אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

קליש רותם ביטלה השתלמות לעובדים, עידו אישר להם להשתתף

ראש העיר עינת קליש רותם הודיעה לגזבר שמוליק מרמלשטיין כי היא לא מאשרת את יציאתם של 51 מעובדי מינהל הכספים להשתלמות בים המלח. לפני שעה קלה הודיע יו"ר ארגון העובדים אמנון עידו למשתתפי ההשתלמות כי היא תתקיים כסדרה. ממש ברגעים אלו אורזים העובדים את המזוודות בדרכם דרומה

פורסם בתאריך: 13.11.22 11:54

בשעה זו (ראשון) יוצאים 51 מחברי מינהל הכספים בעיריית חיפה לים המלח כחלק מהשתלמות קבועה לעובדי המינהל של העיריות בשלוש הערים הגדולות – ירושלים, תל אביב וחיפה. ההשתלמות תימשך עד ליום שלישי, והיא מתוקצבת מתקציב השתלמויות של העירייה.

אבל נראה שהדרך להשתלמות לא היתה קלה. בשבוע שעבר הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם לגזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין כי היא לא מאשרת את היציאה להשתלמות, כלומר מבחינתה ההשתלמות בטלה ומבוטלת. המשמעות היתה שזוהי הפעם הראשונה שעובדי מינהל הכספים לא ייקחו חלק בהשתלמות המשותפת.

אלא שלפני שעה קלה הודיע יו"ר ארגון העובדים אמנון עידו למשתתפי ההשתלמות כי היא תתקיים כסדרה וכי מי שנבחר להשתתף בה מוזמן לנסוע. ממש ברגעים אלו אורזים העובדים את המזוודות בדרכם להשתלמות.

כזכור, למרות ההבנות שהגיעו אליהם הארגון והנהלת העירייה בבית הדין האזורי לעבודה על שקט עד לסוף שנת 2023, היחסים בין הצדדים התערערו שוב לאחר שקליש רותם פנתה אל יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל במכתב שבו היא טענה כי חלה האטה בעבודות הניקיון בעיר ובשירות לתושב – פנייה שנתקלה בתגובה קשה מבר טל, ולאחר מכן גם מעידו שאיים לחזור אל נשק השביתה.

 

 

דקות אחדות לאחר שאישר לעובדים לצאת להשתלמות שלח עידו מכתב לקליש רותם שבו הוא כתב: "אמש, באישון לילה, בחרת להודיע באופן חד צדדי על ביטול יציאת עובדי מינהל הכספים לכנס שלוש הערים הגדולות, לאחר שהתשלום עבור העובדים שולם מראש ולא ניתן להשבה כספית. התנהלות זאת פוגעת קשות בעובדי המינהל אשר היו מוכנים ליציאה לכנס. את פועלת ממניעים זרים ופסולים שאין בינם לבין שיקולים מקצועיים דבר וחצי דבר".

בהמשך שב עידו ואיים לנקוט צעדים ארגוניים: "ארגון העובדים לא יישב בחיבוק ידיים לנוכח הצעדים החד צדדיים המבוצעים על ידך פעם אחר פעם, והארגון לא יסתפק במתן התראות בלבד בגין ההפרות והצעדים החד צדדיים המבוצעים על ידך ועל ידי הנהלת העירייה חדשות לבקרים. אשר על כן, הריני להודיעך כי ככל שלא יאושר לעובדי מינהל הכספים לצאת באופן מיידי לסמינר שלוש הערים הגדולות וככל שהעירייה לא תפעל עוד היום באופן מיידי לקדם את כינוס ועדת השדרוגים ותודיע על קיומה של הישיבה עד 15 בנובמבר, יפעל ארגון העובדים בכל האמצעים העומדים לרשותו, לרבות נקיטת צעדים ארגוניים חריפים".

עידו מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני הנחיתי אותם לצאת. אמרתי לעובדים שמי שרוצה לנסוע יכול ושההשתתפות שלו בכנס מאושרת".

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "צר לי שהגזבר מפחד לקבל החלטות אמיצות. לא ביטלתי את ההשתלמות, להיפך – אני תומכת בחיזוק הידע המקצועי ואיכות השירות של העירייה. עם זאת, לאחר שראיתי ברשימת הנהנים שמות של עובדים שאין להם ולו דבר עם נושא ההשתלמות, ותפקידם כלל אינו משיק לתחום ההשתלמות, דרשתי הסבר על הרלוונטיות של כל משתתף, תוך ביטול השתתפותם של אלו שהידע המקצועי הנלמד אינו רלוונטי להם. לצערי, הגזבר החליט לא להתמודד עם דרישתי וביטל את השתתפותם של כל עובדי מינהל הכספים בהשתלמות במקום לקחת אחריות ניהולית ומקצועית ולוודא שאין טרמפיסטים על נסיעה לשלושה ימים במלון יוקרתי בים המלח, כפי שהיה במשך שנים רבות. לאחר חודשי עבודה רבים איתי, הייתי מצפה שגזבר העירייה יתפקד כשומר סף וידאג להפסקת החגיגות על חשבון משלם המסים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. ברכה

    האמת, מצדיקה את ראשת העיר. הוועדים בחיפה חיים בימי הביניים וחושבים כל הזמן איך לתחמן את המערכת ולצ'פר עובדים שלא בדרך הוגנת. זמנכם חלף עבר וכל האיומים שלכם מזכירים נשכחות…זה לא יעזור לכם, הגיע זמן יושרה, הגינות ושירות למען העיר ותושביה..

  2. ניר

    למה שלא יצאו לשלושה ימים בממון 5 כוכבים על חשבון משלם הארנונה החיפאי? כולם יודעים שההשתלמויות האלה הם בדיחה, הרצאה וחצי חסרות משמעות. הכסף הציבורי הוא לא הפקר ומקווה שעינת קליש תנקה להם את זה משכרם החודשי.

  3. נתנה אישור והתחרטה ברגע האחרון

    חבל שלא מצויין בכתבה שהאישורים לכנס ניתנו על ידי ראשת העיר כבר לפני חודשיים

  4. החיפאים אדישים לכן העיר במצב הגרוע הזה

    יש כאן עירייה שיש לה עיר ולא ההיפך
    אנחנח כולנו עובדים לפרנס אותם והם עושים טובה אם מרימים לך טלפון ואז טורקים.

  5. שי

    העיר נראית כפי שהיא נראית, כי החיפאים בחרו ראש עיר, המונעת משיקולי אגו, ונלחמת מלחמות אישיות מול בכירי העירייה. מספיק לראות כמה מנכ"לים היו כאן, וכמה היא בכלל לא הצליחה להעביר בוועדה, בשביל להבין שיש לנו עסק עם חובבנית, אבל עם אגו בשמיים.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ג׳ייקוב / צודק. אמנון עידו הוא כלומניק שפועל בנשק השביתה על חשבון האזרח. בושה…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר