי ציבור בבעלות העירייה.

התוכנית שיוזמת חברת דניה הירוקה על שטח של 107 דונם, אשר משתרע על קרקעות מדרום לרחובות שבדיה, האג ונורווגיה, מאפשרת הקמה של 226 דירות חדשות, ש-20 אחוז מהן מוגדרות כדירות קטנות, במגרשים דו משפחתיים ובמגרשים המיועדים לבנייה של ארבע דירות. למעט מבנה מגורים אחד בן ארבע קומות, כל מבני המגורים המוצעים בתוכנית הם בני חמש קומות, ובחלקם מוצעות כל חמש הקומות מעל למפלס הרחוב העתידי.

בהתנגדות העירייה לתוכנית, שנמצאת בשלב ההפקדה, נכתב: "התוכנית מציעה במרבית המגרשים ארבע יחידות דיור, כך שמתקבלים מבנים בשטח בנייה גדול הרבה יותר וגבוהים יותר מהמבנים הקיימים בשכונה והחורגים באופן משמעותי מאופי הבנייה בשכונה (בחלק מהמגרשים מוצעים מבנים בגובה של חמש קומות מעל הרחוב)".

יצוין כי יזמי התוכנית סבורים כי התוכנית תשמר את אופיה של השכונה ותתרום לביסוסה בצמרת שכונות המגורים היוקרתיות בישראל. שטחי המגורים המסתכמים בכ-44 דונם מהווים אמנם את מרבית שטחי התוכנית, אך נוסף עליהם היא כוללת שטחים לשימושים אחרים – כ-35 דונם לשטח ציבורי פתוח, כ-18 דונם לדרכים, כ-5.3 דונם למלונאות, כ-2.2 דונם למסחר וכ-1.8 דונם למבני ציבור. הייעוד הנוכחי המאושר של כ-100.5 דונם בתחום התוכנית הוא שטח ללא תכנון מפורט, ורובו כיום הוא חורש טבעי.

שטחי המגורים, המלונאות והמסחר המוצעים בתוכנית מוגדרים מבחינה שמאית כשטחים סחירים, ולעומת זאת קרקעות השטח הציבורי הפתוח, הדרכים ומבני הציבור אינם שטחים סחירים. התוכנית היא תוכנית מסוג איחוד וחלוקה מחדש, אשר מאפשר להקצות לבעלי הקרקעות מגרשים אחרים בתחומה לצורך תכנון מיטבי שנותן מענה לצורך בשימושים ציבוריים בשטח התוכנית.

 

 

בהתנגדותה טענה העירייה כי חלקה בשטח של כ-1.3 דונם שבבעלותה הפכה במסגרת החלוקה המחודשת לשטח ציבורי פתוח לא סחיר המשתרע על כ-35 דונם, וזאת מתוך הנחת יסוד ולפיה מכיוון שמדובר בפועל בדרך, העירייה אינה זכאית לקבלת מגרש חלופי סחיר. לטענת העירייה, הייעוד של החלקה הוא שטח ללא תכנון שאינו ייעוד ציבורי, ולכן יש לספק לה מגרש תמורה סחיר בהתאם ליחס הנהוג בשאר החלקות המשתתפות באיחוד ובחלוקה.

שינוי נוסף שמבקשת העירייה להטמיע בתוכנית מתייחס למבני הציבור. התוכנית מאפשרת להקים את מבני הציבור בשטח של כ-1.8 דונם בבעלות העירייה, ובהתנגדותה ביקשה העירייה שבחלק קטן מהמגרש יותרו שימושים מסחריים: "התוכנית כוללת קרקע משופעת המייקרת את עלויות הבנייה. על מנת לאפשר לעירייה למצוא מקור מימון חלקי, לפחות לעלויות הבנייה היקרות, יש לקבוע כי יותר שימוש מסחרי במגרש בשיעור שלא יעלה על 20 אחוז משטח המגרש באופן שהשימוש המסחרי לא יהווה מטרד לפעילות הציבורית".

בקרוב תחליט הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה אם לאמץ את התנגדות העירייה או לדחותה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אין להם סיכוי!! השכונה תיבנה ויהי מה !!!! לא יעזור לכם כלום

    היזם תמיד מרוויח. התושבים בוכים ובסוף קונים את הכל…

  2. 5 קומות זה הרבה מה תגידו על 30 בנוה דוד הפקוקה?

    למה אין התחדשות עירונית בדניה? יש הרבה מבנים ישנים. תבנו גם שם מגדלי דירות למה רק את נוה דוד מותר להרוס?

  3. עירייה צבועה, שכונה צבועה, הנהגה צבועה

    הדיקטטור מדניה לא רוצה דירות 4 קומות אצלו בשכונה אבל כראש עיר אישר תמ"א 38 פרועה הזויה מזיקה של 7 קומות
    בשכונות אחרות.
    כמה צביעות כמה…

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכותרת מטעה, לעירייה אין התנגדות לתכנית, להיפך, יש לה אינטרס מובהק שהשכונה תיבנה, היא רק מתמקחת כדי להגדיל את הרווחים שלה מהפרויקט 🙁

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר