חשמול מסילות הרכבת (הדמיה: גרינשטיין-הר גיל אדריכלות נוף)
חשמול מסילות הרכבת (הדמיה: גרינשטיין-הר גיל אדריכלות נוף)

פרויקט חשמול מסילת הרכבת מתקדם לכיוון חיפה

ועדת המשנה של הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה לקדם את האפשרות למעבר רכבות משא במסילת השרון לנוכח "היערכות רכבת ישראל לביצוע עבודות לחשמול מסילת החוף בקטע שבין תל אביב להרצליה", המהווה התקדמות משמעותית של הפרויקט לעבר חיפה

פורסם בתאריך: 26.1.20 14:17

פרויקט חשמול מסילות הרכבת ממשיך להתקדם לכיוון חיפה. בישיבתה האחרונה של ועדת המשנה של הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) התברר כי רכבת ישראל נערכת בימים אלה לביצוע עבודות לחשמול מסילת החוף במקטע שבין תחנת תל אביב האוניברסיטה לתחנת הרצליה. לפיכך החליטה הוועדה לקדם את האפשרות למעבר רכבות משא במסילת השרון במשך שנה, בעת ביצוע העבודות, ובהחלטה נכתב כי המהלך מתבקש "לנוכח היערכות רכבת ישראל לביצוע עבודות לחשמול מסילת החוף בקטע שבין תל אביב האוניברסיטה להרצליה".

עד כה התמקד הפרויקט בהשלמת החשמול במקטע תל אביב-ירושלים, ובמקביל לכך קודמה בוות"ל לפני כחודש גם הקמת תחנת השנאה רכבתית באזור כפר ויתקין. לעומת תחנת ההשנאה הנקודתית, העבודות במקטע שבין תל אביב האוניברסיטה להרצליה כבר משקפות התקדמות משמעותית של הפרויקט צפונה לתל אביב, בואכה חיפה, באמצעות חשמולו של מקטע מסילות שלם נוסף.

 

 

פרויקט החשמול צפוי להגדיל את מהירות הרכבות, לתגבר את תדירותן ולצמצם מפגעים סביבתיים לנוכח הפחתת זיהום אוויר ומטרדי רעש הנובעים מהפעלת הרכבות. הפרויקט מתבסס על תוכניתה של רכבת ישראל לחשמול עילי של מערך המסילות הארצי (תת"ל 18) שאושרה לפני כחמש שנים. במסגרת התוכנית יותאמו להפעלת רכבות בחשמל, במקום בדיזל, 420 ק"מ של קווי מסילות קיימים ומתוכננים בארץ, ובהם מסילת החוף הקיימת בחיפה.

יישומו של החשמול העילי בחיפה יעבה את חיץ המסילות הקיים בין העיר לים, וזאת מכיוון שתשתיות החשמול כוללות רצף של עמודים לאורך המסילה ומתיחת חוטי חשמל ביניהם.

הדוח התקופתי של רכבת ישראל לשנת 2018 מפרט את לוחות הזמנים לביצועו של פרויקט החשמול, ולפיו בקו נהריה-באר שבע הכולל את חיפה יושלם החשמול עד לדצמבר 2023. העבודות להקמת תשתיות החשמול בחיפה יחלו מן הסתם זמן רב לפני המועד שנקבע להשלמתן, בשל מעבר המסילות בסביבה עירונית צפופה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אסון קשה

    מבחינת חיפה חשמול סביב קו החוף יהיה אסון יותר גדול מבתי הזיקוק
    זה יגמור סופית את חלום שיקום שכונות החוף. מי ירצה לגור עם נוף של חוטים וגדרות ענקיות?

  2. תושב שער עליה

    בחרנו קליש בגלל שהייתה לוחמת נגד החישמול במסילת החוף ועכשיו התוכניות לפני מימוש ולא שומעים עידכונים מראשת העיר קליש – מאוכזב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר