השטח שבו מתוכננת לקום שכונת רמת גוראל (צילום: קובי פאר)
השטח שבו מתוכננת לקום שכונת רמת גוראל (צילום: קובי פאר)

שכונת רמת גוראל חוזרת אל שולחן הדיונים

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית תדון בעוד כחודש בעמדתה של עיריית חיפה באשר למתכונתה החדשה של התוכנית להקמת שכונת רמת גוראל - שהועברה לוועדה המחוזית כבר ביוני 2014 אך עד היום לא אושרה

פורסם בתאריך: 13.2.20 14:13

התוכנית להקמת שכונת רמת גוראל – מסמלי ההתארכות של הליכי התכנון בחיפה – חוזרת אל שולחן הדיונים. מסדר היום של ישיבת ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה, שזומנה ל-16 במרץ, עולה כי במועד זה היא תדון בעמדתה של עיריית חיפה באשר למתכונתה החדשה של התוכנית, שהועברה לוועדה המחוזית כבר ביוני 2014 אך עד היום לא אושרה. הדיון האחרון בתוכנית בוועדת המשנה להתנגדויות התקיים בחודש דצמבר 2018.

בתוכנית שיוזמת העירייה מוצע להקים 2,000 דירות במורדות המערביים של הכרמל, בין ארבע שכונות בדרום הרכס – רמת אשכול, רמת בגין, רמת גולדה ודניה. התוכנית משתרעת על שטח של 437 דונם המכונה גבעת העזים. שטח זה משופע בחורש טבעי, אך כבר חלות עליו תוכניות מנדטוריות מאושרות שעל פיהן הקרקעות מיועדות למגורים.

 

 

התוכנית, שכבר לא תוגדר כמודל להליך מהיר לאישורה של שכונה חדשה, הופקדה מחדש במשרדי הוועדה המחוזית לפני כעשרה חודשים. ההפקדה המחודשת היתה מימוש החלטה שקיבלה הוועדה המחוזית כבר בספטמבר 2017, בסיומו של דיון ב-748 ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית בהליך ההפקדה הראשון. הפקדתה של התוכנית מחדש נבעה מכך שבכוונת הוועדה להטמיע שינויים בתוכנית, ולכן היא מקיימת הליך התנגדויות חדש לצורך קבלת משוב לשינויים אלה עוד לפני ההכרעה בהם, וזאת בהתאם לסעיף בחוק הקובע כי אם סבור מוסד תכנוני שקבלת התנגדות עלולה לפגוע באדם שאף הוא רשאי להגיש התנגדות לתוכנית, "לא יכריע המוסד בהתנגדות לפני שייתן לאותו אדם הזדמנות להשמיע טענותיו".

מתנגדי התוכנית בהליך ההפקדה הראשון נחלקו לשתי קבוצות עיקריות – בעלי מגרשים בשטח התוכנית שהציגו טענות שמאיות פרטניות באשר לזכויותיהם, ותושבים שהתמקדו בשינוי המוצע בתוכנית להפיכת גבעה ירוקה לשטח בנוי.

בהליך ההפקדה השני הוגשו 48 התנגדויות לתוכנית, וכעת נדרשת הכרעת הוועדה המחוזית בהן. עם זאת, סדר היום של דיון הוועדה המחוזית בתוכנית בחודש הבא מתאר רק באופן לקוני שמטרת הדיון היא "שמיעת התייחסות לתגובת העירייה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אילנה

    1. "תכניות מנדטוריות מאושרות". האנגלים לא ראו את טובת הארץ אלא רק טובת עצמם. נמל, בתי זיקוק, מה עוד. הגיע הזמן להתעלם מתכניות שלהם שלא לטובת המקום. 2. כדי לשמור על נוף וצמחיית הארץ שלנו (ולא לדקלם רק על האמזונס), צריך למצוא דרך לפצות את בעלי האדמות שם.

  2. משה

    מי מתנגד?
    תושבי רמת בגין שבניתה הרסה את כל ערכי הטבע של מורד הכרמל ויתרה פקקי תנועה אדירים ביציאה מרחוב אידר
    ובצומת חורב
    שלא לדבר על כל בניות התמא שמוביפות חטא על פשע

  3. אליהו

    הגיע הזמן לבנות את רמת גוראל תושבי רמת בגין הצבועים גם בנו על שטח ירוק אפילו יותר ירוק מרמת גוראל.
    סומך על קאליש שתקים את השכונה שתייצר תנופה והתחדשות ואפשרות לשפר דיור ברמת גוראל המיקום הכי מנצח בחיפה.

  4. הטמטום חוגג

    למה לעשות חילופי שטחים ולתת שטח בנאות פרס ב' אם אפשר לחצוב ואדי שלם עם 2 מחלפים ולבזבז על תשתיות
    לגבעה הזאת חצי מליארד שקל עם הרס מוחלט של הטבע ועוד שכונה שחייבים בה רכב פרטי כי הכל בשיפוע מטורף
    איזו עיר מטומטמת אנחנו לא יאמן.
    בתל אביב שני מגדלים של השוק הסיטונאי זה כל הדירות על הואדי. תאשרו בנאות פרס מגדלים 25-30 קומות ותנו להם
    זכויות במקום לבזבז חצי מליארד שקל על כבישים וחציבות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר