פרד רוטן, אתמול בגמר גביע הטוטו. לא פוחד לומר את האמת
פרד רוטן, אתמול בגמר גביע הטוטו. לא פוחד לומר את האמת

אל תיגעו לי במאמן

פורסם בתאריך: 27.9.18 15:48

הגיע הזמן להפסיק לחפש קורבן תורן אחרי ארבעה מחזורים וגמר גביע טוטו אחד. האם מישהו באמת חושב שהבעיה של מכבי חיפה היא בעמדת המאמן? לא למדנו משהו מתשעת המאמנים שקדמו לו ופוטרו באמצע העונה או לא המשיכו בתפקידם בסוף העונה? הבעיה של מכבי היא אחת – חוסר הרצון (ואולי אפילו חמור מכך – חוסר היכולת) של ראש הפירמידה להתחרות באמת בליגה של הגדולים.

פרד רוטן הוא מאמן טוב והוא חייב להמשיך במכבי. אחרי שנים ארוכות סוף סוף אפשר לראות מדי פעם דקות של כדורגל עם איומים על השער, עם הנעת כדור ועם כושר גופני משופר. ההצבה של מוחמד עוואד כקיצוני ימני היא הברקה שהובילה אותו להיות השחקן הכי טוב של מכבי בפתיחת העונה הזו. גם שער השוויון אתמול (רביעי) בגמר גביע הטוטו מול מכבי תל אביב הוא תוצאה ישירה של עבודה של מאמן. הצבתו של שלומי אזולאי כקשר 50:50 רשומה גם היא לזכותו של רוטן. זוכרים את משחקי הנפל בעונה שעברה שבהם רמי גרשון ואליסון דוס סנטוס העבירו מסירות רוחב במשך דקות שנמשכו כמו נצח? אזולאי בתפקידו החדש העלים את הזוועה הזאת, ומכבי מצליחה סוף סוף לצאת קדימה. אלו הן שתי החלטות נהדרות של מאמן שמבין כדורגל ומשתמש בחוכמה בקלפים שיש לו.

מנגד, הביקורת על החילופים המאוחרים ועל חוסר היכולת להגיב בזמן היא מוצדקת. גם ההחלטה שלפיה רועי קהת לא שווה סגל היא תמוהה. מה שברור זה שכדור ברשת משלל ההחמצות של ניקיטה רוקאביצה, שון וייסמן ועוואד היה מנצח משחקים ולא שלט החילוף. מה שעוד ברור זה שאת וייסמן ניסו לשחרר תמורת ניקו אולסק וכאשר זה לא צלח מכרו לנו מהפכת צעירים. ומה שהכי ברור זה שבקיץ היתה הזדמנות אמיתית לצרף שלושה שחקנים מובילים בשוק הישראלי שהיו יכולים להחזיר למכבי את ה-DNA של קבוצה מנצחת, אבל היא כבר מזמן לא קבוצה ששחקנים רוצים לשחק בה. למה בן שהר, נייג'ל הסלביינק ודיע סבע לא לובשים ירוק? מישהו או מישהם במשולש יעקב שחר-אסף בן דוב-מו אלאך עובד קשה מאוד כדי שלא נדע את הסיבות האמיתיות. בזה רוטן ממש לא אשם. הוא צריך להסתדר עם מה שיש.

 

 

במכבי ראו בחומרה את דבריו של רוטן שאמר אתמול שלמכבי אין יכולת לצרף שחקנים בין לאומיים (הוא התכוון כמובן לשחקנים ברמה בין לאומית, אבל לא משנה). "חוצפה", כך נאמר, "מאמן במועדון גדול כמו מכבי חיפה לא יכול לדבר ככה. זו ממש יריקה בפרצוף". וכאן נשאלת השאלה – למה? כי הוא שובר את המטריקס? רוטן לא מיישר קו עם גניבת הדעת ועם הסטת דעת הקהל לכך שהמערכת היא רקובה מהיסוד. הוא מסרב להיות תרנגול הכפרות. הוא לא יהיה זה שיתפוטר – בהחלטה משותפת עם המועדון כמובן – וילך הביתה בשקט. הוא לא מתבייש להודות שהנחיתו לו על הראש שחקן זר שהוא לא מכיר. הוא לא פוחד לומר את האמת.

האם הקהל הירוק צריך ליישר קו עם הקמפיין החדש-ישן של "המאמן אשם"? בפירוש לא. הקהל צריך לשאול איזו קבוצה בנה מו אלאך בשנה שהוא נמצא כאן, איך הוא שיפר את מכבי, ואיך – אם בכלל – הוא יחזיר את הקבוצה לפסגת הכדורגל הישראלי. מההתנהלות של מכבי – שהופכת משנה לשנה לקבוצה קטנה – עולה שזוהי כלל לא השאיפה. נשאר רק לקוות שהפעם גניבת הדעת לא תעבוד.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    סוף סוף ניתוח נכון. וגם ,תוך שבועיים הם יבינו את הטעות של מעבר של שחקן מכבי להפועל תל אביב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר