שחקני הפועל חוגגים את השלישייה בדרבי. גם מקום חמישי עשוי להספיק לאירופה (צילום: צלמוס)
שחקני הפועל חוגגים את השלישייה בדרבי. גם מקום חמישי עשוי להספיק לאירופה (צילום: צלמוס)

סיומו של שבוע גדול: הפועל קיבלה 60,000 יורו מאופ"א

המענק ניתן לאחר שהפועל חיפה עברה בהצלחה את שלב רישוי מועדונים באירופה. יואב כץ קיווה לסכום גבוה יותר אך יסתפק בכך מכיוון שהקבוצה נעדרה מאירופה במשך שנים רבות

פורסם בתאריך: 9.3.18 08:31

העלייה לחצי גמר גביע המדינה על חשבונה של מכבי חיפה והניצחון הגדול (0:3) בדרבי במסגרת הליגה היו שיאם של אחד מהשבועות הגדולים בהיסטוריה של הפועל חיפה. אל השמחה הצטרפה הודעה מאופ”א על קבלת מענק של 60,000 יורו לאחר שהמועדון עבר בהצלחה את שלב רישוי מועדונים באירופה. בהפועל קיוו לסכום גבוה יותר, אך בשל היעדרותה של הקבוצה במשך שנים רבות מהמפעלים האירופיים נאלץ הבעלים יואב כץ להסתפק בסכום נמוך יחסית.

הניצחון על מכבי החזיר את הקבוצה למאבק על האליפות ועל הכרטיס לאירופה. הפועל פתחה טווח ביטחון של שבע נקודות ממכבי נתניה שבמקום החמישי, ואם יתברר שהמקום הרביעי מבטיח השתתפות בליגה האירופית יוכלו במועדון לישון בשקט. הסיבה: נתניה חזרה לפעול לאחר הליך פירוק, ולפי חוקי אופ”א על קבוצה כזאת נאסרת ההשתתפות במפעלים האירופיים למשך שלוש שנים. לפיכך, גם אם נתניה תצליח לעקוף את הפועל בטבלה היא לא תשחק באירופה, ובמקומה תשחק הקבוצה שתסיים את העונה במקום החמישי.

לשחקנים חשוב לזכות בכרטיס לאירופה, שכן כפי שפורסם כאן, כץ הבטיח להם שאם הם יביאו את הפועל לאירופה הוא ישלם להם מענקים על עד 60 נקודות ליגה ולא על 40 נקודות כמתחייב בחוזיהם.

 

 

הבלם הרומני גבריאל תמאש, אחד מהגיבורים הגדולים של הפועל בשבוע האחרון, הבהיר לאנשי המועדון כי למרות שהוא מעוניין להמשיך בקבוצה אין בכוונתו להמתין עוד זמן רב עד שכץ ייאות להחתים אותו על חוזה לשנתיים נוספות. תמאש ציין בפני אנשי הקבוצה שיש בידיו הצעות נוספות – הן מהארץ והן מחו”ל – ודרש להחתימו בהקדם אחרת הוא יחתום בקבוצה אחרת.

לפני שלושה שבועות הוציאה הפועל הודעה ולפיה סיכם תמאש את תנאיו לשתי העונות הבאות, אך כעת מתברר שבין הצדדים יש פערים גדולים בנושא המענקים על השתתפות במפעלים האירופיים. הבלם, שכמו חבריו הזרים אינו זכאי למענקי נקודות בליגה, דורש מענק של 80,000 יורו על עלייה לשלב הבתים בליגה האירופית. כץ מסרב לכך בתוקף ומוכן להבטיח רק מחצית מהסכום.

 

גבריאל תמאש. דורש 80,000 יורו על עלייה לשלב הבתים בליגה האירופית (צילום: צלמוס)

גבריאל תמאש. דורש 80,000 יורו על עלייה לשלב הבתים בליגה האירופית (צילום: צלמוס)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר