המטרונית (צילום: רמי שלוש)
המטרונית (צילום: רמי שלוש)

תוספת לפרויקט המטרונית לטירת כרמל: שצ"פ לתושבים

התוכנית שיוזמת עיריית טירת כרמל על שטח של ארבעה דונם במסגרת הארכת פרויקט המטרונית לטירת כרמל תאפשר שימושים כמו שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, גינון, רחבות מרוצפות, מגרשי משחק ומתקני ספורט

פורסם בתאריך: 12.1.20 20:25

לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה דחתה ניסיון של עיריית חיפה לקדם הקמת רכבת קלה בתוך חיפה, נמשך קידום ההליכים להרחבת קווי הנסיעה של המוצר התחבורתי הפחות אטרקטיבי – המטרונית.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מורדות הכרמל, שבתחומה נמצאים היישובים טירת כרמל, נשר ורכסים, אישרה להפקדה תוכנית חדשה המייעדת כארבעה דונם בכניסה הצפונית לטירת כרמל לשטח ציבורי פתוח (שצ"פ) שישרת את פרויקט המטרונית מחיפה לטירת כרמל.

שטח התוכנית נמצא לאורך כביש חיפה-תל אביב הישן (כביש 4) מצד מזרח, סמוך לכניסה לטירת כרמל מצומת כביש 4-רחוב הרצל. מדברי ההסבר לתוכנית שיוזמת עיריית טירת כרמל עולה כי בשטח התוכנית מתוכננים שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים במסגרת הארכת פרויקט המטרונית לטירת כרמל, ולכן נחוצה תוכנית חדשה שתאפשר את הקמת השבילים. התוכנית גם תרחיב את השצ"פ הקיים בכניסה לעיר, ובהתאם לכך מיועד כל שטחה לשצ"פ, כאשר בייעוד זה השימושים המותרים הם שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, גינון, רחבות מרוצפות, מגרשי משחק ומתקני ספורט. כיום מרבית שטח התוכנית מיועדת לקרקע חקלאית.

פרויקט המטרונית לטירת כרמל שיזמה החברה לתשתיות ותחבורה יפה נוף כולל שני קווי מטרונית חדשים – האחד מצומת מת"מ בחיפה לשכונת נאות פרס בחיפה ולצפון טירת כרמל, והשני מצומת מת"מ למרכז טירת כרמל. שני הקווים החדשים יהיו בעצם הארכה של קו 1 הנוכחי של המטרונית, אשר מתחיל את נסיעתו במרכזית הקריות ומסיים אותה במרכזית חוף הכרמל.

הקו הראשון ימשיך מצומת מת"מ דרומה לאורך כביש 4 עד לצומת רחוב רוטנברג, משם יפנה מזרחה עד לכביש 11, ויסיים את נסיעתו במפגש הרחובות מוצקין והרדוף בטירת כרמל. הקו השני ימשיך מצומת מת"מ דרומה לאורך כביש 4, אבל בניגוד לקו הראשון פנייתו מזרחה תהיה כבר לתוך טירת כרמל, מצומת רחוב הרצל, ומשם ינוע למפגש הרחובות הרצל וסיני במרכז העיר, סמוך לבניין העירייה. שני קווי המטרונית ינועו בנתיב בלעדי לתחבורה ציבורית.

 

 

בדברי ההסבר לתוכנית החדשה לשצ"פ שישרת את המטרונית צוין: "במסגרת פרויקט הארכת קו המטרונית הקיים בשדרות ההגנה בחיפה לטירת כרמל ולשכונות הקיימות והמתוכננות במבואות המערביים של חיפה, מתוכננים גם שביל להולכי רגל ושביל אופניים לאורך התוואי. מצפון לצומת כביש 4-רחוב הרצל בכניסה לטירת כרמל נותר, לאחר אישור תוכנית אזור התעשייה בטירת כרמל ושכונת נאות פרס בחיפה, שטח בייעוד חקלאי שאינו מאפשר תכנון יעיל ורציף של השבילים הנ"ל. לפיכך הוכנה תוכנית זו, שגם תרחיב את השצ"פ הקיים בכניסה לטירת כרמל".

יש לציין כי התשתיות המשמשות את פרויקט המטרונית, ובהן מסלול הנסיעה הבלעדי המופרד שלה, מהוות שיפור ביחס לתשתיות הקודמות בעורקי התחבורה שבהם היא נוסעת. עם זאת, לקראת המשך פיתוח צירי העדפה לתחבורה ציבורית באזור ראוי היה לשקול גם אפשרויות לקידום סוגים נוספים של תחבורה ציבורית, ובהם מוצרים יקרים יותר כמו רכבת תחתית או עילית, שבניגוד למטרונית אינה עוצרת ברמזורים.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושב מחוז חיפה

    מי הך אלו היושבים בועדה המחוזית? לא בחרתי אותם, לא יודע איך הם מתמנים ומי ממנה אותם. יש להם בכלל לגיטימיות ציבורית?

  2. מוטי

    הכבישים בטירת כרמל כיום לא ערוכים לקליטת המטרוניות צפופים קטנים ולא מותאמים למטרוניות החלטה די תמוהה להכניס את המטרוניות לשם. גם ככה עם בואה של האוכלוסיה החדשה נוצרו פקקים עם בואה של המטרוניות לעיר היא תסתום את העיר כולה.

  3. מי קובע שהמטרונית פחות אטרקטיבית? הכותב?

    המטרונית שינתה סדרי עולם בחיפה והקריות ..
    תושבים שבמשך שישי שבת במשך שנים ישבו מסוגרים בבתיהם פתאום מגיעים כל שבת לים או לחילופין לקריון באיליק ולקריות(קו 1 מטרונית פועל 24/7)
    שלא לדבר על התדירות הגבוהה בימי חול והגישה הנוחה ממדרגה גבוהה ישירות למטרונית.מעולה לנכים ומבוגרים.
    אז למה שתושבי טירת הכרמל לא יהנו גם? מגיע להם.
    יש בטירת הכרמל הגירה חיובית במספרים מאד גדולים

  4. קרטנועית 2018

    לא מבין את ההתלהמות- הקרט נועית קיבל מאונסקו את אות אחד משבעת הורסי תבל , כלי התחבורה הדיב… שיש , אינו תורם כלום למעט תוספת רכבים לכבישים לאלו אשר ימאסו בשינוי הלא מבורך אשר יביא לעיר טירת הכרמל- אשר רחובתיה בקושי מכילים נתיב וחצי יקחו נתיב + עבור כלי תחבורה מיושן — אבל היי כנראה למישהו נשאר במלאי קרטנועי… אז בואו נפרסם מרכ…דיב…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר