נשלל שכרם. נחשון צוק ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן, אורלי זיילר)
נשלל שכרם. נחשון צוק ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן, אורלי זיילר)

מועצת העיר שללה את שכרם של צוק ואלפר. עידו, האן ונקש מונו לסגנים ללא שכר

בתום דיון סוער, שבמהלכו 19 חברי מועצה הצביעו בעד שלילת שכרם של סגני ראש העירייה וממלאי מקומה, נחשון צוק ומיכי אלפר, הודיעה ראש העירייה כי היא הולכת לבדוק את סבירות ההחלטה. מינוים של הסגנים החדשים עבר ברוב קולות

פורסם בתאריך: 4.8.21 20:44

בתום דיון סוער הערב (רביעי) במועצת העיר, אושרה ברוב קולות שלילת שכרם של סגני ראש העירייה וממלאי מקומה, נחשון צוק ומיכי אלפר. 19 הצביעו בעד, ארבעה הצביעו נגד ואחד נמנע. מי שהפתיע והצביע גם כן בעד שלילת שכרם של השניים היה יו"ר חיפה ביתנו, לזר קפלון, שהיה בעצמו סגן ראש העירייה עד שהודח לאחרונה על ידי מועצת השינוי.

לאחר ההצבעה פנתה ראש העירייה עינת קליש רותם ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין וביקשה ממנה לבדוק את הסבירות של ההחלטה הזו מול הגורמים הארציים כמו משרד הפנים. "מפה אני מודיעה לכם שאני הולכת לבדוק את הסבירות של ההחלטה הזו", הכריזה קליש רותם.

צפו והאזינו לדבריו של אביהו האן לאחר מינויו לסגן ראש העירייה:

בהמשך עלתה הבקשה לאשר את מינוים של חברי המועצה – שמשון עידו מהליכוד, אביהו האן מהירוקים וסופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה – לסגני ראש העירייה ללא שכר.

מינויו של עידו עבר ברוב של 18 בעד וארבעה נגד, אחד נמנע (גרי קורן).

טרם ההצבעה עידו תקף בדבריו את קליש רותם על שהיא שוכרת יועצים חיצוניים בשכר גבוה. עידו: "נפסיק את בזבוז הכספים המיותר ליועצים. ראש העיר עסוקה במה שקורה ב-2030, אבל לא במה שקורה בעיר היום, שעה שעה. לצערנו, בהתנהלותכם נסגרו כל הדלתות של שרי ממשלת ישראל, כאשר הנפגעת העיקרית היא עיריית חיפה והעיר חיפה. הקואליציה שלכם בראשית הדרך מנתה 19 חברים שגילו לאט לאט מי אתם… העיר מתדרדרת מדחי אל דחי וכל הניסיונות לדבר אל ליבכם לא צלחו".

 

 

מינויו של האן לסגן ללא שכר עבר ברוב של 19 קולות כולל קפלון, ארבעה נגד (קליש, צוק אלפר וקפלן).

האן: "המטרה שלנו להצעיד את העיר קדימה. כמי שמחזיק את תיק התכנון והבנייה, אני אשרת את התושבים כסגן ראש עיר ללא שכר 24/7 מתוך הבנה של המצב שהעיר היפה שלנו נקלעה. לא נתקלתי במציאות תכנונית קשה, כפי שהיא כיום. אני מתכוון לשפר את מערך השירות התכנוני לתושב. אני מתכוון לייצר שקיפות מלאה לתושבים, וכל ההחלטות של ועדת המשנה יפורסמו. לא תהיה יותר הסתרה. אני אעשה לזה סוף. אפעל נגד עברייני בנייה. אקדם במלוא הכוח תוכניות מאושרות לשלבי ביצוע. אפעל לרסן את תוכניות תמ"א 38… אטפל באופן ממוקד בתחום השימור בחיפה. אני מאמין בצוות של מינהל ההנדסה. זה צוות מצוין. אני משוכנע שנגיע יחד איתם להישגים מהותיים".

צפו והאזינו לדבריה של סופי נקש לאחר מינויה לסגנית ראש העירייה:

מינויה של נקש עבר ברוב של 19 בעד, שלושה נגד ואחד נמנע (גרי קורן).

נקש: "עיריית חיפה, לצערי, בשנתיים האחרונות מנוהלת ככפר נידח מבחינה תקציבית. האשם הוא לא בגזבר או בעובדי העירייה, אלא בדרישות הלא מציאותיות של הנהלת העיר. ניפוח מנגנון העסקה במינהלים השונים… תקציבים שמופנים לכל מיני גחמות כמו מדרגות נעות, כאשר בפועל הניקיון, הכבישים, התרבות והחינוך קורסים או יותר נכון, בתקופה שלכם, פשוט לא קיימים. מרוב שאין הכנסות לעיר, אין שום תחזוקה או פיתוח למעט פינוי אשפה. אנחנו נמצאים כאן כדי למנוע את ההתנהלות הלא אחראית הזו".

בדיון שהתקיים בהמשך בנושא הרכבי הוועדות, אמרה קליש רותם, המשמשת יו"ר ועדת החינוך, כי אין לה כל כוונה להאציל סמכויות להילה לאופר או לאלי בן דיין, שכן מדובר בוועדת חובה סטטוטורית.

מזכירת המועצה עדנה אברהם הררי העירה, כי ישנן כמה בקשות שצריכות להיבחן. צוק, למשל, אמר שאינו מעוניין להשתבץ בוועדת המכרזים וועדת ההנחות בארנונה. עציוני אמר שאינו מוכן להיות חבר בוועדת בריאות ואלימות. משכך הוחלט, כי ההצבעה על הרכב הוועדות תעבור עם גריעתם של צוק ועציוני מהוועדות שביקשו לא להשתבץ אליהן וכי המקום הזה ייוותר ריק עד שיוחלט מי ימלא אותו.

ההצבעה על השינויים והרכבי הוועדות עברה ברוב של 17 בעד ושלושה נגד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. א

    חבל שלא כתבתם מה הרקע האמיתי של הסגנים החדשים…

    בנוסף אחד "הסגנים" החדשים מתלונן שקליש מתעניינת בחיפה 2030 ….וואווו באמת חצופה שהגיעה מישהי שסוף סוף עושה תוכנית טווח הרחוק באמת חצופה שכמותה…איזה רמה נמוכה של סגנים חדשים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר