מסילת הרכבת בחיפה (צילום: רמי שלוש)
מסילת הרכבת בחיפה (צילום: רמי שלוש)

תמ"א 42 אושרה עם הכפלה עילית של מסילות החוף

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית המתאר הארצית לתחבורה, שמאפשרת במקביל לסלילת מנהרה ולהעברת הרכבת דרך ההר גם את הכפלת המסילה לאורך החוף והנצחת החיץ בין חיפה לים. ועיריית חיפה דוממת

פורסם בתאריך: 8.3.20 08:00

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית המתאר הארצית החדשה לתחבורה יבשתית (תמ"א 42), שבגרסתה הנוכחית מאפשרת הכפלה עילית של מסילות הרכבת בתוואי החוף הנוכחי של חיפה תוך הנצחת חיץ המסילות בין העיר לים.

כיום קיימות בתוואי זה, שעובר בעיר התחתית ולאורך חופי חיפה, שתי מסילות עיליות בלבד. התמ"א החדשה, שיוזמים משרד התחבורה ומינהל התכנון, סימנה תוואי של ארבע מסילות העובר במנהרה במעבה ההר מאזור שכונת קרית אליעזר עד לתחנת הרכבת חוף הכרמל. במקביל סימנה התוכנית ארבע מסילות נוספות בתוואי עילי לאורך החוף, אך קבעה שהן ייגרעו אם ארבע המסילות בתוך ההר ייכרו.

עוד לפני הכרעת המועצה הארצית נדונה התוכנית בוועדת המשנה שלה, שמהחלטתה עולה כי ניתן יהיה להקים את ארבע המסילות המיועדות לגריעה אם ארבע המסילות החלופיות לא ייכרו: "בתחום חיפה מסומנות ארבע מסילות לאורך החוף וארבע מסילות נוספות במנהור. ביצוע ארבע מסילות בצורה כלשהי (ארבע צמודות או שתיים פלוס שתיים) יבטל את שמירת השטח לשאר".

 

 

המועצה הארצית לא מצאה לנכון להתערב בהחלטת ועדת המשנה בהקשר זה והותירה אותה על כנה. אמנם התוכנית המפורטת להכפלת המסילות (תת"ל 65) מחויבת להסרת חיץ המסילות מחופי חיפה, אך היא רחוקה מאוד מאישור וקביעותיה נתונות לתנודתיות. כך למשל, בתחילת חודש יוני אשתקד נענתה הוועדה לתשתיות לאומיות בחיוב לבקשתה של רכבת ישראל לפצל את התוכנית לשני חלקים – חלק דרומי מתחנת חוף הכרמל עד שפיים, וחלק צפוני מתחנת לב המפרץ עד לתחנת חוף הכרמל.

ההחלטה ביטלה למעשה את ההישג שקצרה העיר לפני כשנתיים, כאשר אותה ועדה החליטה כי במסגרת תוכנית ההכפלה יוסר חיץ המסילות העילי הקיים בין העיר לים במסגרת מהלך אחד תוך יישום תוכנית ההכפלה כמקשה אחת.

תמ"א 42 נועדה לקבוע את התפרוסת החדשה של תשתיות התחבורה הארצית, וכעת היא תועבר לאישור הממשלה. לאחר אישור התמ"א, קידום של כל תכנון מפורט המנוגד לה ייתקל בקשיים רבים.

יש לציין כי עיריית חיפה בראשותה של עינת קליש רותם אינה מנהלת מאבק פומבי להסרת חיץ המסילות מחופי העיר. העירייה הגישה באמצעות הוועדה המקומית שלה הערות לתמ"א 42, אך אלה לא נדונו במועצת העיר או במליאת הוועדה המקומית לפני הגשתן, ובכך נמנע קיום דיון ציבורי רחב בתוכנית הגורלית ובהשלכותיה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיפאי

    הצבעתי לקליש רק בגלל שהבטיחה כי תפעל לביטול התוכנית ולהעיף את המסילות מחופי חיפה.
    הדממה של ראשת העיר היא ביזיון וסטירת לחי לתומך בה.

  2. מפקד קומנדו אנטי קליש

    אבל הקומנדו אומרים שהיא נלחמת כמו לביאה. חיפה הביאה על עצמה את הקטסטרופה הזאת. הקצ אכן מתקרב.

  3. יואל

    חלומות באספמיה של כמה מחבקי עצים "ירוקים" לחפור מנהרה עבור הרכבת מתחת להר הכרמל בעלות של מליארדי שקלים, ולהזיז את תחנת רכבת חוף הכרמל לכיוון מת"מ ולבטל את רכבת בת גלים.
    חלומות כאלו יעצרו את פיתוח קו הרכבת למרכז הארץ לעוד עשרות שנים, יפגעו בתושבי חיפה שעובדים במרכז הארץ תושבי עכו הקריות , הגליל וחיפה יאלצו להחליף רכבת בעתלית לרכבת חשמלית, עד עתלית תיסע מהצפון רכבת דיזל מזהמת, כי כסף למנהרה אף אחד לא יתן .
    "תתחילו לעבוד" ולא ליצר ספינים.

  4. חיפאי מאוכזב

    מומלץ לגברת קאליש להתחיל לארוז את החפצים שלה מהמשרד בעיריית חיפה
    זוהי הכהונה הראשונה והאחרונה שלה בתור ראשת עיר.
    תמיד העדפתי אנשים שמבצעים ולא רק מדברים
    במקרה שלה היא גם שותקת וגם לא עושה דבר!
    להנהגת חיפה דרושים אנשי ביצוע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר