יונה יהב, גדי מרגלית וגלי סגל גרינברג (צילומים: מיכה בריקמן, עופר וקנין, בועז כהן)
יונה יהב, גדי מרגלית וגלי סגל גרינברג (צילומים: מיכה בריקמן, עופר וקנין, בועז כהן)

יהב ומרגלית הגישו תביעת לשון הרע נגד סגל-גרינברג

ראש העירייה לשעבר ומנכ"ל העירייה לשעבר תובעים מהמנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכתה של קליש-רותם 400 אלף שקלים. לטענתם, פוסט שפרסמה פוסט על יהב ועל התנהלות העירייה בתקופתו נועד לפגוע בהם בזדון, להשפילם ולעשותם מטרה לבוז

פורסם בתאריך: 16.5.21 02:37

ראש העירייה לשעבר, יונה יהב, ומנכ"ל העירייה לשעבר, גדי מרגלית, הגישו תביעת לשון הרע בסכום של 400 אלף שקלים נגד המנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העירייה גלי סגל-גרינברג.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", בדצמבר 2019 פרסמה סגל-גרינברג פוסט על יהב ועל התנהלות העירייה בתקופתו. סגל-גרינברג כתבה, בין השאר: "כמה עובדות חשובות שחשוב שכל חיפאי יידע – יהב הפסיד, קליש רותם ניצחה… בשנה האחרונה התגלו עומק אי הסדרים, החובות וחוסר המינהל התקין שהוא השאיר אחריו, והם עצומים. הגירעון התקציבי הוא ענק. הכנופיה שחגגה סביבו עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה. המאכערים, הקומבינטורים, מקבלי השוחד, התשקורת המקומית, שבמקום לדווח חדשות קיבלה טונות של תקציבים עבור סיקור אוהד – כל אלה בבעיה חמורה. כל הלעג לצוות ראש העיר נובע בעיקר מקנאה טהורה ונועד רק כדי להחזיר את המצב לקדמותו… עירייה שהשחיתות וטובות ההנאה שלטו בה, שמכרזים שהיו בה (אם היו בכלל) היו מכורים ותפורים, שהמקורבים בה לראיס עשו מה שרוצים, ושאנשים החתימו שעון בעירייה והלכו לעבוד במקום אחר. כולנו ראינו את זה ביומיום ולכן הצבענו אחרת".

בעקבות פרסום הדברים, הגישו יהב ומרגלית קובלנה פלילית נגד סגל-גרינברג, שנמחקה לאחר שבית המשפט קבע, כי "הגשת הקובלנה מבלי לקבל מראש את הסכמת היועץ המשפטי לממשלה מהווה הפרה" בשל היותה של סגל-גרינברג עובדת ציבור. יהב ומרגלית ערערו לבית המשפט המחוזי על ההחלטה למחוק את הקובלנה, אולם הרכב של שלושת השופטים, הנשיא רון שפירא, בטינה טאובר ועדי חן-ברק, דחה את הערעור.

 

 

בתביעה שהגישו יהב ומרגלית לבית משפט השלום בעיר, באמצעות עורכי הדין רן פינגרר ויואל גולדברג, הם טוענים: "הפרסום הנ"ל מהווה עוולה על פי חוק איסור לשון הרע, ובמיוחד בהיותו פרסום שנועד לפגוע בזדון בתובעים, להשפילם ולעשותם מטרה לבוז, לבזותם בשל מעשיהם ולהלבין את פניהם במיוחד בפני הציבור בחיפה ובכללו עובדי העירייה אשר בראשם עמדו התובעים… נדמה כי אין צורך להרחיב, כי פרסום זה, אשר מציג את התובעים כמקבלי שוחד ומי שבתקופת כהונתם – התובע מס' 1 כראש עיר והתובע מס' 2 כמנכ"ל עיריית חיפה – התנהלו כ"מאכערים, קומבינטורים, מקבלי שוחד…", הוא בוודאי פרסום שיש בו כדי להשפיל ולבזות את התובעים ולפגוע בשם הטוב שצברו לאורך השנים, לאור עבודתם הרבה וברוכת ההישגים. בנוסף, כולל הפרסום לשון הרע כלפי התובעים בהיותם מוכרים (מתוקף תפקידם) בעיר חיפה. בעקבות הפרסום, הפכו התובעים ל'שיחת היום' בקרב רבים מתושבי העיר חיפה, מכריהם, משפחותיהם, הסבו להם מבוכה רבה וגרמו לפגיעה בשמם וכבודם הטוב בקרב הציבור באזור מגוריהם".

עוד טוענים התובעים: "הפרסום האמור גרם לתובעים נזקים כבדים ומשמעותיים ביותר, לרבות נזקים ממוניים… הנתבעת פעלה מתוך כוונה לפגוע בתובעים, ועל כן מתבקש כבוד בית המשפט הנכבד לחייב את הנתבעת בתשלום בסך 400 אלף שקלים ובאופן שסכום הפיצוי יחולק בין התובעים בחלקים שווים. לחלופין, יטענו התובעים לזכותם לפיצוי ללא הוכחת נזק דווקא על שום הנזק החברתי החמור שנגרם להם בעקבות הפרסום… 100 אלף שקלים לכל אחד מהם, ובסך הכל 200 אלף שקלים".

בנוסף, תובעים יהב ומרגלית "להורות לנתבעת בצו, לפרסם תיקון ראוי והתנצלות בפני התובעים באופן בולט, בהתאם לדרישות הדין" וכן את הוצאות המשפט.

מקורביה של גלי סגל-גרינברג מסרו בתגובה: "דווקא עכשיו, בזמן שמדינת ישראל נלחמת בחמאס ומתמודדת עם אלימות מבית, ראש עיריית חיפה לשעבר מצא לעצמו פנאי להגיש תביעת סרק נגד עובדת עירייה מוערכת על פוסט שפורסם לכאורה בשנת 2019. כדי להוסיף חטא על פשע, עד עכשיו כתב התביעה לא הומצא לגלי והיא למדה עליו רק מהעיתון. כשם שהקובלנה הפלילית שהגיש נגדה בעבר נדחתה על הסף, כך יהיה גם ביחס לתביעת הסרק הזאת".


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומי יממן את ההגנה המשפטית של הנתבעת?
    האם זה ייפול על תושבי חיפה באמצעות העירייה?

  2. גלית, כרמל

    ליהב ומרגלית – אין לכם סיכוי. בית המשפט יזרוק אותכם שוב מכל המדרגות. כמה שלא תנסו – כסף לא תראו.

  3. חיפאי

    אם היא מגייסת את המצב במדינה ואת החמאס כדי לטעון נגד עצם הגשת התביטה – כנראה שהיא ממש פוחדת ומבינה שהיא הולכת לחטוף.

  4. תושב מאוכזב

    איזו תגובה הזויה בשם מקורבי העובדת.
    עובדת מוערכת? מי קבע את זה? העובדת עצמה?
    ולנצל את המצב המדיני לקשור את התביעה, כי שכחנו שהנתבעת נלחמת בחזית עם כוחות הביטחון.

  5. ח

    נקווה שהאמת תצא לאור בבית המשפט, שם כל צד יצטרך להוכיח טענותיו. ןאז נדע מה קורה !!

  6. שי

    נראה אם היא תוכל להוכיח את מה שכתבה בפוסט.
    אם לא, אז כנראה שתצטרך לשלם, והרבה.

    אגב, אני מקווה מאד שהעירייה לא מתכוונת לסבסד לה ליווי משפטי. היא כתבה את הפוסט בתור אדם פרטי, ןאין שום סיבה שתושבי חיפה ישלמו על ההגנה שלה.

  7. אזרח ותיק

    צודקת במאה אחוז . לצערי כרגע המצב יותר גרוע ! אין סוף של בזבוז כספים !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר