מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר (צילום: ניב קנטור)
מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר (צילום: ניב קנטור)

גובש נוהל הפעלת מוסדות התכנון בחירום

כדי שניתן יהיה להמשיך ולפעול במוסדות התכנון גיבש מינהל התכנון נוהל הכולל תנאים כמו שמירת מרחק בין הנוכחים, שמירה על מספר מוגבל של משתתפים וקיום דיון מרחוק. הסיבה לכך, לדבריה של מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר, היא "המשמעות הקריטית של עבודת מוסדות התכנון לתפקוד המשק"

פורסם בתאריך: 23.3.20 15:47

לנוכח מגבלת ההתקהלות הנובעת ממשבר הקורונה החליטו מינהל התכנון וקבינט הדיור (ועדת השרים לענייני דיור) על המשך הפעלת מוסדות התכנון המחוזיים והארציים במתכונת מיוחדת. מתכונת זו גובשה לכדי נוהל פעילות ועדות התכנון המחוזיות והארציות בעת משבר הקורונה, אשר מורה על צמצום מספר הנוכחים פיזית בישיבות הוועדות ועל מתן אפשרות להשתתפות בישיבות באמצעות חיבור מרחוק המאפשר שמיעה, תגובה וצפייה בדיון.

למוסדות התכנון המחוזיים והארציים סמכות הכרעה רחבת היקף באשר לתוכניות באזור חיפה והצפון. נוסף על תוכניות הנדונות ומוכרעות בוועדות המחוזיות חיפה והצפון, תוכניות רבות אשר רלוונטיות לאזורים אלה נדונות ומוכרעות במוסדות התכנון הארציים, ובהם המועצה הארצית לתכנון ובנייה, הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) והוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל).

הדיונים יתאפשרו בכפוף לקיום כמה תנאים, שהעיקרי בהם קובע כי מספר הנוכחים בישיבה לא יעלה על המספר המקסימלי שקבע משרד הבריאות, תוך שמירה על המרחק הנדרש בין הנוכחים. באשר לדיון בהתנגדויות לתוכנית שהמועד להגשתן חלף לפני 15 במרץ נקבע בנוהל כי ניתן יהיה לקיים דיון בהתנגדויות, ובלבד שהוגשו עד חמישה כתבי התנגדויות וניתנה הסכמה בכתב של כל המתנגדים כי אין מניעה מבחינתם לקיים את הדיון מחמת המצב בין אם בנוכחות פיזית (בהתאם להנחיות משרד הבריאות) ובין אם בחיבור מרחוק.

 

 

באשר לקיום דיון באמצעות חיבור מרחוק תכלול ההסכמה בין השאר התחייבות כי לא תישמע על ידי המתנגד כל טענה בכל הנוגע לאופן קיום הדיון כאמור. לכל מתנגד תינתן אפשרות להציג את התנגדותו ולהגיב למענה שניתן להתנגדות. עוד נקבע בנוהל כי ככל שזימון משתתפים נוספים אינו מחויב על פי החוק, יש לבחון עם הגורמים המוזמנים את עמדתם ביחס לקיום הדיון ובאשר לאפשרות כי ישתתפו בו בחיבור מרחוק. אם הם לא יוכלו להשתתף בדיון מרחוק יתאפשר להם להעביר את עמדתם בכתב, וזו תועבר לחברי הוועדה מראש ותוצג בדיון.

במכתב ששלחה היום (שני) למוסדות התכנון המחוזיים והארציים כתבה מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר כי הנוהל החדש הוכן "לאור המשמעות הקריטית של עבודת מוסדות התכנון להמשך תפקוד המשק", וכי הכללים החדשים להבטחת המשך פעילות ועדות התכנון נועדו למניעת עצירה של פרויקטים שיאפשרו "את הצמיחה הנדרשת עם תום המשבר".

ראש מטה הדיור הלאומי זאב בילסקי: "פעילות מוסדות התכנון היא חיונית לתפקוד המשק, לשמירה על מחירי הדיור וליצירת ודאות עבור בעלי מקצועות רבים שנאלצים לצמצם ואף לעזוב את מקומות העבודה שלהם".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר