תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)
תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)

עמותת שומרים על דניה תערער על אישור "דניה הירוקה"

המאבק נמשך: לפני כשבועיים אישרה הוועדה המחוזית את תוכנית דניה הירוקה ודחתה את כל ההתנגדויות לתוכנית. כעת צפויה עמותת "שומרים על דניה" להגיש בקשה לערער על החלטתה של הוועדה

פורסם בתאריך: 1.3.20 17:59

למרות שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה כבר אישרה את תוכנית "דניה הירוקה" להרחבת שכונת דניה באמצעות מתחם מגורים חדש בדרום השכונה, המאבק הציבורי לבלימת התוכנית נמשך.

עמותת "שומרים על דניה" שמובילה את המאבק צפויה להגיש ביום שלישי בקשה לערער על החלטת הוועדה המחוזית, לאחר שזו דחתה התנגדות מקיפה של העמותה ו-791 תושבים לקביעותיה של התוכנית.

התוכנית שיוזמת חברת דניה הירוקה על שטח של 107 דונם המשתרע על קרקעות מדרום לרחובות שבדיה, האג ונורווגיה אפשרה בגרסתה המופקדת הקמה של 226 דירות חדשות במגרשים דו משפחתיים ובמגרשים המיועדים לבניית ארבע דירות. למעט מבנה מגורים אחד בן ארבע קומות, כל מבני המגורים שהוצעו בתוכנית הם בני חמש קומות (ללא קומת המסד), ובחלקם כל חמש הקומות מוצעות מעל למפלס הרחוב העתידי.

 

 

בהחלטתה הטמיעה הוועדה בתוכנית שינויים קלים יחסית, שעשויים להוביל לצמצום מינורי של היקפי הבנייה בחלק ממגרשי התוכנית אך לא ליותר מכך. "הוועדה סבורה שהתוכנית משמרת את אופי הבנייה בשכונה ללא תוספת משמעותית של שטחי בנייה ויחידות דיור", נכתב בהחלטה.

אלא שכעת מתברר שהמאבק רחוק מסיומו. חוק התכנון והבנייה מאפשר למי שהתנגדותו לתוכנית נדחתה לערער על ההחלטה בפני המועצה הארצית, אך קיום ההליך מותנה באישורו של יו"ר הוועדה המחוזית. בחוק צוין כי הבקשה לערער תוגש תוך 15 ימים מהיום שהומצאה למתנגד החלטת הוועדה המחוזית, ובהתאם לכך תגיש העמותה ביום שלישי את הבקשה. מהעמותה נמסר כי היא נחושה למצות את כל ההליכים על מנת לבלום את התוכנית וסבורה שקיימת הצדקה לאשר לה לערער על החלטת הוועדה המחוזית.

יצוין כי יזמי התוכנית סבורים שהתוכנית תשמר את אופיה של השכונה ותתרום לביסוסה בצמרת שכונות המגורים היוקרתיות בישראל.


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיפאי

    חאלאס, נמאס מתושבי דניה שרק חושבים על עצמם. יש דברים יותר חשובים מהשכונה המתפוררת שלכם

  2. יוני זליקובסקי

    גם לנו , ההייטקיסטים שבאים מהמרכז, מגיע לנו לגור בדניה , לפחות ככה נצעיר את השכונה הרדומה הזאת מקשישים וגימלאים נבורישים וגזעניים שמשעמם להם עד שהם קמים כל בוקר וחושבים לערער…

  3. רן

    הורסים יער כדי לבנות בתים למיליונרים? למה לא בונים להם מגדל כמו במרכז?

  4. מיכאל

    לא ברור למה צריך לבנות ביער כרמל ..יש שם מלא ביתים למכירה סביב 4 מ.לא נראה לי שבתים חדשים יעלו פחות..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר