תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)
תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)

הוועדה המחוזית אישרה את פרויקט "דניה הירוקה"

תוכנית "דניה הירוקה" - להרחבת שכונת דניה באמצעות מתחם מגורים חדש - אושרה בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - חיפה. הוועדה הטמיעה בתוכנית שינויים קלים שעשויים להוביל לצמצום מינורי בלבד של היקפי הבנייה בחלק ממגרשי התוכנית

פורסם בתאריך: 16.2.20 20:20

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה אישרה את תוכנית "דניה הירוקה" להרחבת שכונת דניה באמצעות מתחם מגורים חדש בדרום השכונה. בהחלטתה הטמיעה הוועדה בתוכנית שינויים קלים יחסית, שעשויים להוביל לצמצום מינורי של היקפי הבנייה בחלק ממגרשי התוכנית, אך לא ליותר מכך.

התוכנית שיוזמת חברת דניה הירוקה על שטח של 107 דונם המשתרע על קרקעות מדרום לרחובות שבדיה, האג ונורווגיה אפשרה בגרסתה המופקדת הקמה של 226 דירות חדשות, ש-20 אחוז מהן מוגדרות כדירות קטנות, במגרשים דו משפחתיים ובמגרשים המיועדים לבניית ארבע דירות. למעט מבנה מגורים אחד בן ארבע קומות, כל מבני המגורים שהוצעו בתוכנית הם בני חמש קומות (ללא קומת המסד), ובחלקם מוצעות כל חמש הקומות מעל למפלס הרחוב העתידי.

לתוכנית הוגשו שש התנגדויות, ובהן התנגדות מקיפה של 791 תושבים ועמותת שומרים על דניה. דגש מרכזי הושם בהתנגדות על הטענה שהבנייה המוצעת בתוכנית אינה תואמת לצביון הבנייה הקיים בדניה: "שכונת דניה בנויה ממבנים פרטיים (וילות) או ממבנים דו משפחתיים. הבנייה המוצעת במסגרת התוכנית היא נטע זר בסביבתה, בהיותה בעלת מאפיינים עירוניים בולטים של בנייה רווייה, בעוד ששכונת המגורים הקיימת בה מתגוררים המתנגדים היא בעלת צביון כפרי-עירוני מובהק".

 

 

בהחלטתה לאשר את התוכנית קבעה הוועדה: "מדובר בתוכנית שקודמה בשטח המיועד לפיתוח בתוכנית המתאר ארצית לבנייה, לפיתוח ולשימור (תמ"א 35), בתוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 6) ובתוכנית המתאר הכוללנית החדשה של חיפה (ח"פ 2000). הנושאים שהנחו את הוועדה בבחינת תוכנית 'דניה הירוקה' כללו התייחסות לפיתוח שטח לבינוי חדש בטופוגרפיה משופעת ולהתאמת הגובה ונפחי הבנייה המוצעים בתוכנית לאופי הבינוי הקיים בסביבה והמאושר בתוכנית הכוללנית. הוועדה סבורה שהתוכנית משמרת את אופי הבנייה בשכונה ללא תוספת משמעותית של שטחי בנייה ויחידות דיור".

באשר לשינוי שהוטמע בתוכנית נכתב בהחלטת הוועדה: "התוכנית הכוללנית מאפשרת היקפי בנייה של 63 אחוז משטח המגרש. עם זאת, על מנת שלא יהיו מגרשים ספציפיים בהיקפי בנייה החורגים באופן משמעותי מהשטחים שנקבעו בתוכנית הכוללנית ביחס לגודל המגרש, ועל מנת שתהיה אחידות ביחס בין היקפי הבנייה לגודל המגרש, שטחי הבנייה בתוכנית יירשמו באחוזי בנייה ויהיו 70 אחוז במגרש עולה ו-80 אחוז במגרש יורד, נוסף על שטחים בהתאם לתוכנית המאושרת משנת 2012 להקצאת שטחי שירות, וזאת במקום שטחי הבנייה שהוצעו בתוכנית המופקדת בהיקף של 115-53 אחוזי בנייה (83 אחוזי בנייה עיקריים בממוצע)".

יו"ר עמותת שומרים על דניה עו"ד הלן דורפמן מסרה בתגובה: "ההחלטה של ועדת המשנה להתנגדויות נותנת אישור לבנייה בשטחים ירוקים בכרמל. אנו סבורים כי הוועדה שגתה בהחלטתה לאפשר בנייה בשטח בעל רגישות נופית גבוהה. אין ספק שהבנייה המוצעת תיצור מפלצת בטון שתהווה מפגע סביבתי באזור פארק הכרמל ושכונת דניה. בכוונתנו להמשיך במאבק על ביתנו בכל הכלים המשפטיים והציבוריים העומדים לרשותנו".

מחברת דניה הירוקה נמסר: "אנו שבעי רצון מהחלטת ועדת המשנה להתנגדויות ומקווים שבכך נסללה הדרך להקמת הפרויקט, אשר יוסיף אוכלוסייה צעירה לשכונה היפה בישראל. החברה כבר החלה בתכנון המפורט של הפרויקט".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ברור שהבכיינים לא ירצו שיבנו להם בחצר.

    אבל הם הראשונים לקנות בתים שם לילדים שלהם. דור ממשיך !!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה היה הכינוי של תושבי שכונת דניה בשנות ה – 90 ?
    דנייקי מאנייקי – לא לחינם.

  3. האמת על העירייה הזאת

    בית המשפט קבע בפרשת מגדלי חוף הכרמל שמהנדס העיר חיפה תרשל בתפקידו במשך עשור שלם ולא פעל לבטל את התוכנית
    של היזם ולייצר תוכנית חלופית. בגלל הכשלון של אריאל ווטרמן מהנדס העיר חיפה וכל עובדי אגף ההנדסה ההזוי אז היזם הצליח
    למוטט את קו העירייה ולהפוך את ההחלטה הקודמת לבטל את התוכנית.
    זה מראה את עומק הכשלון של מנהל ההנדסה. הולכים מאות אנשים במגדל ההנדסה בעירייה ומגרבצים מרוב שעמום כל היום.
    מסתכלים על השעון ומחכים שהזמן יעבור ואז נוסעים הביתה (חצי מהם בכלל לא גרים בחיפה).
    בכלל, הידעתם ששליש מעובדי העירייה בחיפה בכלל לא גרים בחיפה?
    אז למה שחיפה תעניין אותם? למה שיהיה אכפת לעובד עירייה בחיפה אם הוא לא גר בכלל בעיר?
    אז הם לא עושים כלום. ורק מחכים למשכורות ענקיות ולפנסיות צוברות של 12 אלף שקל בחודש בפרישה. זה מעניין אותם.

  4. דין דין

    חוסר האחריות זועק לשמים לא הוסיפו כבישי מילוט לשכונת דניה אבל הוסיפו בתים ודיירים.

  5. ניר

    החלטה מצויינת, טובה לכל תושבי חיפה, חוץ מלתושבי דניה שעומדים לעבור כמה שנים של גיהנום באתר בנייה. אותי זה משמח.

  6. ״דנייתית מניאקית״

    כל התגובות הרדודות האלה שמקללים דנייתים ושמחים שיהיה להם אבק בעיניים- לא ידעתי שיש פה אישור לילדים בני 12 לכתוב תגובות. מה הקשר לכתבה?! אז ניר מותק אני מזמינה אותך לביתי הקט בדניה בזמן הבנייה להנות מרעש הדחפורים ולהבין שניה שזה ממש לא מה שמעניין אותי. אותי מעניינת הפגיעה בצמחיה שעושה טוב לא רק לבני אדם אלא לאלפי חיות , ההרס הבלתי פוסק של קרקע חיה ונושמת. מאחלת לכל הנוגעים בדבר דקה של בגרות להבין כמה רע הפרוייקט הזה ולמגיבים בריאות איתנה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר