אזור "מתחם 95 דונם" לאחר מימוש תוכנית המתחם הלוגיסטי (הדמיה: TRIDIGO, עבור רשות נחל הקישון)
אזור "מתחם 95 דונם" לאחר מימוש תוכנית המתחם הלוגיסטי (הדמיה: TRIDIGO, עבור רשות נחל הקישון)

רשות הקישון הגישה התנגדות לתוכנית עורף הנמל

רשות נחל הקישון הגישה התנגדות לתוכנית המפורטת של חברת נמלי ישראל להקמת מתקני עורף נמל בשטח של 392 דונם במרחב נחל הקישון, ודורשת לצרף את השטח המיועד לעורף נמל אל פארק מורד נחל הקישון. המטרה: פארק בשטח של 1,500 דונם

פורסם בתאריך: 4.4.20 08:49

בהתנגדות שהגישה רשות נחל הקישון לתוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) להקמת מתקני עורף נמל בשטח של 392 דונם במרחב נחל הקישון, הוצגה דרישה לצרף את השטח המיועד לעורף נמל לפארק מורד נחל הקישון כך ששטחו יורחב ל-1,500 דונם.

התוכנית הקרויה "מתחם לוגיסטי נמלי ישראל" מציעה בשטחה בייעוד אחסנה שימושי עורף נמל הכוללים מסופי מטענים, מבני מחסנים, בתי קירור, מרכזים לוגיסטיים ושטחי אחסון פתוח למכולות.

לא זו בלבד שבקדנציה הנוכחית יישום מלא של היוזמה להקמת פארק הנחל התקבע כמהלך עתיר חסמים, מימוש תוכנית עורף הנמל יגנוז למעשה גם בעתיד את השאיפות להרחבת הפארק המתוכנן במורד הנחל מדרום ומצפון בשטח של כ-850 דונם בלבד. הסיבה לכך היא שבגרסתה הנוכחית מייעדת התוכנית לעורף נמל שטחים הגובלים בפארק המתוכנן, ובהם השטח המכונה "מתחם 95 דונם" הכולל שטחי אספלט שנסללו לפני כעשר שנים בהליך תכנוני אחר במרחק של מטרים ספורים מגדתו הדרום מערבית של הנחל. ללא קשר לתוכנית, מסוף המכולות העורפי הקיים לא מאפשר את הרחבת הפארק מצדו הדרום מזרחי.

בהתנגדות לתוכנית עורף הנמל כתבה מנכ"לית רשות הנחל שרון נסים: "התוכנית המוצעת הופכת את מרחב נחל הקישון לאזור של מחסני ענק הכולל גם משטחי אספלט לאחסון מכולות, במקום שראוי להקים בו פארק רחב ידיים לטובת תושבי מטרופולין חיפה. על אף שתוכנית פארק מורד נחל הקישון אושרה, אנו סבורים כי תחום הפארק שנקבע בה הוא רצועת פארק צרה. פארקים אחרים במדינה משתרעים על פני שטח של אלפי דונם כל אחד. אנו סבורים כי ראוי להגדיל את שטח פארק המורד ל-1,500 דונם. אין לנו ספק כי ניתן לצמצם את שטחי האחסנה הלוגיסטית במפרץ חיפה ולהעתיק חלק מהם למקומות סמוכים ולא להצמידם דווקא לערכי טבע ייחודיים".

 

 

לחלופין, אם הדרישה להרחיב את שטח פארק המורד לא תתקבל, ביקשה רשות הנחל בהתנגדותה להוסיף לתוכנית עורף הנמל הוראה המחייבת את חנ"י להקים ולתחזק את פארק מורד הנחל, וזאת כתנאי ליישום תוכנית עורף הנמל.

מכיוון שלצורך הקמת פרויקט נמל המפרץ, שיזמה חנ"י ועבורו מיועדים שטחי עורף הנמל, יובש הים בשטח של 840 דונם שבנסיבות אחרות יכול היה לשמש את הציבור הרחב, ציינה רשות הנחל בהתנגדותה כי יש להשית על חנ"י פיתוח סביבתי משלים שיכלול את הקמת פארק מורד הנחל ותחזוקתו: "רשות הנחל שבה על עמדתה הידועה כי ההיבט הציבורי הרחב מחייב להשית על חנ"י עלויות של פיתוח סביבתי משלים שיסייעו בפיתוח המרחב הפתוח של פארק המורד".

עוד ביקשה רשות הנחל בהתנגדותה להוסיף סעיף שלביות לתוכנית עורף הנמל, ולפיו הקמת שטחי עורף הנמל תבוצע רק בתנאי שקודם לכן יפותחו שטחי פארק המורד לרווחת הציבור

יצוין כי חנ"י רואה מבחינתה חשיבות רבה לתוכנית המפורטת, שבדברי ההסבר המצורפים לה צוין כי היא "נועדה לאפשר פיתוח שטחים עורפיים איכותיים לטובת השרשרת הלוגיסטית ולחיזוק הכלכלה המקומית, כערך מוסף של הפעילות הנמלית".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קלון בלשון

    פארק אל קישון זה טוב בכיס
    חוץ מזה אם היה לכם מושג מה זה אומר להקשיב
    מצב של נחל כבר מזמן היהטוב יותר מהתפל של היום.

  2. תל אביבי מרוצה

    הדמייה נהדרת נהנה כל הזמן לראות איך החיפאים הורסים את הנחל שלהם בעוד תל אביב מטפחת את הירקון כפארק בילוי ונופש מרכזי
    אצלכם הופכים אותו לתעלת ביוב עם מחסנים מסביב.. נהדר. תמשיכו ככה, הפער האיכותי שלנו רק יעלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר