פעילות לכל המשפחה במדעטק (צילום: מושון תמיר)
פעילות לכל המשפחה במדעטק (צילום: מושון תמיר)

בוחרים לבלות: כך תהפכו את יום הבחירות ליום כיף

יום הבחירות הוא גם יום חופש אביבי שאין סיבה לא לנצלו לפעילויות נופש והנאה. מוסדות תרבות ומרכזי צרכנות מציעים פעילויות מיוחדות לילדים, בחלק מהאולמות מתקיימות הופעות, ובפאבים לא שוכחים שביום הבחירות יש גם שני משחקים במסגרת רבע גמר ליגת האלופות. בחרנו עבורכם כמה אופציות לניצול חכם של השבתון

פורסם בתאריך: 6.4.19 19:15

9 באפריל – מועד הבחירות לכנסת – צפוי להיות יום אביבי, ומכיוון שהליך ההצבעה גוזל זמן מועט ביותר, יום השבתון מהווה הזדמנות מצוינת לעודד קצת תיירות פנים חיפאית. ריכזנו עבורכם כמה המלצות לפעילויות מבדרות לילדים, למבוגרים ולכל המשפחה שיוכלו להסיח את דעתכם מהמפלה הצפויה למפלגתכם, לאפשר לכם לחגוג ניצחון, או לטובת החיות הא-פוליטיות שבינכם – להשכיח מכם בכלל שמדובר ביום הרה גורל מבחינה פוליטית. אלה הם מקצת הדברים שתוכלו לעשות בחיפה ביום הבחירות, חוץ מלהצביע.

עם הילדים

גן החיות הלימודי של חיפה יקיים ביום הבחירות מבצע מיוחד – מחיר הכניסה מגיל שנתיים ומעלה יהיה 20 שקל בלבד. פעוטות עד גיל שנתיים ייכנסו בחינם. בגן החיות החיפאי שוכנות חיות מכל הקבוצות המוכרות – עופות, קופים, אוכלי עשב וגם טורפים, ובהם שני טיגריס לבן. בבניין המכון הביולוגי ממוקמת תצוגה של זוחלים ומוזיאון פרהיסטורי שבו ניתן ללמוד על התפתחות בעלי החיים בסדר כרונולוגי. אטרקציה מיוחדת בגן החיות הן שני זכרי הפוסה, קוקה וקיבה, טורפים נדירים ממדגסקר אשר מזכירים הכלאה בין חתול ונמייה, שהם היחידים מסוגם בארץ. שעות פתיחה: 17:00-9:00.

 

טיגריס לבן (צילום: רועי כהן)

 

במדעטק תתקיים ביום הבחירות פעילות מיוחדת תחת הכותרת “מים מפתיעים” שבמסגרתה יבוצעו הדגמות מדעיות שנושאן הוא מים. ההדגמות יבוצעו באמפי פארק המדע בשעות 11:30, 13:30 ו־15:30. ההדגמות ימחישו כיצד נוצרות מערבולות, מה גורם למים לשנות את צבעם, האם יש כזה דבר קרח חם וכיצד נוצרים עננים. נוסף על ההדגמות יתקיים סיור מודרך בתערוכות השונות שאורכו 40 דקות בשעות 12:30 ו־14:30. במדעטק מוצגות כיום תערוכה על העולם הדיגיטלי מנקודות מבט חדשות, תערוכה על קולנוע סינמטריקס תלת מימדי, תערוכת אסטרונומיה, תערוכת אנרגיה ירוקה ותערוכה על בריאות הפה. מחירי הכרטיסים ביום השבתון יהיו במבצע ויעלו 33 שקל מגיל 5 ומעלה. ילדים עד גיל 5 ייכנסו בחינם בהצגת ספח תעודת הזהות של אחד מההורים. שעות הפתיחה: 17:00-10:00.

 

פעילות לקהל במדעטק (צילום: יח"צ)

פעילות לקהל במדעטק (צילום: יח"צ)

 

רבים מהשובתים ממלאכתם ירצו בוודאי לבקר בקניונים ולערוך בהם קניות. הנהלת הגרנד קניון דאגה להעסקת הילדים, ובקומה השלישית בקניון יתקיים ביום הבחירות המופע “היללי” של כוכבת הילדים החיפאית הילה הררי. במופע ישולבו שירים מוכרים וישתתפו בו רקדניות ובובות ענק. המופע, שאורכו הוא כ־40 דקות, יתקיים בשעה 11:30 ברחבת החנות לגעת באוכל.

גם בקניון שער הצפון בצומת קרית אתא דואגים לילדים. שם תתחיל הפעילות בשעה 11:30 עם המחזמר “בגדי המלך החדשים” – עיבוד מחודש לאגדה של הנס כריסטיאן אנדרסן בשילוב מקורי של ריקודים ומסרים חינוכיים. בשעה 13:00 תתקיים סדנת יצירה לילדים שבה הם יכינו שרשראות וצמידים. בשעה 15:00 יוקרן על מסך ענק סרט האנימציה “בלגן בממלכה” ויחולק לילדים פופקורן בחינם. לסיום היום יועלה בקניון המופע המוזיקלי “בחזרה לילדות” שבו ההורים יוכלו לשיר ביחד עם ילדיהם שירי משוררים לילדים מכל הזמנים.

 

המופע "בחזרה לילדות" (צילום: יח"צ)

מי שיגיע לקניון הסיטי סנטר יקבל כוס קפה בבית הקפה סופי או כדור גלידה בבית הגלידה Goodies בהצגת פתק הבוחר שלו. כמו כן, בשעות 16:00-10:00 תתקיים במקום סדנת להטוטנות לילדים.

קצת תרבות

במרז קריגר ייערך קרנבל ברזילאי עם מאי ספדיה והביג בנד. הרכב הביג בנד של התזמורת הסימפונית חיפה יופיע ביום הבחירות בקונצרט שהוא חלק מסדרה מיוחדת של שמונה קונצרטים בימי שלישי בהשתתפותם של אמני ג’ז מהארץ ומחו”ל. ביום השבתון, קצת אחרי סגירת הקלפיות, יתקיים הקונצרט "קרנבל ברזילאי" בהשתתפותם של ספדיה והזמר, הגיטריסט והמלחין הברזילאי גונדר סאנטוס. ספדיה היא זמרת ויוצרת חיפאית, סולנית הביג בנד ומקהלת בת שיר של התזמורת הסימפונית חיפה וסטודנטית למוזיקה באוניברסיטה. בגיל 23 כבר יש לספדיה קריירת סולו מרשימה והיא השתתפה בתוכנית הריאליטי "אקס פקטור". סאנטוס הוא אמן ברזילאי מוכר שמשתתף בפסטיבלים ברחבי העולם. שעה: 20:30. מחיר כרטיס: 109 שקל.

 

מאי ספדיה (צילום: דוד סויפר)

 

אם אתם לא דוברי רוסית סביר להניח שהשם ולרי דידולה לא אומר לכם דבר. דווקא זו יכולה סיבה מצוינת לרוץ לאודיטוריום להופעה של הגיטריסט הבלרוסי הווירטואוז שמלהטט בגיטרה שלו כמו שאף פעם לא ראיתם את דיוויד ברוזה. המוזיקה של דידולה היא הכלאה בין פופ למוזיקת עולם, עם נגיעות של פלמנקו ופולק, והוא משלב כלים אקוסטיים וחשמליים. בשנים האחרונות הוא אמן עסוק ביותר שמופיע כ־150 פעמים בשנה ברחבי העולם ועובד עם אמנים מוכרים כמו בריאן אדאמס וזמר האופרה פלסידו דומינגו. כמו כן, הוא מלחין יצירות לסרטים ולטלוויזיה.

 

ולרי דידולה (צילום: חברת פרסום והפקות EGOeast2)

 

בקפה טיפול ברחוב מסדה 1 בהדר תתקיים הופעה של הגיטריסט החיפאי שאול מירון שיערוך במקום ג’ם סשן מהשעה 18:00 אל תוך הלילה. מי שיקדים להגיע למקום, שיהיה פתוח כבר מהשעה 12:00, יוכל לרכוש חפצי יד שנייה בבזאר וינטג’ שייערך במקום ושההכנסותיו ייתרמו לנוער בסיכון. הכניסה לבזאר תהיה תמורת חפצים שהמבקרים יביאו כתרומה.

 

קפה טיפול (צילום: קפה טיפול)

 

 

אלכוהול, סקרים ושערים

9 באפריל הוא לא רק יום הבחירות בישראל אלא גם היום שבו יתקיימו שני משחקים חשובים במסגרת רבע גמר ליגת האלופות: במשחק הראשון ייפגשו ליברפול האנגלית ופורטו הפורטוגלית באיצטדיון אנפילד בבריטניה, והמשחק השני יהיה על טהרת הבריטיות ובמסגרתו ייפגשו באיצטדיון וומבלי בלונדון טוטנהאם ומנצ’סטר סיטי. את שני המשחקים ניתן יהיה לראות על גבי מסכים גדולים בכמה מהברים החיפאים. ובזמן שבחלק מבתי המרזח המקומיים יתעלמו מהדרמה הפוליטית ויתמקדו בכדורגל, בברים אחרים ישודרו דווקא המדגמים של ערוצי הטלוויזיה השונים, ורבים מהפאבים יציעו גם מבצעי אלכוהול מיוחדים.

פאב הבראון בשדרות מוריה יהיה פתוח מהצהריים, ובמשך כל היום יהיו בו מבצעים על הבירות ועל תפריט ספיישלים. בבראון יקרינו את משחקי ליגת האלופות, ומאוחר יותר יעברו לתוצאות הבחירות. הבר יהיה פתוח עד השעה 5:00 למחרת.

 

פאב הבראון

 

הברקי ברחוב העצמאות בעיר התחתית יישאר נאמן לכדורגל ויקרין את ליגת האלופות. גם האלפנט ברחוב האיצטדיון בקרית חיים יקרין כדורגל ויתמקד במשחק של טוטנהאם נגד מנצ’סטר סיטי.

הפייבל ברחוב מחניים במרכז הכרמל יהיה פתוח מהשעה 18:30 ביום הבחירות ועד לשעה 5:00 ביום שלמחרת. בפייבל מחכה לכם תפריט אוכל, משקאות וצ’ייסרים מוזל במיוחד ליום הבחירות, די.ג’יי רן ינגן היפ הופ ובשעות הערב תתקיים תחרות אלכוהול שהפרס למנצחים בה יהיה בקבוק וויסקי וחצי ליטר גינס.

 

פאב הפייבל (צילום: ולאד סטולנקו)

 

בפאב הדוברין ברחוב נחום דוברין בעיר התחתית יגישו תפריט מיוחד, והוא יהיה פתוח מהשעה 12:00 בצהריים ועד 5:00 בבוקר שלמחרת. גם האלף בדרך יפו בעיר התחתית ייפתח מהצהריים ויקרין את מהלך הבחירות על מסך גדול. באלי’ס ברחוב יפו בעיר התחתית תוכלו לחגוג ניצחון או להטביע את הצער בחגיגת אלכוהול עם 1+1 על הבירות מהחבית ועל הקוקטיילים.

 

פאב הדוברין (צילום: אנדריי דבייקין)

 

בוחרים מה לצרוך

אופציה נוספת לבילוי אלטרנטיבי נחמד היא סיור של תרבות אכילה, שכותרתו היא “בחירות צרכניות בהדר ובעיר התחתית”. תרבות אכילה הוא הבלוג של נעמה סובול – מובילת התרבות והקולינריה החיפאית. “לא תמיד אנחנו משקיעים מחשבה מודעת לבחירות מה, מתי ואיפה לקנות”, היא אומרת. אז אם אתם רגילים לעשות שופינג בקניונים, זה הזמן להכיר מקרוב את מה שיש לרחובות החיפאיים להציע.

הסיור יתחיל בהדר, באחד מהרחובות הכי שווים לקניות טעימות ומשתלמות. משם הוא ימשיך לעסקים הקטנים בעיר התחתית. בסיור תוכלו לבקר באחד מהפלאפלים הוותיקים בחיפה – פלאפל ארמון – ובסופרמרקט לא שגרתי המכיל עולם ומלואו – מאי מרקט. הסיור יסתיים בקונדיטוריה ותיקה שעברה מיתוג מחדש – סארו בעיר התחתית. מחיר הסיור הוא 55 שקל, והוא כולל הדרכה בלבד, ללא טעימות. מומלץ להביא סלים או עגלת קניות. הסיור יתחיל בשעה 9:45 ברחוב הנביאים 23. להזמנת הסיור ניתן לפנות לעמוד “תרבות אכילה” בפייסבוק.

 

סיור של "תרבות אכילה" (צילום: ניבה בן עמי)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר