מנהלת מחלקת ההתעמלות באגודת מכבי חיפה קרן לינדנבאום
מנהלת מחלקת ההתעמלות באגודת מכבי חיפה קרן לינדנבאום

מחלקת ההתעמלות של מכבי חיפה בסכנת סגירה

אחרי 40 שנה שבהן מתאמנים המתעמלים של אגודת מכבי חיפה באולם הספורט של בית הספר עירוני ה' והתלמידים מקבלים שיעורים באולמות של האגודה, בישיבה שהתקיימה בעיריית חיפה הוחלט כי מעתה תשלם האגודה תמורת שכירת האולם. במכבי טוענים: זה יהיה גזר דין מוות למחלקה

פורסם בתאריך: 25.8.22 09:45

באגודת מכבי חיפה אובדי עצות לנוכח הגזירה שנפלה עליהם. לאחר שבמשך עשרות שנים השתמשה מחלקת התעמלות המכשירים של האגודה באולם הספורט של בית הספר עירוני ה' הסמוך, כעת התבשרו שם כי מעתה הם יידרשו לשלם עבור כל שעה שימוש באולם. בשל ההודעה שקיבלו, גורמים במכבי טוענים כי יהיה זה גזר דין מוות למחלקה.

המאמנת ומנהלת מחלקת התעמלות המכשירים במכבי חיפה קרן לינדנבאום פרסמה פוסט שבו כתבה: "אני מאמנת במכבי ב-15 השנים האחרונות (בתנאים הולכים ומחמירים). אנחנו נמצאים בסכנת סגירה אמיתית וזקוקים להתגייסות מירבית על מנת לנסות להילחם. זו ההודעה ששלחתי להורי בנות הנבחרת: 'אנחנו נמצאים כרגע במשבר קיומי אמיתי של מחלקת ההתעמלות וצריכים אתכם כדי להילחם.
במשך כ-35 שנים מתקיימת פעילות המחלקה באולם של עירוני ה' במסגרת ברטר, בתמיכת עיריית חיפה, שבמסגרתו אנחנו מקבלים את אולם בית הספר, ומכבי נותנת לבית הספר אולם כדורסל לשיעורי ספורט. מנהלת בית הספר החליטה שהיא לא מסכימה יותר לעסקה, ומהיום רוצים לגבות תשלום על כל שעת שימוש באולם (גם זה קורה בתמיכת העירייה). בנוסף, המנהלת דורשת חצי ממחסן הציוד לטובת בניית כיתה, מה שאומר שאין לנו מקום לציוד. עוד אומרת המנהלת שהיא מוכנה לפנות לנו את האולם להרכבת ציוד החל מהשעה 15:30 – דבר שמצמצם את שעות הפעילות ובעיקר בעייתי להפעלת חוגים. כל זה גם קרה השבוע בדקה ה-90, אחרי שהעירייה דחתה בחודש את הישיבה ולא השאיר לנו בכלל זמן להתארגן ולפתור בעיות".

עוד כתבה לינדנבאום כי "עלות השכרה של כ-100,000 שקל בשנה היא מכת מוות למחלקה. מחלקת ההתעמלות קיימת כ-100 שנה, זה המקום היחיד להתעמלות מכשירים בכל חיפה והסביבה, דורות רבים של מתעמלות ומתעמלים גדלו והתחנכו פה, ועברו דרך משמעותית בילדות ורבים גם בבגרות. חשוב לשמור על המפעל הזה, לא לתת לו לרדת לטמיון ולדאוג שגם לדורות הבאים תהיה התעמלות מכשירים. לכן אנו זקוקים להתגייסות של כל אחד ואחת מכם ושכל אחד יגייס נוספים – מי שפעם היה להם חלק במחלקה כמתעמלים, כהורים וכאנשי כצוות, או פשוט אנשים שמבינים איזו חשיבות יש למקום כזה".

 

 

מנכ"ל אגודת מכבי חיפה רועי שווץ אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "יש עסקה שנמשכת כבר 40 שנה. בית הספר עירוני ה' שצמוד למתחם שלנו ומחלקת ההתעמלות משתמשים זה באולמות של זו – הם משתמשים בבוקר באולמות שלנו ואנחנו משתמשים אחר הצהריים ובערב באולמות שלהם. ככה כבר 40 שנה. עכשיו הם אומרים שהם צריכים את האולמות שלנו הרבה פחות ויכול להיות שהם לא צריכים אותם בכלל, ושהם רוצים תשלום על השימוש באולם שלהם".

ומה הבעיה?

"שאין לנו כסף לשלם במחלקת ההתעמלות על האולם".

השבוע התקיימה בעירייה פגישה בנושא בהשתתפותם של ראש מינהל החינוך אילנה טרוק, נציגי האגודה ומנהלת בית הספר בניסיון לפתור את הבעיה. באגודה טוענים כי בפגישה הוחלט שעליה לשלם תמורת השימוש באולם.

"זה אומר שכנראה ניאלץ לסגור את מחלקת ההתעמלות", אומר שווץ. על האפשרות שהמחלקה תשתמש באולמות של האגודה עצמה אמר שווץ: "ראשית, אין אצלנו מקום כי באולמות פועלת מחלקת הכדורסל, ושנית – באולם התעמלות יש מכשירים שלפני כל אימון צריך להוציא ולהרכיב אותם. זו מחלקה שהתחזוקה שלה היא יקרה מאוד, והיא מפסידה כסף. אמנם התשתית באולם היא שלנו, ובכל פעם מרכיבים ומפרקים את המכשירים מחדש, אבל אין לנו מקום לזה".

מעיריית חיפה נמסר: "בהתאם להנחיות הייעוץ המשפטי, מכיוון שאגודת מכבי חיפה היא ישות משפטית נפרדת, יש להסדיר את היחסים בינה לבין בית הספר במסגרת חוזה התקשרות. עירוני ה' יאפשר למועדון לשכור חדרים ואולמות בשעות שבהן בית הספר אינו פעיל, אך האגודה תישא בעלויות התפעול, האחזקה והניקיון של מתחמים אלה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. טאי

    הגיע הזמן שעיירית חיפה תתן להם מקום בהיכל הספורט, בסמי עופר או דומה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר