יואב רמתי ודוד עציוני. היו"ר מביע תמיכה אך מה יקרה בקלפיות? (צילום: מיכה בריקמן)
יואב רמתי ודוד עציוני. היו"ר מביע תמיכה אך מה יקרה בקלפיות? (צילום: מיכה בריקמן)

רמתי תומך בעציוני, בבית היהודי טוענים למחטף

ברשימת הבית היהודי טוענים שתמיכתו של יו"ר הרשימה יואב רמתי בדוד עציוני היא מחטף ושוקלים את המשך דרכם. יו"ר הסניף אבי קפלן: "רמתי לא מבין שהציבור שלנו תומך ביונה יהב. זה ללכת נגד צו הבוחר"

פורסם בתאריך: 14.10.18 11:16

בשעה זו נפתחת מסיבת העיתונאים של דוד עציוני שבה מכריז המתמודד על ראשות העיר על תמיכתה של הבית היהודי בראשות יואב רמתי בו. אלא שבבית היהודי טוענים כי איש לא ידע מהמהלך שנרקם, אשר עליו סוכם לדבריהם ללא התייעצות עמם. הרוחות בשורות הרשימה סוערות, ובשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אומר יו"ר הסניף אבי קפלן: "זהו מחטף שהתבצע שלא ביושר. במצב שבו רמתי מחליט לבד על צעדים משמעותיים אין לי אלא להתנתק ממנו באופן מיידי".

קפלן, מחטף?

"אפשר היה להרים טלפון ולשוחח לפני שמחליטים על מהלך כזה. המהלך הזה לא מקובל עלי כלל וכלל. אני מרגיש שנעשה כאן מחטף, ומי יודע לאן נגיע במחטפים בעתיד. רמתי לא חוזר אלי גם היום, לאחר שהתברר שהוא הולך לתמוך בעציוני. צריך לשמוע את הציבור ולהקשיב לו. רמתי כבר נבחר לראשות הרשימה, אבל הבחירות שבפתח מיועדות לכל הציבור שתומך בבית היהודי. אם לא נבין זאת – ניפול. רמתי לא מבין שהציבור שלנו תומך ביהב, בעיקר אחרי כל השנים שהוא פעל למעננו. בטח זכור לך כנס התמיכה שראשי הציונות הדתית עשו לו לאחרונה. זה ללכת נגד צו הבוחר".

גם פז גליקמן, שמוצב במקום השלישי ברשימת הבית היהודי, שוקל את המשך דרכו ברשימה. מקורביו טוענים כי הוא התנגד למהלך וכי למרות התנגדותו החליט רמתי לדבוק בו. גם בסביבתו של גליקמן טוענים כי קהל הבוחרים בשטח יתקשה לקבל מהלך כזה מכיוון שרובו תומך ביהב, אשר מחזיק בגרעין קשה של בוחרים בקרית שמואל ובנוה שאנן. גליקמן עצמו סירב להגיב לדברים.

ממטה הבחירות של רמתי נמסר: "לא היה שום מחטף. היתה ישיבה של חמשת החברים המוצבים בחמשת המקומות הראשונים ברשימה, והם שמעו סקירה מקיפה על המשא ומתן עם כל המועמדים ועל ההסכם המתגבש עם עציוני, והחליטו לתמוך בו. הכנס שבו השתתפו קפלן וחבריו היה כנס של אנשים בודדים שהביעו את תמיכתם ביהב שלא על דעת מועצת הסניף והרשימה, ולכן כל אחד יכול לעשות כרצונו. אנו מצפים מקפלן, שהוא יו"ר הסניף החיפאי של המפלגה, שיקבל החלטות דמוקרטיות ולא יפעל על דעת עצמו כאילו הוא השליט היחיד בבית היהודי. יש החלטות שמתקבלות בצורה מסודרת ודמוקרטית, ועליו לקבל אותן גם אם הן אינן לרוחו. אם הוא לא מסכים איתן יש דרכים לפעול, אך לא בשם רשימת הבית היהודי".

 

 

באשר לתמיכה בעציוני אמר רמתי: "לאחר משא ומתן קדחתני מול כל המועמדים הרלוונטיים, שבו דרשנו הסכם רחב שמבטיח ככל הניתן גיבוש של חזית אידיאולוגית, יצירת גוש מאוחד לטובת משא ומתן קואליציוני עתידי לאחר הבחירות שבו תהיה רשימתנו שותפה מלאה, שילוב של מפלגות לאומיות נוספות ובחינת הסיכוי למועמד להיות ראש העיר הטוב ביותר לחיפה בכלל ולציבור הדתי לאומי בפרט, מצאנו כי עציוני הוא המועמד הראוי ביותר להוביל את חיפה ובעל היתרונות הגדולים ביותר לממש זאת".

בהקדמה להסכם בין הבית היהודי לעציוני נכתב כי בין הרשימות "קיים קשר טבעי הנובע מקרבה רעיונית וערכית בנושאים המוניציפליים ומהלימה של סדר היום הציבורי שקבעו הרשימות ברמה המוניציפלית". לדבריו של רמתי, המצע של הבית היהודי בחיפה מקבל ביטוי הולם בהסכם ו"למעשה רוב הנקודות במצע מעוגנות בהסכם זה".

לטענת הבית היהודי, בין הצדדים סוכם שיו"ר ועדת החינוך יהיה נציג של הרשימה, ותוקם תת ועדה בראשותו לטיפול בחינוך הממלכתי דתי שסובל, כך נטען, מהיעדר תקציבים וממבנים ישנים ומוזנחים. כמו כן הוסכם לפעול במשותף במועצת העיר "לשם הרחבת מערך הצהרונים והקייטנות המסובסדים בגני העירייה, תוך בחינה חוזרת של העלויות המושתות על הציבור מתוך שאיפה להפחתה משמעותית של הנטל".

בתחום שירותי הדת תקבל סיעת הבית היהודי לידיה את קביעת הנציגים במועצה הדתית ואת בחירת רבנים ראשיים, והיא תדאג להגדלת תקציבים לשיפור המקוואות ובתי כנסת ולאחזקתם.

בתחום המשילות הוסכם כי "יחוקק חוק עזר עירוני כהרחבה לחוק הדגל המחייב הצבת דגלי מדינת ישראל במוסדות העירוניים המתוקצבים, בצירים ראשיים ובלשכות של ראשי מנהלים ואגפים", וכי "יוקם פרויקט עירוני ליצירת שיח בין גורמי מפתח ומנהיגים בתחום החינוך בעיר סביב נושא הזהות היהודית בחיפה, וליצירת חזון לעיר שיתבסס על המבנה הדמוגרפי שלה אשר יאפשר עתיד ושגשוג תרבותיים וחברתיים ללא טשטוש של זהויות לאומיות".

נקודות נוספות בהסכם הן התנגדות לקו המטרונית בנוה שאנן והרכבל לאוניברסיטת חיפה ולטכניון, יצירת פרויקטים ליזמות טכנולוגית בהיקפים משמעותיים לעידוד תעסוקה לזוגות אקדמאיים צעירים בעיר, ופעולות לעידוד יישוב של זוגות צעירים בשכונות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה רק קאליש? מה עם השובר? הם ממש אוהבים ערבים! מעניין מי הזמין את גופשטיין ולהבה? מי למשל קרא ליהודים להחרים את העסקים של הערבים בוואדי? ואחרי כל זה…לבקש מהקאליש לקבל את הקולות של הערבים…אין חוצפה גדולה מזו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רמתי התגלה כהרגלו כמי שהיושר אינו הצד החזק שלו…מוביל את הבית היהודי להתרסקות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר