גילה לבני זמיר ותבור להט (צילומים: יעל גבריאלי, מאיה אפרים)
גילה לבני זמיר ותבור להט (צילומים: יעל גבריאלי, מאיה אפרים)

ראש העיר התעלמה, לבני זמיר פנתה ליועצת המשפטית

לאחר שמכתבה לעינת קליש רותם בדרישה להדיח את יו"ר סיעת מר"צ תבור להט ממועצת העיר ולמנות אותה במקומו זכה להתעלמות, גילה לבני זמיר פנתה ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין והתריעה כי אם דרישתה לא תיענה, היא תגיש עתירה מינהלית לבית המשפט"

פורסם בתאריך: 18.5.23 09:36

גילה לבני זמיר ממשיכה להיאבק על הדחתו של יו"ר סיעת מר"צ תבור להט ממועצת העיר ועל מינויה תחתיו. לאחר שמכתבה לראש העיר העיר עינת קליש רותם בדרישה להדיח את להט מהמועצה ולמנות אותה במקומו זכה להתעלמות, כעת פונה לבני זמיר ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין כדי שזו תתניע את המהלך.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", לבני זמיר, אשר ממוקמת אחרי להט ברשימת מר"צ למועצה, מכתב לקליש רותם באמצעות עו"ד יצחק וייס, ובו דרישה להדיח את להט. לטענתה, מבדיקה שהיא ביצעה עולה כי להט נעדר במשך שלושה חודשים מהמועצה ולא נכח בשלוש ישיבות מועצה מן המניין, וזאת בניגוד לפקודת העיריות. נוסף על כך דרשה לבני זמיר מקליש רותם לקבל לידיה את כל תפקידיו של להט בדירקטוריונים העירוניים.

 

 

כאמור, מכתבה של לבני זמיר נתקל בהתעלמות מצדה של ראש העיר, ולכן פנה עורך דינה לקליין. "מכתבי ללשכת ראש העיר בשם מרשתי, שהתקבל במסירה אישית בלשכת ראש העיר ב-23 באפריל טרם נענה. המתנו בסבלנות רבה, ואי ההיענות לפנייה אף מתפרשת כזלזול, הגם שהוראות החוק הן ברורות". וייס דורש לקבל תשובה מקליין בהקדם, ולא – לבני זמיר תעתור לבית המשפט: "אני מבקש לקבל תשובה תוך שבעה ימים בטרם נשקול פנייה לעתירה מינהלית. סבורני כי ההליך של ההדחה היה צריך להיות אף יזום על ידי העירייה עצמה ולא לחכות לפנייתנו בעניין".

לבני זמיר אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": בשידורים ממועצת העיר אני חוזה במשפטיזציה אינסופית ובנבירה לפרטי פרטים בפקודת העיריות. משום מה כל זה נעלם כשהנהלת העירייה צריכה למלא את חובתה ולהדיח חבר מועצה שאינו ממלא את תפקידו. הנזק בהיעדרותו של להט, אשר משמש מחזיק תיק הלהט"ב, משתקף בנתוני מדד הלהט"ב שמצביעים על צניחה מהמקום הרביעי למקום ה-12, באי השתתפות בהחלטות מהותיות לעיר ובהזנחת כל תחומי הפעילות המייצגים את תפישתה של מר"צ ואשר נחוצים לשימור צביונה החופשי של חיפה. התעלמותה של הנהלת העירייה היא חמורה ומעוררת את השאלה מדוע היועצת המשפטית אינה כופה את פקודת העיריות על ראש העיר בשם החוק".

את תגובתו של להט לא ניתן היה להשיג.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. גיי חיפאי

    האמת שבמקרה הזה גילה לבני זמיר צודקת. תבור להט לא תרם דבר לקהילה, לא ברןר למה לא התפטר.ך

  2. שרית

    מימלא עוד 5 חודשים בחירות. אבוד לך גילה, התעוררת מאוחר מדי.

  3. נציג הקהילה

    תבור להט, חבר מועצה הכי מיותר שהיה. לא הועיל בדבר.

  4. דותן

    לא פלא שחיפה צנחה במדד הגאווה. לא היה במועצה אף אחד שידאג לעינייני הקהילה.

  5. רון

    מצוין שמר"צ לא פעילה אבל ממתי החוק מעניין את קליש? למה שתנהג לפתע לפי הוראות החוק? – אין מה לצפות מראש העיר הזאתי חבל שמשרד הפנים לא מפקח על הנעשה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר