יונה יהב, יוסי הניג, מיכי אלפר ואברימי שטרן (צילומים: אלעד מלכה, בועז כהן)
יונה יהב, יוסי הניג, מיכי אלפר ואברימי שטרן (צילומים: אלעד מלכה, בועז כהן)

"יהב מחפש ליצור כאוס וקרע בעיר"

בצאת יום הכיפורים, לאחר סערת התפילה בהפרדה שתוכננה להתקיים בצומת חורב, כתב יונה יהב: "הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי היא רעה והיא לא תהיה במשמרת שלי". ברשימות הדתיות והחרדיות זועמים. האם זה מה שיכריע את הבחירות?

פורסם בתאריך: 26.9.23 07:45

סערה במערכת הפוליטית לנוכח עמדתו של המועמד לראשות העיר יונה יהב באשר לתפילה בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי. ביום ראשון נודע כי בצומת חורב הוצב אוהל תפילה שבו אמורה היתה להתקיים תפילה בהפרדה במהלך יום כיפור, ובתגובה תלו אנשי המחאה נגד המהפכה המשפטית על האוהל שלטים שעליהם נכתב "אין הפרדה מגדרית במרחב הציבורי". במקביל, בכיכר דיזינגוף בתל אביב התעמתו מפגינים עם מתפללים.

בצאת החג הוציא מטהו של יהב הודעה שבה הוא התייחס למקרה. "הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי היא רעה והיא לא תהיה במשמרת שלי", נכתב בהודעה, "במשמרת שלי חיפה תהיה סמל, אות ומופת לכבוד הדדי, בסימן 'ואהבת לרעך גם אם לא כמוך'. היהדות צריכה להיות מכילה ומקרבת, דרך ארץ של רגישות וכבוד הדדי. גישה אשר מפלה באמצע רחוב בין נשים לגברים – שלא היתה בעבר בחיפה – מרחיקה את מרבית עם ישראל מיהדותו. זה חבל כי פנים רבות וטובות ליהדות. כעת נדרש ממני לאסוף ולהביא את כל יכולתי כדי להשיב לחיפה את אופיה הנוח והטוב. אעשה זאת מכל הלב כפי שראוי לחיפה שלנו. כאשר אשוב לתפקיד ראש העיר בקרוב אגיע בעצמי למקומות שבהם יתקיים ניסיון להדיר נשים מהמרחב הציבורי ולהפריע את מנוחת הימים הקדושים. באחריות, בנחישות וברגישות נבהיר שבחיפה יישמרו חיים של שלום וכבוד הדדי. זאת דרכי".

תגובתו של יהב עוררה זעם במפלגות החרדיות והדתיות, ומשמעותי מכך – היא עשויה לגרום להן לא לתמוך בו בבחירות. לכך יש לצרף אמירה אחרת של יהב, שבחודש יוני, עם הכרזתו על התמודדותו על ראשות העיר, התראיין יהב לערוץ 12 ואמר: "בוודאי שהרכבלית תעבוד בשבת".

 

 

אבריימי שטרן, יו"ר רשימת אגודת ישראל שבבחירות בשנת 2018 תמכה ביהב, מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "יהב מזכיר לנו שהוא לא השתנה. הוא מחפש ליצור כאוס וקרע בעיר ולקבל קולות על הגב של הציבור המסורתי, הדתי והחרדי בעיר. זה לא יעבוד לו, הציבור בחיפה מאס בדברים מהסוג הזה ומחפש אחדות ואהבת ישראל".

יו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר: "חיפה ידעה ויודעת לכבד, לקיים ולאפשר חיים משותפים לכלל המגזרים, מתוך כבוד והרמוניה ייחודית. כל גישה אחרת אינה רלוונטית לעיר ולתושביה".

ברשימת הציונות הדתית קיבלו בתדהמה את ההודעה. יו"ר הרשימה יוסי הניג: "הצטערתי לקרוא את הדברים. כאדם שחפץ לעמוד בראשות עירנו האהובה חיפה, המכילה בתוכה אוכלוסיות רבות ומגוונות, עליך לקבל את אמונתם ואת דרכם של יהודים הנוהגים כמו במרבית הקהילות ובתי הכנסת בתפילות עם מחיצה. כחבר מועצה אפעל לאפשר ביטוי בנושאי דת במרחב הציבורי לכל המעוניין בלי לפגוע ברגשות האחר. את העימותים שהתרחשו בתל אביב ואת אלו שניסו לפגוע בתפילה יש לגנות ולא לחזק, בטח בצאתו של היום הקדוש – יום הכיפורים".

את תגובתו של יו"ר ש"ס הרב אורי אוזן לא ניתן היה להשיג.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. יש לך את הקול שלי ושל אשתי

    אם תעזור לנו ברמת אשכול, שם מתוכנן מקווה, ישיבה וכל טוב לשכונה חילונית. בונים לנו מתחת לאף עם סיפורים ושקרים ולנו אין מה לעשות. רק רצינו להמשיך לחיות בשקט את חיינו, אבל לא מאפשרים לנו

  2. רוחמה

    יהב הוא צבוע. בבחירות הקודמות הוא חיזר אחרי החרדים והבטיח להם כל מה שירצו. כעת, כשהבין שהחרדים לא ילכו איתו, הוא פתאום אביר החילוניות. איש צבוע שיגיד הכל ויעשה הכל לטובת הכסא והמשכורת השמנה. הוא מעביר בי גועל.

  3. הדתה לא בחיפה!

    מי שיוצרים כאוס וקרע בעיר ובמדינה, הם בין היתר, המנהיגים והעסקנים החרדים. תפילה בהפרדה? בבתי הכנסת, לא במרחב הציבורי, ובטח שלא בלב שכונות שצביונן חילוני. ראוי שמנהיגי הרשימות הדתיות והחרדיות יעשו חשבון נפש (צום יום כיפור לבדו לא מכפר על דבר!), ובמקום לזעום שירגיעו את השיח, שימתנו את דבריהם, שיחיו את חייהם בתוך קהילותיהם ולא יכפו על כלל הציבור את אורחותיהם. ולשלוחי הרבנים והעסקנים מבני ברק שבשנים האחרונות קיבלו דריסת רגל, גסה מדי, בחיפה – אתם אלה שיוצרים כאוס וקרע בעיר ופוגעים במרקם החברתי המגוון אך שברירי שבעיר. הציבור החילוני, ליברלי ודמוקרטי, שהוא רוב הציבור בחיפה, מאס במתק השפתיים החלול, המזוייף, לעיתים רעיל, שאתם מפיצים. מי שכופה את אורחותיו על אחרים, מי שמדיר אחרים (כי הם למשל נשים, או כי הם למשל חילונים או לא יהודים), לא אחדות ואהבת ישראל מבקש. כיבוד וקיום של חיים משותפים לכלל המגזרים, מתוך הרמוניה וכבוד הדדיים, לא יכול להתקיים כשרק צד אחד נדרש להתחשב ולכבד, בעוד שהצד השני, באופן עקבי, דורס ורומס וכופה ומבטל את האחר. זמנה של חוסר הסימטריה הזו עבר. כבוד? משני הצדדים. תפילה עם מחיצה? בבתי התפילה, לא במרחב הציבורי. נראה שמישהו כאן קצת התבלבל. הגינוי צריך להיות לא לאלה שמוחים, אלא לאלה שבאים ומנסים לכפות עליהם מינהגים מנוכרים וזרים. מי שפגעו בתפילה הם אלה שביודעין ומתוך כוונה באו ליצור פרובוקציה, ואין אלא להצטער על כך שההנהגה החרדית, דתית, מסורתית, לא פעלה על מנת לעצור אותם מבעוד מועד. הגיע הזמן שההנהגה הזאת תעשה חשבון נפש מעמיק, ולא רק ביום כיפור. את הפרובוקטורים ושולחיהם יש לגנות, על חילול קדושת היום ופגיעה מתמשכת באותו חלק בציבור, שמאז קום המדינה, נושא בנטל היצירה, העבודה וההגנה על בטחון המדינה, הדתה במרחב הציבורי לא בחיפה.

  4. בני

    החיפאים שכחו למה הם סילקו את יהב. אפילו עבור מישהי שלא הכירו ולא הוכיחה את עצמה. חושבים שהוא ישתנה?? בנושא ההפרדה לעומת זאת הוא צודק לגמרי למרות התגובות הגזעניות פה

  5. יהב לא יבחר כי זה אסון בלהות

    יונה יהב רק בעד יונה יהב
    ישחד חמולות ערבים וחרדים ורוסים.. העיקר לתת לחבריו המזהמים יכולת לבלום בעזרתו את פינוי המפעלים במפרץ בתמא 75.
    איך אמר לי עובד בבתי הזיקוק: כולנו יונה יהב כי אמרו לנו שאיתו לא מזיזים את בתי הזיקוק.
    הבנתם?!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהב יהיה אסון לחיפה.
    צריך מישהו צעיר עם רעיונות חדשים.
    יהב השכיב הרבה מיליונים בפארק נחל הגיבורים וברכבל לאוניברסיטה שיותר ריק ממלא. לעומת זה הכבישים בחיפה שייכים לעולם הקביעי, השירותים העירוניים אפס, חזירים ותנים עושים צחוק מכולם. יהב נותן בבוחות בחירות שלא יקוימו מעגאולם. למה העפנו אותו לפני 5 שנים? הוא לא השתנה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר