בנייה חדשה בחיפה (צילום: שי אילן)
בנייה חדשה בחיפה (צילום: שי אילן)

התרסקות: ירידה חדה בבניית דירות חדשות בחיפה

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2019 החלה בחיפה בנייתן של 505 דירות בלבד לעומת 1,138 דירות שבנייתן התחילה בשנת 2018. מדובר בירידה של 55.6 אחוז, הרבה יותר מהירידה הארצית שעמדה על 2.1 אחוזים

פורסם בתאריך: 16.3.20 09:19

נתונים חדשים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) חושפים ירידה חדה במספר הדירות שבנייתן בחיפה החלה בשנת 2019. לפי הנתונים, שפורסמו בקובץ "התחלת הבנייה וגמר הבנייה – סיכום שנת 2019", בשנה שעברה החלה בחיפה בנייתן של 505 דירות בלבד לעומת 1,138 דירות שהחלה בנייתן ברחבי העיר בשנת 2018.

מדובר בירידה של 55.6 אחוז, שהיא משמעותית הרבה יותר מהירידה של 2.1 אחוזים בלבד שנרשמה במישור הכלל ארצי במספר הדירות שבנייתן החלה בשנה שעברה ביחס לשנה שקדמה לה. השוואה לשנים נוספות מלמדת אף היא על המצב העגום שאליו נקלעה חיפה אשתקד: בשנת 2017 החלה בחיפה בנייתן של 1,485 דירות, ובשנת 2016 החלה ברחבי העיר בנייתן של 1,034 דירות.

יצוין כי לפי הגדרות הלמ"ס, מועד התחלת הבנייה של דירה הוא מועד התחלת הבנייה של הבניין שבו היא ממוקמת. לפי נתוני הלמ"ס, מתוך 50,590 הדירות שבנייתן הסתיימה בשנה שעברה, 17.6 אחוז נמצאות במחוז חיפה ומדובר בגידול של 32 אחוז במחוז ביחס לשנת 2018.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אפי

    עוד הצלחה מסחררת של העבריינית המורשעת. או שגם בזה יהב אשם?

  2. איש

    הכל בסדר …לפני שרצים לבנות צריך לתכנן על התושבים ועל השירותים שיקבלו כגון : גנים , בתי ספר , שירותי רפואה, שירותי פנאי , פארקים ועוד . עדיף האטה זמנית מאשר בנייה לא נורמלית כפי שקרה בחביבה רייך ובעוד מקומות.

  3. ירידה לצורך עליה

    בעוד שנה יתחילו הפרוייקטים של ההתחדשות העירונית לפי תכניות האב. תכנית אב לנוה שאנן, קרית אליעזר ואליהו, קרית חיים מערבית, מתחם סירקין ובהמשך עוד שכונות רבות נוספות שהעירייה תאשפר שם בנייה גבוהה יותר ותעודד התחדשות עירונית. קליש עצרה את הבינוי הנוכחי כדי לעשות בעצם "חישוב מחדש" לאיך אנחנו רוצים שהעיר תיראה כדי שלא ייצא אותו פארטצ' כמו חביבה רייך או נאות פרס למשל. בניין חדש לא שווה כלום אם אין אורבניות מסביב. כמו כן, סוף סוף יש ראש עיר שנותן את הדעת לכך שעיר זה לא רק פרוייקטי בינוי אלא גם יחסי הגומלין בין הבניין, למדרכה, לכביש, לחנות, לאוטובוס ולא רק "תיראו איזה יופי בנו פה".

  4. רני

    לצערי, עם המצב החדש, עוד תתגעגעו למושג התחלות בניה
    הכל הולך להשתנות, לא יהיו לקוחות וקבלנים יקרסו.
    משוגע מי שקונה עכשיו דירה אם לא מכר את הישנה…
    כרגע אין שום צפי לסיום לקורונה…

  5. דני

    ראשת העיריה עינת קליש אשמה. במקום לפתח את העיר, האישה מזרימה 30000000 ש״ח מקופת העיריה לשיקום מבנה מכוער בשוק תלפיות שאף אחד לא ירצה להגיע להשתמש בו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר