בניין עיריית חיפה. בעקבות פניית "כלבו - חיפה והצפון" החלה העירייה לפעול לתיקון הטעות (צילום: ירון צור לביא)
בניין עיריית חיפה. בעקבות פניית "כלבו - חיפה והצפון" החלה העירייה לפעול לתיקון הטעות (צילום: ירון צור לביא)

העירייה העבירה תמיכות לקבוצות שלא היו זכאיות להן

על חשבון משלם המסים: בשנה שעברה העבירה עיריית חיפה תמיכות לקבוצות שלא היו זכאיות להן, ואישרה להן גם השנה את אותם הסכומים. לאחר התערבות "כלבו - חיפה והצפון" הבטיחה העירייה לתקן את הטעות

פורסם בתאריך: 26.6.18 09:05

ועדת התמיכות של עיריית חיפה אישרה בשבוע שעבר את תקציב התמיכות בספורט החיפאי בסך של 3,931,600 שקל. מבדיקה שערך "כלבו – חיפה והצפון" עולה שברשימת הגופים הנתמכים יש שני גופים שהכספים שהועברו אליהם לא אמורים היו להיות מאושרים כלל או שהיו אמורים להיות מאושרים אך בסכומים קטנים יותר. יתרה מכך, הרשימה כוללת נתונים על שנת 2017 שהכספים בגינה כבר שולמו ועל שנת 2018 שהכספים בגינה אושרו לתשלום, ומתברר שהתמיכות השגויות שולמו כבר בשנה שעברה מבלי שאיש תיקן אותן.

הקבוצות הראשונה שקיבלה כספים שאינם מגיעים לה היא מכבי חיפה עתודה – קבוצת כדורסל הבוגרים של מחלקת הנוער של מכבי חיפה – והשנייה היא אס"א טכניון.

ברשימת התמיכות הוגדרה מכבי חיפה עתודה כ"כדורסל ליגה ארצית קבוצתית". מה שלא ידעו בעירייה או בחרו להתעלם היא העובדה שהפעם האחרונה שבה שיחקה הקבוצה בליגה הארצית היתה לפני ארבע שנים. בסיום אותה העונה היא הורדה על ידי יו"ר מחלקת הנוער של מכבי אילן בק לליגה א', שבה היא שיחקה במשך עונה אחת, ולפני שנתיים היא הורדה שוב לליגה ב' שבה היא שיחקה בשתי העונות האחרונות. בסיום העונה החולפת שבה הקבוצה לליגה א'. התמיכה שאושר לה בשבוע – 68,800 שקל – שקולה לתמיכה בקבוצה בליגה הארצית, וסכום זהה שולם לה גם בעונה שעברה. לפי הקריטריונים של ועדת התמיכות, קבוצה בליגה ב' זכאית לתמיכה של 17,000 שקל בלבד – רבע מסכום התמיכה שקיבלה הקבוצה.

אבל זה עוד כלום לעומת אס"א טכניון, שהוגדרה ברשימת התמיכות כ"כדורסל ליגה א' קבוצתית". בשנת 2017 קיבלה הקבוצה תמיכה בסך של 43,000 שקל, וזהו הסכום שאושר לה גם ל-2018, אלא שהקבוצה חדלה להופיע בליגה כלשהי של איגוד הכדורסל כבר לפני יותר מחמש שנים ומאז היא משחקת בליגת המכללות, כך שלמעשה היא כלל לא זכאית לתמיכה. "אינני זוכר מתי הקבוצה פורקה, אבל זה היה לפני שנים רבות", אומר רכז הליגות באיגוד הכדורסל נפתלי גושן. וכך, רק בשנתיים האחרונות קיבלה אס"א טכניון לא פחות מ-86,000 שקל, ונראה שמאז פירוקה היא המשיכה לקבל עשרות אלפי שקלים בשנה ממשלם המסים החיפאי מבלי שהיתה זכאית להם.

 

 

בק מסר בתגובה: "לא ידוע לי דבר ואיני מעוניין להתייחס לכך".

יו"ר תחום הספורט בטכניון בוריס בייטמן: "הקבוצה פעילה בליגה המכללות שנוהלה בעבר על ידי איגוד הכדורסל. בשנתיים האחרונות הליגה אינה מוכרת על ידי האיגוד. בכל שנה העברנו לוועדת התמיכות את האישור של האיגודים שתחתם היינו פעילים, וכך גם השנה".

ראש רשות הספורט העירונית שמואל זגגי: "היתה טעות ברישום של מכבי חיפה עתודה והיא תתוקן. כל מה שניתן שלא לפי הרישום הנכון יקוזז. לגבי אס"א טכניון, בדקנו את העניין וכבר הודענו להם שיהיה תיקון בסכומים. בעקבות פנייתכם התחלתי לפעול לתיקון הטעויות".

מדוברות עיריית חיפה נמסר: "ההקצבות ניתנות באופן אחיד על פי הנהלים והכללים שנקבעו על ידי מועצת העיר. אם נפלה טעות לגבי קבוצה כזו או אחרת היא תתוקן. הכספים עדיין לא הועברו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר