מו אלאך. איפה הוא היה כל הקיץ? (צילום: צלמוס)
מו אלאך. איפה הוא היה כל הקיץ? (צילום: צלמוס)

עברה שנה וכלום לא השתנה

שחקנים ישראלים לא ממהרים להצטרף, את אחוז ההצלחה עם שחקנים זרים כולם כבר מכירים, המנהל הטכני משקיע את זמנו במחלקת הנוער והאוהדים משוכנעים שפלייאוף עליון יהיה הישג. כך פותחת מכבי חיפה את העונה החדשה

פורסם בתאריך: 25.8.18 10:09

בשבוע שעבר שוחחו הבעלים של עירוני קרית שמונה איזי שירצקי ונשיא מכבי חיפה יעקב שחר. על הפרק עמדה האפשרות להעביר את נייג’ל האסלביינק למכבי. שחר, שיודע שכדי לא להיקלע זו השנה השנייה ברציפות אל הפלייאוף התחתון זקוקה קבוצתו לחיזוק בדמותו של שחקן שכבר הוכיח את עצמו בליגת העל, הסכים לשלם סכום עתק של יותר משמונה מיליון שקל תמורת החלוץ ההולנדי אך הבהיר לשירצקי: “המנהל הטכני מו אלאך והצוות המקצועי צריכים להחליט אם הם מעוניינים בו. אם הם ישיבו בחיוב נסכם על העסקה”.

כעבור ימים אחדים חזר שחר לשירצקי והודיע לו שבשלב זה תנסה מכבי לצרף שחקן אחר. גורמים במועדון מספרים שהשחקן שאותו אלאך רצה להחתים היה כוכב מכבי נתניה דיא סבע. “סבע מתאים מאוד לסגנון המשחק שהקבוצה רוצה להנחיל העונה”, אומר גורם במכבי, “לאורך כל הקיץ חיפשנו את השחקן הזה שישחק מתחת לחלוצים וירים את הרמה של של ניקיטה רוקאביצה ומיכאל קראמר”.

אלאך והמאמן פרד רוטן התרשמו מהחדות של סבע וביקשו להנחית אותו בכפר גלים. המועדון הגיש הצעה יפה מאוד לסבע, אך זה בחר בסופו של דבר לוותר גם על ההצעה של מכבי וגם על זו של לודוגורץ הבולגרית ולהישאר בנתניה. כך נשארו הירוקים עם שתי ציפורים על העץ במקום עם ציפור אחת ביד.

הפארסה הזו היתה רק האחרונה בשורה של פארסות שאפיינה את הקיץ הזה של מכבי. מאז סיומה של העונה שעברה, שהיתה הגרועה ביותר של המועדון בשלושת העשורים האחרונים, עלו במכבי ובתקשורת אין ספור שמות של שחקני חיזוק פוטנציאליים. עידן ורד, טאלב טוואטחה, ליאור רפאלוב, מנור סלומון וניקו אולסק הם רק חלק קטן מהם, ועם חלקם אף נוהל משא ומתן.

הדבר מעלה כמה שאלות: איך ייתכן שבחודשים שחלפו מאז העונה שעברה לא הצליח המנהל הטכני להחתים שחקנים שמסוגלים לחלץ את הקבוצה מהמצב הקשה שבו היא שרויה? מדוע שחקנים ישראלים לא מעוניינים לשחק במכבי? וכיצד קרה שבעלי קבוצות שאינן נמנות עם חבורת הגדולות כבר לא מתפתים לכסף של שחר ומשאירים אצלם את הכוכבים?

בית קברות לשחקנים

שבועות ארוכים לפני השיחות עם שירצקי, שזיהה בנקל את מצוקתה של מכבי ודרש עבור האסלביינק סכומים לא הגיוניים בעליל, ניהלה מכבי משא ומתן עם הבעלים של מכבי נתניה אייל סגל בניסיון לרכוש את אולסק. אלאך התלהב ממשחקו הפשוט וראה בו פתרון לחור של הקבוצה במרכז המגרש, וגם העובדה שהוא משחק על תקן של ישראלי העניקה לו הרבה נקודות זכות. אך בניגוד לעבר – כאשר שחקן שהיה שומע על התעניינות מצדה של מכבי חיפה כבר היה קונה צעיף של הקבוצה וכאשר בעלים כבר היה מבקש שיפרשו לו שטיח אדום בסניף הבנק שלו לפני שהוא מגיע אליו עם שקים של כסף – כיום נחשבת מכבי לבית קברות לשחקנים, ובסופו של דבר נשאר אולסק בעיר היהלומים.

“סגל מאמין שכדי ששחקן טוב מנתניה יתקדם הוא צריך לעבור לאירופה או לקבוצות המובילות בישראל”, אומר גורם בכדורגל הישראלי, “גם במקרה של אולסק וגם במקרה של סבע הוא סבר שלהישאר בנתניה עדיף על לעבור לחיפה”.

הניסיון הכושל להחתים את אולסק היה הראשון בסדרה של ניסיונות כושלים להחתים שחקנים חדשים. ורד כבר היה סגור במכבי, אך רכישתה של בית”ר ירושלים על ידי משה חוגג השאירה אותו בבירה, טוואטחה ורפאלוב לא ממש התלהבו לחזור אל המועדון שבו הם גדלו, והלוזונים לא היו מוכנים לשמוע על העברה של סלומון שנחשב לנכס היקר ביותר שלהם.

במכבי דוחים את הטענות שעולות נגד אלאך. במועדון מספרים שמיד עם מינויו של אלאך לתפקיד המנהל הטכני הוא דרש משחר להיות הפוסק האחרון בכל הקשור למחלקת הנוער של המועדון. בסביבתו מספרים שהוא מעוניין להשריש במכבי את המודל ההולנדי שלפיו השלד של הקבוצה הבוגרת יורכב מבוגרי המחלקה הצעירה. וכך, בעוד שבמועדון היו משוכנעים ששחקנים כמו שון וייסמן, מוחמד עוואד ורז מאיר יושאלו לקבוצות אחרות, אלאך בחר להשאיר אותם בסגל, לפחות בשלב זה. בדגש על “בשלב זה”.

במכבי משוכנעים שבשנים הקרובות יקטוף המועדון את פירות המדיניות של אלאך. “בכל עונה בשנים האחרונות אנחנו מחליפים את כל הסגל, ועכשיו הגישה היא שונה לחלוטין”, מסביר גורם במכבי, “המטרה היה רצון לתת שקט למערכת ולחזק את הקבוצה במקומות שבהם היא באמת צריכה חיזוק. שחקנים כמו שלומי אזולאי, סינטיהו סולליך ורוקאביצה מסוגלים להיות טובים בהרבה ממה שהם היו בשנה שעברה, וזה גם יתפרש כשדרוג”.

 

 

אופטימיות בלתי מובנת

אך עם כל הכבוד לאופטימיות, שלא ממש ברור מהיכן היא נשאבת, מכבי נמצאת בבעיה קשה ונראה שדבר לא השתנה, בוודאי שלא לטובה, ביחס לעונה שעברה. לכל העמדות הבעייתיות שסומנו עוד בשנה החולפת – מגן שמאלי, קשר אמצע, שני שחקני קישור התקפי וחלוץ – לא נמצא פתרון שישביע את רצונם של האוהדים שמשוכנעים שפלייאוף עליון יהיה הישג. אל עמדות קשר האמצע והחלוץ הובאו שחקנים זרים (וכולם כבר מכירים את אחוז “הפגיעה” של מכבי בבחירת הזרים), אך בעמדות המגן השמאלי והקשר ההתקפי נשארה הקבוצה עם רשימה אינסופית של מועמדים אבל בלי אפילו החתמה אחת.

“כבר בסוף העונה שעברה ידעה מכבי חיפה שהיא חייבת לחזק את העמדות האלה”, אומר סוכן שחקנים ידוע, “אם מינו מנהל מקצועי הוא היה צריך לדעת כבר בחודש מאי מי יהיו שחקני החיזוק שלו. במכבי זה לא קרה”.

כפי שהתברר ביום שני בדרבי במסגרת חצי גמר גביע הטוטו, גיא חיימוב הוא החיזוק המשמעותי היחיד של הקבוצה. קראמר נראה עדיין לחלוטין לא מחובר, ג’ורג’ מנדז’ק הוא בגדר תעלומה (מה גם שנכון לאמצע השבוע הוא עדיין על תקן של נבחן בגלל ריבוי הזרים המוזרים שרשומים בקבוצה), אבל במכבי משוכנעים שבשבועות הקרובים ינחת לפחות עוד שחקן אחד בקבוצה. “חלון ההעברות השנה ייסגר רק באמצע ספטמבר”, אומר אותו סוכן, “אם מכבי חיפה תפסיד את שני המשחקים הראשונים, אל תתפלאו אם הפאניקה במועדון תגבר והיא תצרף שלושה או ארבעה שחקנים חדשים”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר