פגר של חזיר בר מוטל על הכביש (צילום: דוברות איחוד הצלה)
פגר של חזיר בר מוטל על הכביש (צילום: דוברות איחוד הצלה)

מריאש עונה לעידו: "רוב מהומה על לא מאומה"

במכתב תשובה ליו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה אמנון עידו דורש ממנו מנכ"ל העירייה ניר מריאש להורות לעובדי אגף התברואה לשוב ולפנות פגרים של חזירי בר: "בעבר נדרשו עובדי אגף התברואה לפינוי פסדים של חזירי בר בהיקפים ובתדירות גבוהים בהרבה מאלו שהם נדרשים להם כעת"

פורסם בתאריך: 25.4.23 07:56

מנכ"ל עיריית חיפה ניר מריאש דורש מיו"ר ארגון עובדי העירייה אמנון עידו להורות לעובדי אגף התברואה לשוב ולפנות פגרים של חזירי בר.

כזכור, ביום חמישי דרש עידו ממריאש להנחות את גורמי העירייה לא לבקש מהעובדים לפנות את פגרי החזירים המומתים. לדבריו, "איסוף פגרים אינו כלול בעבודת התברואה, כך שדרישה זו חורגת מהגדרת תפקיד עובדי התברואה בעירייה, וחמורה שבעתיים היא השאננות של העירייה לחשיפתם של העובדים למחלות מידבקות שונות המסכנות חיים". עידו הוסיף כי הנחה את עובדי התברואה לחדול מלפנות את הפגרים.

כעת מגיעה תשובתו של מריאש. במכתב תשובה הוא כתב כי מכתבו של עידו הוא "בבחינת רוב מהומה על לא מאומה מכיוון שהעובדות המובאות במכתבך מציגות תמונה כאילו מדובר בפעולות חדשות ונוספות המוטלות על ידי עובדי אגף התברואה, שביצוען החל רק בעת הזו במסגרת 'מבצע מיוחד' למיגור חזירי הבר. היפוכם של הדברים הוא הנכון. כידוע לך, אגף התברואה פועל משך שנים לפינוי פסדים של חיות שונות, ובתוך כך פינוי פסדים של חזירי בר, כאשר בעבר נדרשו עובדי אגף התברואה לפינוי פסדים של חזירי בר בהיקפים ובתדירות גבוהים בהרבה מאלו שהם נדרשים להם כעת. במשך כל השנים לא נשמעה אף דרישה או טענה מצדכם כי מדובר בפעולות הדרושות הכשרה מיוחדת ו/או כי יש בכך סיכון וחשיפה של עובדי אגף התברואה, הגם שמדובר בביצוע אותן פעולות ממש ובאותה מתכונת הנהוגה משך שנים".

 

 

מריאש התייחס גם לטענתו של עידו כי הפינוי חושף את העובדים למחלות: "פינוי הפסדים מלווה ומפוקח באופן שוטף ועקבי על ידי נציגי רשות הטבע והגנים, וטרינר מטעם העירייה ולעתים קרובות האקולוגית העירונית. משכך, אין ולא קיימת כל חשיפה או פגיעה שהיא בעובדי אגף התברואה העוסקים בפינוי הפסדים של חזירי הבר, מכיוון שדווקא בכל המקרים הללו קיים ליווי ופיקוח הדוק וצמוד של גורמי המקצוע הרלוונטיים".

את מכתבו סיים מריאש בבקשה להורות לעובדים לחזור לעבודה סדירה "ולמילוי המשימות והפעולות המהוות חלק בלתי נפרד מעבודת עובדי האגף במשך שנים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חייבים ראש עיר חזק ומתפקד - את הועד הלא מתפקד יש לפרק גם

    ניר מריאש לא מתפקד בדיוק כמו שלושת קודמיו – הסיבה היא שלמרות שלא שומעים פומבית את נחשון צוק הפעם
    (כדי לכאורה לא להפריע למריאש כמו שעשה לשלושת הקודמים) הרי שצוק הוא יד שמפעילה שתי בובות – קליש ומריאש
    ולכן ההתנגחות מול הועד שמבין את החולשה של הנהלת העיר ברורה וממשיכה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר