גרפיטי על שלט הנצחה לאמיל חביבי בקריאה להחרים את הבחירות לכנסת. רג'א זעאתרה: "זו לא מחאה פוליטית, זה ונדליזם"
גרפיטי על שלט הנצחה לאמיל חביבי בקריאה להחרים את הבחירות לכנסת. רג'א זעאתרה: "זו לא מחאה פוליטית, זה ונדליזם"

מי ריסס גרפיטי הקורא לציבור הערבי להחרים את הבחירות?

כתובות גרפיטי שרוססו ברחובות ואדי ניסנאס וקוראות לתושביה הערבים של חיפה להחרים את הבחירות לכנסת. הכתובות רוססו בין השאר על שלט שמנציח את המשורר אמיל חביבי ועל תמונתו של המשורר חנא בן חנא. כמו כן נתלו שלטים, בין השאר על קירות משרדי בל"ד, שבהם נכתב: "נפיל את משטר הגירוש"

פורסם בתאריך: 31.3.19 17:31

כתובות גרפיטי בערבית שרוססו ברחבי ואדי ניסנס קוראות לציבור הערבי בחיפה להחרים את הבחירות לכנסת שייערכו ביום שלישי הבא. הכתובות רוססו על קירות ברחובות הוואדי, ובין השאר על שלט שמנציח את המשורר אמיל חביבי ובו קטע מיצירתו "האופסימיסט" ועל תמונתו של המשורר חנא בן חנא שנמנה עם היוצרים שמופיעים ב"דרך השירים" בוואדי. נוסף על הגרפיטי נתלו שלטים, בין השאר על קירות משרדי סיעת בל"ד בעיר, שבהם נכתב בערבית "עזבו את הילדות שלנו", "להפיל את משטר המלחמה", "אתם הורסים ואנחנו כאן נשארים", "הנכבה נמשכת", "נפיל את ההתנחלות הגזענית" ו"נפיל את משטר הגירוש".

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה זועם על מרססי הכתובות. "זו לא מחאה פוליטית, זה ונדליזם. אלו שחשדו בהם אומרים שלא הם אלה שריססו. יש קמפיין להחרים את הבחירות וזה לגיטימי, אף אחד לא חייב להצביע, אבל לא לגיטימי לחבל ביצירות אמנות ותרבות שאין להן קשר לבחירות או למפלגות. אם יש לוחות עם שיר אבו חנא או טקסט של חביבי, מה זה קשור לבחירות? מי שלא רוצה להשתתף בבחירות זו זכותו, אבל זה מעשה שלא ייעשה. זה כבר לא עניין פוליטי אלא התנהגות דעא"שיסטית".

 

גרפיטי נוסף שקורא להחרים את הבחירות. ג'ורג' שחאדה: "המציאות מחייבת איחוד שורות"

 

 

עו"ד ג'ורג' שחאדה, מזכיר בל"ד בחיפה: "אני מופתע מכך שהוויכוח בין אלה הקוראים לחרם לאלה שרוצים להצביע בבחירות הפך למלחמה וגלש למקומות לא רצויים. אין בכך נקודת כוח או יוזמה שיתפתחו לדיון אמיתי במציאות הפוליטית ובחיי היומיום שלנו, בייחוד בתקופה זו כאשר המציאות מחייבת איחוד שורות נגד הגזענות המתפשטת  צריך למצוא את המשותף, לדון בכל החלופות הלגיטימיות, לחזק את הדיון הזה ולפתח אופק ליום שאחרי הבחירות".

 

השלטים שנתלו על משרדי בל"ד. "נפיל את ההתנחלות הגזענית" (צילום: ג'ורג' שחאדה)

השלטים שנתלו על משרדי בל"ד. "נפיל את ההתנחלות הגזענית" (צילום: ג'ורג' שחאדה)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה היה קורה אם יהודים היו כותבים להחרים את הערבים המחבלים????? כל המדינה הייתה באמוק !!! אבל לערבים מותר הכל במדינה! המפגרת הזאת והכל עובר בשקט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר