ניר אורבך ואבי קפלן. מה אומרת החוקה? (צילום: תומר אפלבאום)
ניר אורבך ואבי קפלן. מה אומרת החוקה? (צילום: תומר אפלבאום)

בוטלו בחירות שיזם יו"ר סניף הבית היהודי

אבי קפלן, היו"ר המכהן של הסניף, יזם בחירות שנועדו למנות יו"ר סניף חדש ולבחור את הרשימה למועצת העיר. מנכ"ל המפלגה ניר אורבך הודיע כי הבחירות אינן על פי החוקה וכי הן לא יתקיימו

פורסם בתאריך: 6.3.18 11:58

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך ביטל את הבחירות לראשות הסניף החיפאי של המפלגה, שעליהן הכריז היו"ר המכהן אבי קפלן. אתמול (שני) שלח קפלן הודעה לחברי הסניף הודעה על קיום הבחירות ביום חמישי, אך הבוקר שיגר אורבך מכתב משלו שבו נכתב: "הריני להודיעכם כי ההזמנה נעשתה שלא כדין ושלא בהתאם לחוקת המפלגה, ולכן הישיבה לא תתקיים במועד שצוין".

נוסף על כך קובע אורבך כי מכיוון שקפלן הציג את מועמדותו לתפקיד יו"ר הסניף "הוא לא ינהל את הבחירות ולא יקבע את דרך רישום המועמדים אלא הנהלת המפלגה באמצעות נציג מטעמה".

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והצפון" לפני שבוע, קפלן שלח הודעה לחברי הסניף שבה הוא הודה להם על בחירתם בו ליו"ר הסניף למרות שכלל לא התקיימו בחירות. החברים פנו לאורבך, וזה הגיע במיוחד לחיפה כדי לפתור את הסוגיה.

קפלן הודיע כי בישיבה שהוא ביקש לכנס ייבחר לא רק יו"ר הסניף אלא גם "נציג הבית היהודי בחיפה למועצת העיר וחברי מזכירות הסניף מבין חברי מועצת הסניף".

 

 

על הודעתו של אורבך על ביטול הבחירות אמר קפלן: "לא קיבלתי את הודעתו של אורבך ויש עוד חברים בסניף שלא קיבלו אותה. אולי חבר המועצה שי בלומנטל ועו"ד פז גליקמן קיבלו".

אורבך כתב שההזמנה לבחירות לא נעשתה לפי חוקת המפלגה.

"זה לא נכון. על פי החוקה הבחירות צריכות להתקיים 45 יום מהמועד שבו הכריזה המפלגה על קיומן של בחירות למועצות הסניפים. ביום חמישי נגמרת התקופה הזו. כבר ב-6 בפברואר פניתי לאורבך בבקשה לקיים את ישיבת הבחירות, אך הוא לא נענה לה. הכל נעשה ביחד איתו, אין כאן שום מחטפים. פתחתי את הרשימה וכולם יכולים להירשם, כולל בלומנטל".

לדבריו של אורבך, לא תוכל לנהל את הבחירות כי אתה מציג את מועמדתך שוב לראשות הסניף.

"גם זה לא נכון לפי החוקה. החוקה אומרת שהיו"ר המכהן ינהל את ישיבת הבחירות הראשונה אלא אם נבצר ממנו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר