רחוב סירקין בשוק תלפיות
רחוב סירקין בשוק תלפיות

העירייה הציגה תוכניות התחדשות למתחם סירקין

עיריית חיפה הציגה את שלוש התוכניות להתחדשות עירונית במתחם סירקין בשכונת הדר: התוכנית האסטרטגית הכוללת גם מסמך מדיניות, התוכנית לשיפוץ מבנה שוק תלפיות והתוכנית להתקנת קירוי קבוע מעל לדוכני השוק החיצוניים

פורסם בתאריך: 25.2.20 20:50

בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה שנערכה הערב (שלישי) הוצגו שלוש התוכניות שיוזמת העירייה להתחדשות עירונית במתחם סירקין בשכונת הדר: התוכנית האסטרטגית הכוללת גם מסמך מדיניות שהכינו מתכננת הערים תמי גבריאלי והאדריכל גידו סגל, התוכנית לשיפוץ מבנה שוק תלפיות שהכין האדריכל גיא ארבל, והתוכנית להתקנת קירוי קבוע מעל לדוכני השוק החיצוניים שהכינה האדריכלית אלה שר.

מתחם סירקין משתרע על שטח של 140 דונם בין הרחובות סוקולוב, החלוץ, ביאליק, הרב מרכוס ואבן גבירול, ומתגוררים בו כ-1,600 תושבים במבנים בגובה ממוצע של שלוש וחצי קומות. במתחם קיימים כ-130 מבנים בייעודים סחירים. התוכנית האסטרטגית מציעה מיצוי של פוטנציאל המתחם כאזור עירוני מרכזי מעורב שימושים המתמחה במסחר ייחודי, תוך מתן אפשרויות לתוספות בנייה מתונות, חידוש סביבת המגורים, פיתוח מבנה שוק תלפיות כעוגן עירוני, התחדשות הפעילות המסחרית, יצירת מרחבים ציבוריים פעילים, פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פים) ושיפור התנאים להולכי רגל תוך הסתייעות בדרגנועים ומעליות.

ככלל, התוכנית מעדיפה התחדשות עירונית באמצעות תוספת בנייה על פני הריסת מבנים והקמתם מחדש, ומציעה במגרשים שאינם בנויים כיום בנייה חדשה שתשולב במרקם הבנוי, שמירה על החצרות הפנימיות והקדמיות ושמירה על שימושים מסחריים בקומת הקרקע ברחובות המסחריים.

באופן מפורט יותר, התוכנית מחלקת את המתחם לארבעה אזורים: אזור בייעוד מגורים שיכלול גם מעונות סטודנטים ובתי אבות, אזור בייעוד מגורים, מסחר ותעסוקה, אזור בייעוד מגורים ומשרדים ואזור בייעוד מגורים, תעסוקה ומבני ציבור שבשתי הקומות הראשונות של בנייניו ניתן להתיר גם מסחר. ברוב שטחי התוכנית תותר בנייה עד לגובה של שש קומות, ולאורך כל רחוב בתחום התוכנית ניתן לייעד מחצית מבתי העסק לבתי אוכל.

התוכנית מציעה בנייה של שלושה חניונים תת קרקעיים במתחם, ולצד זאת חיזוק השוק הפתוח באמצעות העצמת המסחר והזמנה לשהייה, בין השאר על ידי צמצום מעבר כלי רכב ברחוב סירקין במקטע שבין רחוב יחיאל לרחוב סוקולוב.

 

 

באשר למבנה שוק תלפיות מציעה התוכנית "שמירת השוק בקומת המרתף כשוק פעיל בשיתוף עם הסוחרים" והכנת תוכנית לחידוש שאר קומות המבנה, שהפעילות בהן תהיה "בדגש על שימושים זמניים וקבועים".

בסדר היום לדיון בתוכנית לשיפוץ מבנה השוק נכתב: "המטרה היא להכשיר את המבנה לצורכי הציבור ולצרכים נוספים בגישת פרוגרמה גמישה, על מנת לאפשר מגוון שימושים בהתאם להתפתחות האורבנית בסביבה ובהקשר העירוני בכלל. התוכנית לשיקום הבניין כוללת טיפול בחזיתותיו ובחללי הפנים, כשבשלב הראשון יבוצע שיפוץ מקיף לקומה שבה פועל שוק המזון. בתקופת השיפוץ יעברו הדוכנים באופן זמני לקומת הקרקע של הבניין".

בסדר היום לדיון בתוכנית קירוי הדוכנים נכתב: "לאחר בחינה של המצב הקיים בשוק והצורך בכך שהפתרון יהיה עמיד וגם ייתן מענה לכל צורכי הסוחרים והציבור, ומכיוון שמתאפשרת הקמת גגונים משמעותיים, הוחלט שעדיף לתת פתרון קבוע ולא קירוי מתקפל. קירוי קבוע ייתן מענה לגשם ולשמש".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משה

    יש הרבה תוכניות לראש העיר גם לגבי קרית חיים אבל תכלס לא רואים כלוםמרוב תוכניות לא רואים את היער יותר ביצוע בשטח פחות ועדות שלא רואים ביצוע בשטח

  2. יוסי

    מרבית התוכניות נותרות על הנייר מסיבות שונות.
    מה שנותר לומר : נחכה ונראה , ולא לפתח ציפיות מוגזמות מהעיריה הזאת והעומדת בראשה.

  3. אדריכל

    תכנית מעניינת שהוכנה עבור יהב ונעצרה ע"י קליש למשך שנה עד שתוכל לקחת קרדיט

  4. דני

    טעות שהתחיל יהב וממשיכה קאליש,
    פיל לבן, בזבוז זמן ומשאבים, באים לשם בעיקר קומץ של זקנים שייעלמו במשך השנים.
    סחורה גרועה, אין מזגן וחניה כמו בקניון.
    שקודם יתחילו לגבות שם ארנונה, לא ברור מדוע משלמי הארנונה צריכים לממן את אלה שמתחמקים מתשלום.

  5. המון טעויות

    התוכנית נחמדה אבל עיקר הבעיה זה במבנים הקיימים הישנים שגם אי אפשר לבנות מעליהם כי הם לא יחזיקו מעמד וגם הדוכנים בהם גרועים בלי תברואה בלי גישה מלבד מלפנים כשרכב עוצר ופורק סחורה ומפריע להולכי רגל. השוק חייב להיות סביבה שכולה רק הולכי רגל בלי רכב אחד שנכנס אליו. אין את זה בתוכנית זאת טעות ענקית. להשאיר בנינים ישנים טעות ענקית.
    להכניס שימוש בתי אבות בשביל מה זה טוב יש עודף בתי אבות בכל חיפה. קירוי לדוכנים קוסמטיקה למקום שפשוט צריך לבנות אותו מחדש להעיף כל הפחונים והחושות ולתת בניינים חדשים עם חנויות וקליניקות בכלל הקומות

  6. דנידין

    התכניות של קליש לא שוות את הנייר עליהן הן כתובות.
    לא תכניות טובות ולא ברות ביצוע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר