ג'אקי ואקים. "אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה מלא" (צילום: אדיר נמרוד כץ)
ג'אקי ואקים. "אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה מלא" (צילום: אדיר נמרוד כץ)

גזבר העירייה: "אני נשאר בתפקידי"

עינת קליש רותם נפגשה עם גזבר עיריית חיפה ג'אקי ואקים, עם מהנדס העיר אריאל וטרמן ועם היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין שעבדו צמוד לראש העיר היוצא יונה יהב. על מנת לפטרם תידרש קליש רותם להסכמתם של שני שלישים מחברי מועצת העיר

פורסם בתאריך: 16.11.18 19:11

ראש העיר הנבחרת עינת קליש נפגשה עם דמויות המפתח בעיריית חיפה כדי להכיר טוב יותר את הפקידות הגבוהה ולהחליט את מי ברצונה להשאיר בתפקידו ואת מי להחליף באחרים. החילופים בראשות העיר עוררו חשש בקרב בעלי התפקידים הגבוהים בעירייה מפני שינויים פרסונליים שקליש רותם תבקש לעשות ומפני עתיד לא ברור באשר לתוכניותיה לגבי חיפה בכלל ולגביהם בפרט.

קליש רותם רשאית להחליף שלוש משרות אמון – מנכ"ל העירייה שבה משמש גדי מרגלית, עוזר ראש העיר שאותה ממלא עמרי שיפרוני וראש לשכה שבה משמשת טלי כרמון. ראש העיר הנבחרת מגיעה עם צוות של אנשי אמון שליוו אותה לאורך הקמפיין ותרצה לשלבם בלשכתה.

עם מרגלית קליש רותם עדיין לא נפגשה, אבל סבב הפגישות שלה כלל את מזכירת העיר ברכה סלע, את גזבר העירייה ג'אקי ואקים, את מהנדס העיר אריאל וטרמן ואת היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין שעבדו צמוד לראש העיר היוצא יונה יהב. גורמים בעירייה טוענים כי הפגישה עם ואקים התמקדה בתקציב העירייה וכי הפגישות עם וטרמן ועם קליין עסקו בהתנגדות שהגישה קליש רותם לתוכנית נמל המפרץ.

 

 

אם קליש רותם תבקש לוותר על שירותיהם של השלושה היא תעמוד בפני אתגר לא פשוט. תהליך של פיטורים בדרגים הגבוהים מוגדר בסעיף 171 בפקודת העיריות תחת הכותרת "פיטורי עובדים בכירים". לפי הנכתב בפקודה, כדי להזיז בכיר בעירייה מתפקידו מחויב ראש העיר לתת סיבה משמעותית להחלטתו ולהשיג תמיכה של שני שלישים מחברי המועצה למהלך. סעיף 171 (ב2) בפקודת העיריות קובע: "לא יפוטר היועץ המשפטי לעירייה או מהנדס העירייה שהוא עובד העירייה או הגזבר אלא לפי המלצת ראש העיר ובאישור המועצה ברוב של שני שלישים מחבריה, לאחר שניתנה הודעה כדין לכל חברי המועצה שדבר הפיטורים יידון באותה ישיבה".

עוד נקבע כי "לא תתקבל במועצה החלטה לפיטוריו של מבקר העירייה, מהנדס העירייה, הגזבר או היועץ המשפטי לעירייה אלא לאחר שניתנה להם זכות לשאת לפני המועצה את דברם בעניין הפיטורים". אם פיטוריו של בכיר אושרו במועצה והוא טוען כי הפיטורים נבעו משיקולים לא ענייניים הוא רשאי לפנות לשר הפנים בבקשה שזה ימנה ועדה שבה יישבו נציגי משרד הפנים ומשרד האוצר ושבכוחה אשר את ההחלטה או לבטלה.

ואקים, איך אתה מסכם את הפגישה עם קליש רותם?

"היתה פגישה מצוינת. אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה מלא".

זה אומר שאתה נשאר בתפקידך?

"אני נשאר בתפקידי. כן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. קליש חייבת שינוי בכל הצמרת

    יהב קבר אותנו עם האנשים האלה.
    הם שקרו על הגרעון ועשו מניפולציות ועוד גרעונות
    אם קליש תמשיך איתם הם יכשילו גם אותה
    וטרמן אסון טוטאלי תכנון כושל בכל פינה בחיפה
    ואקים חייב להתחלף הבנאדם רורן את קופת העיר ופוכע בה עם ארנונה מטורפת שהבריחה אלפי עסקים.

  2. סמיר

    גזבר !!!
    צריך להחליפו מיידית , זה הוא איש עסקים שדואג לאינטרסים של עצמו , חבל שהוא ימשיך בתפקידו , ענת צריכה לעשות ניקיון יסודי ואסור להשאיר מושחתים בתפקידים כאלה , גם מהנדס העיר כמובן צריך ללכת הביתה , העיר הזו דורכת במקום כבר יותר מעשור וצריך לשלוח את כל בעלי התפקידים הבכירים הביתה שהיו שותפים לכשלון בכל התחומים .

  3. חיפאי

    נפטרנו מחדווה אלמוג, אוי ואבוי לעינת אם לא נפטרת ממך, מקווים גם להיפטר מגברת פז, ניקוי אורוות טוטאלי בעירייה המושחתת בארץ .

  4. גלית, כרמל

    חייבים לנקות את העירייה מהריקבון והשחיתות שאפיינו את יהב וחבורתו. חייבים לפטר את האנשים האלה שהיו יד ימינו ואנשי סודו של יהב.

  5. קליש להתעשת

    האיש שהבריח אלפי עסקים ומשפחות עקב נטל הארנונה לממן חגיגות ג'ובים.. מכרזים תפורים והעסקת חמולות.
    במקום לנקות נראה שקליש מנסה כמו יהב לטאטא מתחת לשטיח ובינואר נקבל עוד 2 אחוז העלאת הארנונה לממן את ג'קי והחמולות

  6. גו'רג וואקים

    משהו פעם בדק את היקף העסקים וההכנסה שיש לגזבר הזה הוא שכיר של העיריה מעל 20 שנה איך היתכן שהוא מכניס לעצמו מהשרעות מאות אלפי שקלים כל חודש לכיס ואף אחד לא שואל איך למה ? הוא שכיר מאוד ומוזר להכניס את מבקר העיריה מיד לעניינים שיחקור ועם הוא כם מושחת אז להחליף גם אותו.

  7. ספק מדוכא

    שהביקורת תבדוק כיצד תחת גאקי זוכים אותם קבלנים שוב ושוב במכרזים.

  8. חיפאי משלם ארנונה

    אם היא לא מחליפה אותם היא חוטאת להבטחות שלה. היא חייבת להסיר מהעירייה כל מי שמזוהה עם יהב. הציבור מאס במנגנון המושחת שלא סופר אותו ממטר.

  9. חיים

    קליש חייבת להקים צוות משפטי שיראה איך להעיף את כל החלאות שם , ולא ,נחליף אותה בפעם הבאה.

  10. אייל

    בתור אחד שהצביע לקליש ואף שכנעתי רבים להצביע לה אם היא לא תחליף את הגזבר שעשה איפה ואיפה בתשלומי ארנונה (היקרה בארץ ) בכך שנתן הוראה לכל מי שקונה דירה להשוות את גודל הדירה נרשום בעיריה לרשום בטאבו כך שאני משלם 2000 שח יותר בשנה משכניי לאותו גודל דירה

  11. מצנע

    אבוי אם הגזבר ישאר הרס את העיר עם הארנונה הגבוהה. שלא נדבר שמילא את העירייה בערבים

  12. בלומברג

    קליש הבטחת לנו להלחיף את העידן הישן בעידן חדש…אסור לך להשאיר את העידן הישן!!!!!! תעשי כמו שטראמפ עשה העיף את כל החארות בבית הלבן וביטל את כל מה שעשה חוסיין אובמה!!! תוכיחו לנו שאת בתור אישה יכולה גם לעשות כך ולמחוק את מורשת יהב וחמולתו הנבזים!!!! ולא??? יש עוד פעם בחירות עליך לזכור זאת!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר