מרכז זיו (צילום: אייל טואג)
מרכז זיו (צילום: אייל טואג)

תוכנית אסטרטגית לנוה שאנן תידון בוועדה המקומית

התוכנית האסטרטגית שהכינה עיריית חיפה כוללת שילוב של מגורים, מסחר ומשרדים בצירים הראשיים של רובע נוה שאנן ופיתוח מערכת תחבורה ציבורית יעילה ומהירה כדי להזין את המוקדים העיקריים ברובע ולקיים "רחובות תוססים ואינטנסיביים"

פורסם בתאריך: 20.2.20 10:07

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה תדון ביום שלישי בתוכנית אסטרטגית שיוזמת העירייה לרובע נוה שאנן, הכולל את השכונות נוה שאנן, רמות רמז, נוה יוסף ויזרעאליה. התוכנית שהוכנה על ידי פרופ' אדריכלית אירית צרף נתניהו מציעה רעיונות לפיתוח הרובע ולהתחדשות עירונית בו תוך הגדרת שלד שכונתי, שימושי קרקע, הנחיות תחבורתיות, היקפי בנייה למגורים, גובה בנייה ומתחמים לשימור.

ממסמך סדר היום לדיון עולה כי התוכנית חותרת לחיזוק השלד העירוני הקיים של הרובע – הרחובות טרומפלדור, חניתה ושלום עליכם – תוך תגבור עירוב שימושי מגורים ועסקים בצירים אלה. "השטח המרכזי של שכונת נוה שאנן כולל את הרחובות המישוריים והנוחים להליכה, ובאופן טבעי מהווה את השלד העירוני המרכזי לשכונה", נכתב בסדר היום לפני פירוט הצעות התכנון בשלושת הצירים: פיתוח רחוב עירוני ראשי עם מבנים בגובה של עד שמונה קומות ברחוב טרומפלדור שבהם ישולבו מגורים, מסחר ומשרדים, פיתוח רחוב חניתה כרחוב מגורים ומסחר, ופיתוח רחוב שלום עליכם כרחוב מגורים, בילוי ופנאי.

 

 

מזרח הרובע הוגדר באחד מתשריטי סדר היום כאזור המיועד להתחדשות עירונית, ואילו חלק מהרחובות שמצפון לגבעת השבשבת הוגדרו כרובע העסקים הקטנים, שבו ישומר אופי המרקם הקיים לצד עידוד עסקים קטנים. על גבעת השבשבת עצמה צוין בסדר היום כי היא תתוכנן מחדש תוך שמירתה כגבעה ירוקה.

בתחום התחבורה מציעה התוכנית פיתוח תשתית לקווי מטרונית שיתבססו על שתי מערכות משלימות ורציפות: האחת מאספת פנים שכונתית והשנייה מהירה אל מוקדים כלל עירוניים-אזוריים. על קווי המטרונית המוצעים נכתב בסדר היום: "על התחבורה הציבורית להיות נגישה, עדיפה, מקושרת ומהירה, ועליה להזין את המוקדים העיקריים בשכונה. קווי המטרונית יעברו ברחובות הראשיים, מעורבי השימושים והמרכזיים בשלד השכונתי ובמוקדים הראשיים. כדי לקיים רחובות תוססים ואינטנסיביים, על המטרונית להשתלב בחתך הרחוב ללא יצירת חיץ בין שני עבריו, ללא גדרות וללא צריכת שטח מיותר להפרדות".

התוכנית מציעה גם קישורים פנים שכונתיים באמצעות מערכת דרגנועים שתגשר על הפרשי המפלס במדרונות ותחבר את הבנייה בהם ללב השכונה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. גינת

    מעניין מה העבריינית המורשעת תהרוס בנו"ש ומה יקבלו החרדים הפרזיטים שמשתלטים על כל חלקה טובה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דרגנועים חשופים, [שלא כמו בקניונים], אסון לעיר !!

    ללא השגחת מבוגרים, מסוכן לילדים !!

    מצריך תחזוקה יקרה, קיץ וחורף !! העירייה בשגעת !!

  3. אילנה

    גם מעניין מי זה הדוחף את המטרונית לכל מקום. בנוה שאנן יש תחבורה ציבורית טובה. הזכיר לי את תושבי הקריות שהיו זמנים בהם נסעו לחיפה ישירות מהשכונה באוטובוס אחד ועכשיו צריך אוטובוס למטרונית לחיפה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק לא מטרונית!!! הקווים הכי טובים הם בנו"ש. למה צריך לקחת מאגד קווים כשהם נותנים לנו שירות מצוין??. אפשר קצת להוסיף תדירות ויהיה עוד יותר טוב. מטרונית היא בסה"כ אוטובוס כפול!! פעם היו אוטובוסים כאלה והפסיקו להשתמש בהם, הטענה ששמעתי זה שהם לא יכלו לעמוד בעליות מהעיר, אז המטרונית תוכל?? החיסרון הגדול גם במטרונית שמשקיעים הרבה משאבים להכין את עמדות התיקוף בתחנה, אז כשמגיעה מטרונית ולא הספקת לשלם? מה יותר טוב מלשלם/לתקף בתוך האוטובוס?

  5. תוכנית בעייתית ואפילו בחניתה גרועה

    הנזק שעושה פרופ' אירית נתניהו יהיה אדיר.
    שילוב מסחר ברחובות ראשיים צפופים כבר עכשיו יביא לפקקי ענק. נו"ש מהצפופות בשכונות בישראל. היא חסרת אחריות. מעתיקה העתק הדבק מכל מיני חוברות בחו"ל בלי בדיקה אמיתית לכושר הנשיאה בשכונה. התוכנית שלה לקרית חיים הייתה גם מופרכת והעתק הדבק בלי בדיקה בשטח של מימוש ובלי טיפול בחוות המיכלים.
    מענין אותי מי עושה בקרה על התוכניות האלו הישימות הכלכליות התחבורה הצפיפות והמטרדים שריבוי עסקים יכניסו ברחובות שלא נבנו להיות רחוב עסקי כמו חניתה ו
    מוזר מאד

  6. קליש

    מה הבעיה – התחבורה הציבורית תזרום טוב יותר- לבאים מכביש דורי לכרמל תיאסר הפניה שמאלה וכולם יאלצו להכנס לכצנלסון על מנת לבצע פרסה ולהמשיך לכרמל. רק נתון זה יקל על התחבורה והפקקים וימנע זיהום אוויר רציני באזור , וזו רק דוגמא אחת לשיפור האיכות לתושב שלא נדבר על שיפור הכושר של התשובים המבוגרים אשר יאלצו למצוא את תחנת הקרטנועית אשר תהיה ממוגנת מפני גשמים ושמש קופחת ( מצאנו את התחנה המושלמת אבל היא כרגע בבידוד באתר החברה בוואן )

  7. אינג' כהן

    יש הרבה שכל בתוכנית המתוארת, וכן, כן למטרונית, זה פתרון שעובד טוב בכל מקום שמומש, רק להוריד קצת את מינון ההשפעה של מיכי ועוד כמה חרדים טהרנים דעתנים.

  8. אינג' כהן

    סוף כל סוף תכנית טובה, אני מקווה שחלקה לפחות תמומש בימינו, שלום עליכם זקוק לשיפור דחוף וכיכר זיו צריכה מתיחת פנים רצינית. רק להערכתי לא ינותב תקציב לתכנית היות וישרפו את כספנו על תשלומים למיכי וחבריו החמסנים בתשלום

  9. רפי.ג

    מה יש לכם כל הזמן ממיכי הלפר? אני לא נצליח להבין את הגועל שיש בכם. בגלל שיש לו זקן וכיפה? עדיף את יונה שהיה מוכר את העיר לערבים? שהרשה להם הרבה יותר מכל אדם אחר בעיר לבנות ללא היתרים ולא להרוס להם, ורק לדתיים להרוס ולעצור היתרים? תאמינו לי מיכי דואג לכולם כולל הערבים. כמה גועל יש בתושבי חיפה, שכל הזמן מגישים רק תלונות ותלונות על בניות ללא היתר כנגד השכנים שלהם, כמה העיניים צרות יכולים להיות לתושבי חיפה?

  10. כאילו שזה מהיום למחר:)

    פינוי בינוי ותוכניות גדולות בחיפה זה סיפור של 20 שנה לפחות…
    תשאלו את הדיירים מיציאת אירופה 4 משפרינצק יגידו לכם.
    כך שכל המגיבים פה צריכים להכין את הילדים ואפילו את הנכדים למאבק:)
    הוועדות בעיריית חיפה בתרדמת עוד מימי גוראל

  11. חניתה - הס פן תעיר

    לא למטרונית ברחוב חניתה! רחוב חניתה הגיע לשיווי משקל כלכלי מושלם. העסקים תוססים ופעילים ותושבי השכונה קונים בעסקים האלה. חלק מגיעים ברגל וחלק ברכב ומעמיסים בגאז׳. אסור בשום פנים ואופן לבנות שם נת"צ ובכללי, לחשוב עשר פעמים לפני שעושים שם משהו כדי לא לקלקל את הרחוב שפועל בצורה יוצאת דופן.

  12. נעמה

    ההתייחסות בתוכנית היא אך ורק לאזורים השטוחים של השכונה. ומה בעניין רמות-רמז? שכונה קשה מבחינה טופוגרפית שבה התחבורה בעייתית, שבה ההתחדשות העירונית ללא תשתיות ממררת את חיי התושבים והתהליך בעיצומו (מצוקת החניה גם לרכב אחד קשה מאוד). בונים ובונים עוד גושי בטון על חשבון טבע ונוף ללא תשתיות, עומסי תנועה שילכו ויכבידו יותר ויותר והפתרון האלטנטיבי לנהיגה לא יעיל בה. במבנה טופוגרפי הררי, ההליכה קשה. בנוסף, השכונה לא מחוברת תחבורתית לחלק מהשכונות הקרובות (רמת אלון, למשל שהיא ממש צמודה אליה). אז אולי יש קווים נוחים ותדירים בצירים המרכזיים של נוה שאנן, אבל ברובעים שבשוליים, כמו רמז, התחבורה עלובה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר