אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

פנייה למשרד הפנים: קליש רותם איימה על עובד עירייה בפיטורים בגלל ענייני בחירות

במכתב ששלח ועד העובדים למנהל הבחירות מטעם משרד הפנים נטען כי עינת קליש רותם איימה על עובד בפיטורים לאחר ששלטי תעמולת הבחירות שלה לא נתלו במועדם, וכי שני עובדים אף זומנו לבירור אצל מנכ"ל העירייה: "זו התנהלות פסולה ובלתי ראויה מצד ראש עיר מכהנת תוך הילוך אימים על עובדי העירייה"

פורסם בתאריך: 13.8.23 14:00

ארגון עובדי עיריית חיפה פנה במכתב למנהל הבחירות מטעם משרד הפנים חגי בטיטו, ובו נטען כי ראש העיר עינת קליש רותם מאיימת ומפעילה לחץ על עובדי עירייה על רקע התקרית שאירעה לפני כשבוע וחצי סביב תליית שלטי התעמולה שלה בלוחות המודעות העירוניים.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בשבוע שעבר חל עיכוב בתליית שלטי התעמולה של קליש רותם על לוחות המודעות העירוניים. במסדרונות העירייה התעוררה סערה, וקליש רותם פתחה בבירור שממנו עלה כי העובד שהיה אמון על תליית השלטים לא ידע כי הם הונחו במשרדו, ועוד באותו ערב נשלח הקבלן האחראי על תליית השלטים לתלות אותם.

במכתב שנשלח באמצעות עו"ד מרדכי לוין מגולל ארגון העובדים את שהתרחש בתקרית: "בהתאם לכללים, מועמד בבחירות לראשות עירייה רשאי לפרסם על לוחות המודעות של העירייה, תוך שהוא משלם אגרה כדין. ראש העיר עינת קליש רותם שילמה את האגרה לצורך פרסום שלטים על לוחות המודעות של העירייה, אך בשל הרצת מערכת ממוחשבת חדשה לקליטת הזמנות ותשלומי אגרת שילוט לא ראה העובד במערכת כי אכן שולמה האגרה. לאחר מכן, ראש העיר באמצעות שליחיה נכנסה למשרדי לוחות המודעות, כאשר לא היה אף עובד במשרדים, והניחה את השלטים ללא ידיעת עובדי המחלקה. יצוין כי עובדי מחלקת השילוט בעיריית חיפה אמונים על ביצוע התאמת המודעות ללוחות ועל תלייתן באמצעות קבלן חיצוני של העירייה. אך באותו היום שבו פנתה ראש העיר, שני העובדים נעדרו ממקום עבודתם – האחד בשל חופשה בחו"ל והשני בשל מחלה".

עוד נכתב כי "משראתה ראש העיר שהשלטים לא נתלו באופן מיידי, היא דרשה ממנהל האגף להעלות את העובד השוהה במחלה לשיחה טלפונית. כך, במהלך השיחה, איימה ראש העיר על העובד בפיטורים, תוך שהיא מכנה אותו בשמות גנאי כגון 'שקרן' והאשימה אותו כי הוא 'עושה לה בכוונה' ושהיא תראה לו מה זה' (כך ממש). בשל חששו של העובד למקום פרנסתו, הוא הגיע ממקום מגוריו בפקיעין לעירייה, וזאת כשהוא נמצא בחופשת מחלה, כדי לטפל בתליית השלטים של ראש העיר. יובהר כי עוד באותו היום נתלו השלטים, וזאת על אף שהיה זה יום חמישי – יום שבו הקבלן איננו מספק שירותים לעירייה, ודבר זה גרר בוודאי עלויות נוספות לעירייה".

 

 

במכתב טוען ארגון העובדים כי "נוסף על כך, העובד השני אשר שהה באותה התקופה בחו"ל, זומן עם שובו לשיחה אצל המנכ"ל. כאשר ועד העובדים ביקש להתלוות לשיחה נמסר לנציגת הוועד כי מדובר ב'שיחת עבודה' וכי ועד העובדים אינו רשאי להיות נוכח בשיחה. במסגרת שיחה זו, שנערכה לעובד לבדו, הוא נשאל לגבי מועמד נוסף למועצת העיר שתלה שלטים ללא תשלום אגרה כדין, זאת כאשר מנהל האגף נוכח בשיחה זו. ב-10 באוגוסט קיבלו שני העובדים זימון לבירור שיתקיים ב-15 באוגוסט אצל מנכ"ל העירייה ללא זימון ועד העובדים וללא קבלת מידע על טענותיה של העירייה לגבי תפקודם, אחרי שהובטח בשיחה הקודמת לעובד ששהה בחו"ל במקרה הראשון ושהגיע לשיחה עם המנכ"ל שאין טענות אישיות כלפיו".

בהמשך המכתב מאשים הארגון את קליש רותם בהפעלת איומים על העובדים: "תמוה בעיני ארגון העובדים מדוע נדרש עובד להתייצב לשיחה אצל המנכ"ל ב'נושא עבודה' ולא התקיימה שיחה פשוטה, אף באמצעות הטלפון, בינו לבין מנהלו הישיר. ברי לכל כי מטרת שיחה זו היא להלך אימים על עובדי המחלקה על מנת לגרום להם ליתן עדיפות לראש העיר במסגרת קמפיין הבחירות של המועמדים. יובהר כי עובדי העירייה אינם כלי שרת במשחק הפוליטי ואינם בבחינת פיונים על לוח השחמט הפוליטי. עובדי העירייה אינם מעורבים במערכת הבחירות ואינם פועלים לטובת מועמד כזה או אחר כלל, כי אם מבצעים את עבודתם ואת תפקידם באופן המקצועי ביותר. שני המקרים – הן החמור שבהם שבו ראש העיר מאיימת בפיטורים על עובד בשל אי תליית מודעות תעמולת בחירות שלה כמועמדת, לרבות כינוי משפיל לעובד שהוא תחת מרותה, והן זימון עובד ל'שיחת עבודה' בפני מנכ"ל בנושא שהיה אמור להתברר לכל היותר בינו לבין מנהלו הישיר – יש בהם כדי להעיד על התנהלות פסולה ובלתי ראויה מצד ראש העיר המכהנת, שהיא מועמדת כשאר המועמדים, תוך הילוך אימים על עובדי העירייה למען יסייעו בידיה".

במכתב מצוין כי "פנייתה של ראש העיר המכהנת באופן ישיר או עקיף לעובדי עירייה, תוך השמעת איומים והפחדה ביחס למקום עבודתם ותפקידם, אינה ראויה ויש בה משום ניצול סמכות ומרות כלפי עובדי העירייה, בייחוד אלו הנושאים בתפקידים זוטרים ושהם פגיעים וחוששים למקום עבודתם. על ראש העיר לערוך הפרדה מלאה בין השניים, קרי בין תפקידה כראש עיר לבין כל הנוגע לקמפיין הבחירות והתמודדותה לתפקיד ראש העיר, דבר שלא נעשה, תוך שראש העיר נוקטת עירוב בלתי ראוי של שתי 'ישויות' אלו – דבר שמעמיד את העובדים במצב בלתי נסבל ובלתי ראוי. יתרה מכך, 'גיוס' העובדים בדרך של הילוך אימים והפחדה לטובת קמפיין הבחירות של ראש העיר המכהנת יוצר גם אפליה ביחס לשאר המועמדים שאינם בעלי יכולת הטלת מורא, כפי שראש העיר המכהנת פועלת".

בסיום המכתב פונה הארגון למנהל הבחירות מטעם משרד הפנים בדרישה "לפעול להנחיית ראש העיר לחדול לחלוטין מלפנות לעובדי העירייה, בין בעצמה ובין מי מהנהלת העיר מטעמה, ביחס לכל נושא הנוגע להתמודדותה בבחירות לראשות העיר חיפה או ביחס למועמדים אחרים, לרבות השמעת איומים".

מעיריית חיפה וממטה הבחירות של קליש רותם לא נמסרה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. עובד עיריה שבא לו להקיא מכל הנוכלות של הוועד

    דיי להשמיץ אותה היא ראש עיר מקסים שעושה את העבודה ומנקה את כל הלכלוך אחריכם אתה מיסטר אמנון עידו הנוכל שדואג לעצמו לכפל שדרוגים הוא וכל הפושטקים שלו מסביב ואתה בע"ה השם בדרך החוצה אתה ואחיך הנוכל

  2. פינקלמן

    לא מבינה איך קליש לא מבינה שהיא גמרה כבר מזמן . יונה יהב לא יכול להיות הפתרון כי הוא חלק מהבעיה. אי אפשר לכהן יותר משתי קדנציות . יש לתת צ׳אנס לאחרים , חדשים.

  3. חייבים ועדה קרואה, שום ראש עיר חלשלוש וכושל לא יעזרו פה

    אין מנהל באגף השילוט והקודם גרם נזק של עשרות מליוני שקלים מאובדן פרסום על גשרים ותחנות אוטובוס
    תשימו לב במאות תחנות לא התחלפו כבר חודשים השלטים

  4. פיטר פן גוטמן

    קלישאה אשפת ראשת עיר אין עיר ואין משרד ממשלתי שלא נקבס ממך

  5. יעל

    ראש עיר לא ראויה ללא כישורים וללא יכולות. יונה יהב לעומתה זהב. אדם משכמו ומעלה בעל כישורים מעולים ויכולות מדהימות עם קבלות. קשוב לתושבים ויחסי אנוש מעולים עם כל הגורמים. יוחזר לתפקידו לאלתר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר