כביש יוליוס סימון (צילום: לימור לוי)
כביש יוליוס סימון (צילום: לימור לוי)

התנאי שהציבה העירייה לשיקום דרך יוליוס סימון

דרך יוליוס סימון - כביש משובש ומסוכן לנהגים - היא חלק מפרויקט חיבורי נמל המפרץ שהוטל על חברת נמלי ישראל. בחברה טוענים כי עיריית חיפה מעכבת מתן אישור הסדרת תנועה ודורשת מהם לבצע פיתוח נופי במקביל לעבודות. המעורבים בפרויקט: "מי שיסבלו בסופו של דבר מהעיכוב הם התושבים"

פורסם בתאריך: 19.1.21 10:05

ביצוע עבודות התשתית בדרך יוליוס סימון במפרץ חיפה כחלק מפרויקט חיבורי נמל המפרץ מתעכב בשל סירובה של עיריית חיפה לתת אישור הסדר תנועה לחברת נמלי ישראל (חנ"י) הממונה על פרויקט חיבורי הנמל שכביש זה הוא חלק ממנו. גורמים בחנ"י טוענים כי העירייה מתנה את מתן האישור בביצוע פיתוח נופי כבר עתה.

פרויקט חיבורי הנמל הוא אחד ממיזמי התשתיות הגדולים שמתבצעים בחיפה בשנים האחרונות כחלק מההכנות לקראת פתיחת נמל המפרץ. כזכור, בחודש יולי הודיעה שרת התחבורה מירי רגב על הפסקת ההתקשרות עם התאגיד העירוני יפה נוף ועל העברתם של הפרויקטים שהוא ביצע לחברות אחרות. במסגרת החלוקה מחדש של הפרויקטים נבחרה חנ"י לבצע את פרויקט חיבורי הנמל.

לצורך כך נדרשת הרחבתה של דרך יוליוס סימון – כביש משובש ומסוכן למשתמשי הדרך – על ידי הוספת נתיב, קביעת רמזור וחידוש האספלט בצומת יוליוס סימון-יגאל ידין. לשם כך יש לקבל אישור הסדרת תנועה מהעירייה, שכאמור דורשת לבצע פיתוח נופי במקביל לעבודות. גורמים בחנ"י אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי החברה לא מתנגדת לבצע פיתוח נופי, שכן היא מחויבת לכך במסגרת ההסכמים שלה עם משרד התחבורה, אך בשל הדחיפות בביצוע העבודות בכביש היא מבקשת לסיים את העבודות בכביש ולאחר מכן להתפנות לפיתוח הנופי.

 

 

גורמים המעורבים בפרויקט טוענים כי המשמעות של העיכוב, שמתווסף לעיכובים בפרויקט עוד כשזה היה תחת אחריותו של יפה נוף, הוא פקקי תנועה ענקיים שייווצרו עם פתיחתו של נמל המפרץ בשל המשאיות הרבות שינועו בדרך יוליוס סימון: "מי שיסבלו בסופו של דבר מהעיכוב הם התושבים והמשתמשים בכביש".

מחנ"י נמסר בתגובה: "חברת נמלי ישראל ממשיכה לקדם את פרויקט חיבורי הנמל לפי התוכניות בתיאום עם עיריית חיפה".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 

כביש יוליוס סימון (צילום: לימור לוי)

כביש יוליוס סימון (צילום: לימור לוי)

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בחיפה?

הורידו את אפליקציית "כלבו – חיפה והצפון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כלבו – חיפה והצפון" באייפון

הצטרפו לקבוצת הוואסטאפ של "כלבו – חיפה והצפון"


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אילנה

    מה הבעיה לעבוד בו זמנית בפיתוח סביבת הכביש. חסרים עובדים? במצב הכלכלי היום, זו מצווה לתת עבודה לעוד אנשים.בכל מקרה יש לבצע בו זמנית, שכן, עם הבטחות לעתיד… אנחנו כבר 'שבעים' .

  2. שיבוש נאות

    משובשי בינה שבוחרים במשובשת דעת נוסעים על כבישים משובשים!

  3. שרי

    בעירייה לא דואגים לתושבים אלא רק לעצמם.
    התושבים סובלים לא רק מזה אלא מהרבה דברים נוספים ובעירייה אומרים לא בתחום סמכותנו.

  4. רונית

    כל הכבוד לראש, העיר. מי שלא עוזר לחחיפה אין טעם לעזור לו. כל יום עיכוב זה הרבה כסף לסינים ובסוף הם יעזבו את הנמל מיוזמתם.
    שאפו לקליש המתעסקת באסטרטגיה טקטית ולא בפופוליזם כמו ההוא שהביא את כל הזיהום אלינו ועכשיו הוא עוד רץ לכנסת.

  5. תגובה לרונית

    אני מציעה לך לקחת כדורים נגד טמטום. מי שסובל זה לא הסינים אלא התושבים שצריכים לנסוע בכבישים שראש העיר המטונפת לא נסעה בהם מעולם. רוב הסיכויים שהיא מעולם לא ירדה יותר למטה מבניין העירייה.

  6. נמאס מחברת נמלי ישראל השתלטנית

    היחידים ש"יהנו" מהכביש זה משאיות הנמל הסיני והתוצרת הירדנית שתשונע אליו.
    שחנ"י תעשה מה שהיא רוצה גם ככה השתלטה על כל השטח ומקימה לעצמה עיר מגודרת עם חומות ומעברי גבול

  7. עיריית חיפה איבדה את כח ההרתעה

    אף גוף כבר לא סופר את עיריית חיפה
    אחרי שקליש נכנעה במכתב לחנ"י בנושא שדה התעופה..
    מבינים שהעירעעה שלנו פודל שרק נוהם כמו רוטווילר
    אבל מתקפל עם הזנב בין הרגליים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר