עינת קליש רותם ושמוליק מרמלשטיין (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם ושמוליק מרמלשטיין (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הגזבר עזב בזעם ישיבה עם ראש העיר: "לא תדברי אלי ככה"

במהלך ישיבה של בכירי עיריית חיפה בנושא חזירי הבר התנהלו דין ודברים בין עינת קליש רותם לשמוליק מרמלשטיין. לטענת הנוכחים, הגזבר זעם על ראש העיר בטענה שהיא מדברת אליו בגסות ועזב את החדר בטריקת דלת. גורם בעירייה: "במסדרונות מדברים על זה שלקח לו חצי שנה להראות שיש לו ביצים"

פורסם בתאריך: 5.3.23 13:30

גזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין עזב בטריקת דלת ישיבה של בכירי עיריית חיפה בטענה שראש העיר עינת קליש רותם דיברה אליו בגסות. במהלך הישיבה, שהתקיימה בשבוע שעבר ואשר עסקה בנושא חזירי הבר בחיפה, לאחר דין ודברים בין מרמלשטיין לקליש רותם, אמר הגזבר לראש העיר "אני לא מסכים שתדברי אלי ככה", ועזב את החדר.

תקרית זו מהווה עליית מדרגה נוספת ביחסים העכורים בין השניים. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בחודש אוקטובר נשלחה תלונה אנונימית למנהלת אגף בקרת הון אנושי ברשויות המקומיות במשרד הפנים גלית וידרמן, ובה נטען כי מרמלשטיין קיבל לכאורה תגמול מקופת התגמולים של עובדי העירייה כאשר שימש דירקטור חיצוני במינהלת הקופה. מרמלשטיין הדף את הטענות שיוחסו לו ואמר: "תקופה משמעותית לפני מינויי לתפקיד גזבר העירייה כבר לא שימשתי דירקטור בקופת התגמולים. הנושא נבחן גם בייעוץ המשפטי של העירייה אשר הנחה אותי איך להתנהל, כך שאני לא רואה כאן בעיה. כיום כגזבר אני לא חבר שם. גם הגזברים הקודמים ג'קי ואקים ורוני בן חיים היו דירקטורים בקופה, ששייכת לעירייה ולא לוועד".

 

 

חודש לאחר מכן יצאו 51 מעובדי מינהל הכספים בעירייה להשתלמות בים המלח, אף שקליש רותם ביטלה את השתתפותם. ראש העיר ביקרה את הגזבר בפוסט בפייסבוק. "די לחגיגה על חשבון משלם המסים החיפאי", היא כתבה, "בשבועיים האחרונים גיליתי שגזבר העירייה מוציא מעל 50 מנהלים לכנס השתלמות של שלושה ימים בבית מלון יוקרתי בים המלח. חלקם בכלל לא אמורים להיות שם. אני כמובן בעד השתלמויות מקצועיות, וגם אישרתי אותן, אבל השבוע גיליתי שלא כל העובדים שיוצאים למלון הם בעלי זיקה מקצועית לכנס שנושאו 'רשויות מקומיות מול אתגר האינפלציה'. דרשתי מהגזבר הסבר על הרלוונטיות של כל משתתף, אבל לא קיבלתי. רק לפני כחודש שלחתי מכתב למשרד הפנים על כספים שקיבל בעבר הגזבר מיו"ר קופת התמלוגים של עיריית חיפה (שהוא רק במקרה גם יו"ר ועד העובדים) עבור היותו דירקטור בקופה, שגם מימנה לו נסיעות לכנסים בבתי מלון באילת. לא בכדי שהוועד רץ להגנתו. ציפיתי שגזבר העירייה יתפקד כשומר סף וידאג להפסקת החגיגות על חשבון משלם המסים. מהוועד כבר מזמן אין לי ציפיות בעניין. גזבר העירייה זוכה להגנה מלאה מפני פיטורים על ידי ראש העיר בהיותו 'סטטוטורי', וזאת מכיוון שהוא אמור לתפקד כשומר סף. אין ספק שזה חשוב, השאלה היא מה קורה כששומר הסף נמנע מלפעול נגד הכשלים? אמשיך להתמודד בנחישות עם תחלואי המערכת ולגעת בהרגלים ובדפוסים קשים שהשתרשו בעירייה עשרות שנים. לא אשקוט ולא אפסיק עד שהמערכת תבריא".

גורם בעירייה מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "מרמלשטיין ממש לא אהב את הדרך שבו קליש רותם דיברה אליו, עד שהוא החליט לקום ולעזוב. במסדרונות מדברים עכשיו על זה שלקח לו חצי שנה להראות שיש לו ביצים".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. קרן אמסלם

    חייבים ראש עיר מהליכוד לנקות הכל ואז חיה תיהיה עיר נורמלית

  2. קרן אמסלם

    חייבים ראש עיר מהליכוד לנקות הכל ואז חיה תיהיה עיר מהליכוד

  3. 7.

    יאללה שכבר יגיע לו אוקטובר הקרוב ונעיף אותה בטיל הביתה.

  4. יוחאי פ.

    ראש העיר ידעה וחתמה על ההשתלמות של עובדי הכספים.
    זהו כנס המתקיים מידי שנה ואין בו חדש מלבד העובדה שראש העיר לא "זכרה" כי היא בעצמה אישרה את הכנס על משתתפיו.
    קופת התגמולים אינה של ועד העובדים אלא של העובדים ולמענם.
    הגזבר קיבל שכר (שאינו משקף את השכר האמיתי שעליו היה לקבל אלא קיבל הרבה פחות) עבור השתתפות בישיבות ניהול הקופה.
    ראש העיר דרשה מהגזבר לבצע החלטות שאינן חוקיות וכנגד החלטות מועצת העיר כשציין הגזבר כי לא ניתן לבצע החלה לצעוק ולהשתלח.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש באמת הגיע הזמן שתלכי,מה תרמת לעיר דלנו,רק הרסת ואיכזבת.

  6. מנהלת 2030 הייתה שיא השחיתות

    נו עם מי היא לא התכסחה. כולם לא פועלים באופן תקין בעיריה ואת כראש עיר פעלת הכי מושחת עם מנהלת 2030 מליוני שקלים הוצאות שכר שלא אושרו לחברים שלך שקיבלו שם תפקידי סרק אז מי את שתדברי קליש.

  7. שלמה

    חיפאים הצבעתם עבורה,תוכלו את החרה של המגלומנית החולה והמכוארת הזו

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה נראית כמו מדינת עולם שלישי מאז התמנתה. להדיח ומהר.

  9. אייל

    קליש נזק – הוביל אותה להתעמר ולהסתכסך עם כל מי שניסה לעבוד איתה שמתם לב?? ממשרדי ממשלה דרך מנכלי עיריה ועד החברים בסיעה שלה במועצה שעזבו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר