רג'א זעאתרה ושרית גולן-שטיינברג (צילומים: רמי שלוש, מיכה בריקמן)
רג'א זעאתרה ושרית גולן-שטיינברג (צילומים: רמי שלוש, מיכה בריקמן)

בשורה למגזר: עמותות תרבות ערביות יזכו לתקציב תמיכות בסעיף נפרד

ועדת התמיכות תמליץ למועצת העיר לנסח תבחינים למתן תמיכות למוסדות לתרבות ערבית כקטגוריה בפני עצמה, ולא במסגרת התמיכות לתרבות הכללית, כפי שהיה נהוג עד כה. את היוזמה הובילו חברי מועצת העיר גולן-שטיינברג וזעאתרה. זעאתרה: "אני שמח שההחלטה עברה בוועדה. זה לא אומר שיש שוויון אבל זה צעד קדימה"

פורסם בתאריך: 14.12.21 02:01

ועדת התמיכות, בראשותו של חבר המועצה מוטי בליצבלאו, החליטה בישיבתה אמש (שני) להוסיף קטגוריה עצמאית לתמיכה בתרבות הערבית. בשלב הראשון יגובשו התבחינים לתמיכה במוסדות תרבות ואמנות ערבית, ולאחר מכן הם יועברו לוועדה המקצועית, שתבחן אותם ותגיש את המלצתה לוועדה. החלטה זו מהווה תקדים, שכן עד היום התמיכות לעמותות ערביות לתרבות ואמנות נכללו בתמיכות לתרבות הכללית.

את היוזמה לתבחינים נפרדים לתרבות ערבית קידמו חברי מועצת העיר, עו"ד שרית גולן שטיינברג (חיפה בשבילנו) ורג'א זעאתרה (חד"ש), הסבורים שעל התרבות הערבית לזכות בתמיכות כקטגוריה בפני עצמה, כפי שקיימים תבחינים נפרדים לתמיכות בתרבות התורנית. כעת, עם ההמלצה לגבש קריטריונים להענקת תמיכה לתרבות הערבית, יתמודדו עמותות תרבות ערביות על התמיכה בינן ובין עצמן ולא כחלק מהתרבות הכללית.

זעאתרה: "בשנים האחרונות חלה נסיגה גדולה בתמיכה העירונית בפעילות התרבות הערבית בעיר, בשל היעדר תקציב לתיאטרון ערבי והיעדר תקציב נפרד לתרבות הערבית בסעיף התרבות הכללי. משכך, נוצר מצב שבו עמותות ערביות מתחרות בעמותות גדולות וותיקות שיש להן תקציבים גדולים מהממשלה, הקצאת נכסים ועוד. לעומת זאת, העירייה מקצה תקציבים נדיבים לתרבות התורנית, הן במסגרת תקציב התרבות והן במסגרת תקציב התמיכות. לכן הצעתי שיהיה סעיף עם תקציב נפרד לתמיכות במוסדות התרבות הערבית, כשם שיש תקציבים נפרדים לתרבות התורנית. אני שמח שההחלטה עברה בוועדה ומודה לכל מי שתמך בה. זה עדיין לא אומר שיש שוויון אבל זה צעד קדימה. אני מקווה שנצליח גם להשיב את תקציב התיאטרון ולמנות מנהל מקצועי למחלקה לתרבות ערבית, תפקיד שאינו קיים היום".

 

 

גולן-שטיינברג: "אני שמחה לייצר שוויון לעמותות המקדמות תרבות ערבית, שיזכו לסעיף תקציבי נפרד במסגרת תקציב התמיכות לשנת 2022. אין סיבה שיהיה תקציב נפרד לתמיכות לתרבות התורנית בעוד העמותות הפועלות בשפה הערבית יצטרכו להתחלק בתקציב התרבות הכללי. ועדת התמיכות, שבה אני חברה, פועלת ביחד עם יתר נציגי מועצת השינוי לייצר שוויון יחסי שיאפשר לכמה שיותר אוכלוסיות ליהנות מהתקציב למען רווחת תושבי העיר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר