בני גנץ. במקום הראשון בבית הספר הריאלי (צילום: רמי שלוש)
בני גנץ. במקום הראשון בבית הספר הריאלי (צילום: רמי שלוש)

גנץ ניצח בבחירות בריאלי. רק שליש מהתלמידים הצביעו

35.8 אחוז מהקולות של תלמידי התיכון של בית הספר הריאלי הלכו למפלגת כחול לבן. הליכוד במקום השני עם 19.6 אחוז מהקולות וזהות בשלישי עם 12.4 אחוז. 475 תלמידים - כשליש בלבד מבין כ-1,400 תלמידי התיכון - השתתפו בהצבעה, שנערכה באמצעות הטלפונים הניידים שלהם

פורסם בתאריך: 18.3.19 18:16

מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד קיבלה את רוב קולותיהם של תלמידי התיכון בבית הספר הריאלי – 35.8 אחוז. הבחירות התקיימו היום (שני), ו-475 תלמידים – כשליש בלבד מבין כ-1,400 תלמידי התיכון – השתתפו בהצבעה, שנערכה באמצעות הטלפונים הניידים שלהם.

אל המקום השני הגיעה מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 19.6 אחוז מהקולות, ובמקום השלישי מפלגת זהות בראשות משה פייגלין עם 12.4 אחוז מהקולות. אחריהן בסדר יורד: העבודה בראשות אבי גבאי ומרץ בראשות תמר זנדברג עם 6.7 אחוזים מהקולות כל אחת, והימין החדש עם 4.2 אחוזים.

13 מפלגות לא עברו את אחוז החסימה – הפיראטים (2.5 אחוזים), ישראל ביתנו והאזרחים הוותיקים (1.9 אחוז כל אחת), איחוד מפלגות הימין (1.7 אחוז), אחריות למייסדים (1.5 אחוז), כולנו בראשות שר האוצר החיפאי משה כחלון (1.3 אחוז), גשר (0.8 אחוז), רע"מ-בל"ד וצדק חברתי (0.6 אחוז כל אחת), נ נח הרשימה הממלכתית, בט"ח ביטחון חברתי והרשימה הערבית בראשות מוחמד כנעאן (0.4 אחוז כל אחת). את הרשימה סוגרות המפלגות ש"ס וחד"ש-תע"ל (0.2 אחוז).

יצוין שכחלק מההכנות לקראת הבחירות שייערכו ב-9 באפריל נפגשו התלמידים בין השאר עם פייגלין, עם גבאי ועם משה בוגי יעלון מכחול לבן.

 

 

מנהל סניף בית בירם של הריאלי מנדי רבינוביץ': "העובדה שההצבעה נעשתה באמצעות טלפונים ניידים השפיעה על שיעור ההצבעה. לא כולם היו בעניין וטרחו להצביע. הקצינו להצבעה רק חצי שעה, וגם זה השפיע. כנראה חלק מהתלמידים שרצה להצביע לא הספיק".

בית הספר ודאי רצה להקנות לתלמידים את עניין החשיבות של ההצבעה בבחירות. אם כך, למה לא הקציתם זמן ארוך יותר?

"לא רצינו שזה יגלוש לפסים לא טובים ושתלמיד יעביר את הטלפון הנייד שלו לתלמיד אחר שיצביע, וכך ההליך לא יהיה תקין. אנחנו מחשיבים את הליך ההשתתפות בבחירות כערך, ולכן שלא כמו בבתי ספר אחרים לא קיימנו פאנל קצר לפני ההצבעה, שבו ניתנות לכל מועמד רק דקות ספורות לדבר על משנתו. אצלנו במהלך החודש הגיע לבית הספר בכל פעם מועמד אחר, דיבר על המצע של מפלגתו ונשאל שאלות. הקצינו שעה לכל מפגש כזה, כך שהתלמידים נחשפו ממש למצעים. חלק מחזון בית הספר הוא מעורבות חברתית, ולי היה חשוב שהם יהיו מעורבים. ואכן, כולם שמעו את המועמדים וגיבשו עמדות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ביי

    עוד מפלגת שמאל בלי אף נציג מחיפה..
    שמקווה לקבל פה מנדטים
    תנפנפו אותם. שגנץ יחזור להסתובב בין ערי גוש דן.
    פעם אחרונה שהיה בחיפה? 2009?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר