גדי מרגלית, גלי סגל גרינברג ויונה יהב .(צילומים: צבי רוגר, בועז כהן, מיכה בריקמן)
גדי מרגלית, גלי סגל גרינברג ויונה יהב .(צילומים: צבי רוגר, בועז כהן, מיכה בריקמן)

מסתמן: סגל גרינברג תתנצל בפני יהב ומרגלית

בדצמבר 2019 פרסמה גלי סגל גרינברג, ראש לשכתה של עינת קליש רותם, פוסט בפייסבוק שבו נטען כי בתקופת כהונתם של יונה יהב כראש העיר וגדי מרגלית כמנכ"ל העירייה "שלטו בה השחיתות וטובות ההנאה". לאחר שהשניים תבעו אותה ב-400,000 שקל, סוכם שהפרשה תסתיים בהתנצלות

פורסם בתאריך: 18.9.22 15:03

הפרשה שהסעירה את עיריית חיפה מסתיימת בהתנצלות: הסכסוך הארוך בין ראש העיר לשעבר יונה יהב ומנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית לגלי סגל גרינברג, מנהלת הלשכה של ראש העיר עינת קליש רותם, צפוי להסתיים בהתנצלות של סגל גרינברג.

כזכור, הפרשה החלה בדצמבר 2019, אז פרסמה סגל גרינברג פוסט שבו נכתב: "נבחרה ראש עיר ישרה וצנועה, לשם שינוי, ששונאת פרסום ולא מונעת מהופעה על במות, מפרסים, מתוכניות רדיו או מגזירת סרטים, ולא ממש מחפשת 'סיקור אוהד', ראש עיר שעסוקה רק בתיקון, בחיסכון כסף, בשיפור ובניקוי האורוות, שעובדת בשביל העיר והחיפאים ולא בשביל החבר'ה, הצ'פחות והליקוקים. אז שימו לב לכל המתקפות חסרות הרסן, במיוחד לאחרונה, המתוזמרות, המאורגנות והממומנות. שימו לב לכל השקרים הבזויים. יש הרבה ספין ופייק סביב זה כי זה יוצא יפה בכותרות, אבל מה לעשות – שקר זה שקר".

עוד נכתב בפוסט כי "כל הלעג לצוות ראש העיר נובע בעיקר מקנאה טהורה ונועד רק כדי להחזיר את המצב לקדמותו – עירייה שהשחיתות וטובות ההנאה שלטו בה, שמכרזים שהיו בה (אם היו בכלל) היו מכורים ותפורים, שהמקורבים בה לראיס עשו מה שרוצים, ושאנשים החתימו שעון בעירייה והלכו לעבוד במקום אחר. כולנו ראינו את זה ביומיום ולכן הצבענו אחרת. החגיגות האלו נגמרו. לכן כשאתם רואים את הפארסות ואת ההצגות ברשתות, במועצת העיר, שכל עילג מסתובב בה עם דף מסרים של שולחיו מאחורי הקלעים, תדעו למה זה קורה. פשוט לא הפנימו את תוצאות הבחירות ושחיפה החולה בעצם עוברת הבראה, ובעירייה עובדים עכשיו בשביל הציבור, לשם שינוי. אגב, תסתובבו בוואדי ובחג החגים – מפוצץ, ועולה לחיפאים מיליונים פחות מבשנים הקודמות. אז הכל אפשר, וחיפה רק תשתפר ותשתפר".

 

 

בינואר 2020, בעקבות פרסום הפוסט, הגישו יהב ומרגלית קובלנה פלילית נגד סגל גרינברג, שבה הם ביקשו מבית המשפט כי נוסף על הרשעתה של סגל גרינברג באישומים ועל הטלת עונשים התואמים את חומרת המעשים, "לחייב את הנאשמת בתשלום פיצוי כספי מירבי לכל אחד מהקובלים במסגרת התיק הפלילי" ו"לחלופין מבוקש לחייב את הנאשמת בתשלום פיצוי כספי בסך של 50,000 שקל לכל אחד מהקובלים". עוד ביקשו השניים מבית המשפט לקבוע כי "העבירה הפלילית שבה תורשע הנאשמת נושא עמה קלון".

פרקליט מחוז חיפה דאז עו"ד עמית איסמן הודיע לבית המשפט כי הפרקליטות לא תנהל את התביעה בקובלנה, וביוני ספגו יהב ומרגלית מפלה כשבית המשפט החליט למחוק את הקובלנה. השניים לא ויתרו והגישו ערעור לבית המשפט המחוזי, אך גם הוא נדחה. במאי 2021 פנו יהב ומרגלית להליך אזרחי והגישו לבית משפט השלום בעיר תביעת לשון הרע נגד סגל גרינברג, ובה דרישה לפיצוי בסך של 400,000 שקל. בקשתה של סגל גרינברג להעניק לה חסינות בשל היותה עובדת ציבור התקבלה, ועיריית חיפה נכנסה לנעליה בתיק.

כעת הגיעו הצדדים להסכמות, וסגל גרינברג תפרסם התנצלות בזו הלשון: "ב-16 בספטמבר 2019 שיתפתי בעמוד הפייסבוק שלי פוסט שנכתב על ידי אדם אחר, פרסמתי אותו בפייסבוק ומחקתי אותו בסמוך לפרסומו. לא היתה לי כל כוונה לפגוע בכם בפרסום הפוסט המועתק שפורסם בתום לב, ובוודאי שלא התכוונתי לייחס לכם דבר כלשהו. אני מתנצלת על עצם הפרסום והמעשה שהוא חסר בסיס וחסר אחריות מצדי. בתקופת עבודתי בעירייה שבה יהב שימש כראש עיר ומרגלית שימש בתפקידו לא נתקלתי בכל פעולת 'שחיתות' שהצדיקה פרסום כאמור".

עו"ד עמית חדד שמייצג את סגל גרינברג מסר: "לאחר שהקובלנה הפלילית שהגיש יהב נגד סגל גרינברג נדחתה, ולאחר שהתביעה האזרחית שהגיש נגד גלי גרינברג נדחתה גם היא, היום הגיע לקצו האירוע באופן סופי כאשר נדחתה התביעה גם נגד עיריית חיפה. אני מברך על התוצאה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיפאי

    חבל שמסתיים בהתנצלות, הגברת לא למדה שום לקח מהסיפור. כמו הבוסית שלה

  2. עופר - חיפה

    אני אזרח ולא עובד עירייה
    אני תושב חיפה ולא עובד מדינה , לא של קליש ולא של יהב .
    אני אומר מבטיח ונשבע שכל מה שהיא אמרה – צודקת מילה במילה .
    ובואו נראה אם יתבעו אותי .
    לגברת אין צילומים , לי יש .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר